Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 500

Forumkategorier

Användare Inlägg  
TompaChiefen2010-01-04 13:49
Antal inlägg: 59

Klobba2 : nice, du kommer att se på hans fighter att han måste träna kondis om han inte går på knock 20 första sekunderna.. annars kommer han va slut , tror jag.. jag är som alla andra, proffs i soffan =)

Järnröret2010-01-04 14:31
Antal inlägg: 375

tar hundra pannor i bänk och har limegrönt bälte i boule

MissVixxen2010-01-04 14:41
Antal inlägg: 1

Har gillat GSP ett tag, tråkigt att har varit "skadad" och inte gått fler matcher. Vill se vad som händer med bältet.
Gillar BJ Penn. Matchen mot Sanchez tycker jag att han krossade totalt även om Sanchez stod på benen så länge efter alla slag.

No Justice - Ej medlem längre2010-01-04 19:22
Antal inlägg: 51

Kul om GSP gick upp en viktklass eller Silva ner för att få till supermötet, omöjligt att sia om en utgång. Den som får göra avkall på sin vikt får nog mest problem, men men. Jag vill se den fighten.

Den ultimata drömmen är dock att se Fedor mosa Lesnar.

Tvålis - Ej medlem längre2010-01-04 19:30
Antal inlägg: 4429

UFC = Ultimate Fight Club
MMA = Master Marshall Arts???

Min man är tokig i detta också. Jag kan förstå att folk ar tjusning för det lika mycket, eller mer, som för att se golf.

Men jag har bara aldrig fastnat merän ungefär 5 minuter tills jag inser att det där MÅSTE göra ont.

No Justice - Ej medlem längre2010-01-04 19:47

UFC : Ultimate Fighting Championship

MMA: Mixed martial arts

UFC är en organisation som tidigare Dream, eller nuvarande strikeforce. MMA är ett samlingsnamn inom kampsport där olika stilar möts.

TompaChiefen2010-01-05 07:52

No Justice, Frågan är blir det jämnare ifall Silva går ner eller om GSP går upp? hur som helst tror jag att Silva lär vinna den fighten just pga hans längd, men på pappret hade matchen varit riktigt,riktigt bra! Hoppas att det kommer nångång lite längre fram.

Förresten vem var det Lesnar skulle möta sist innan han blev skadad?

TompaChiefen2010-01-05 07:53

Tvålis, och nu är ändå sporten betydligt renare än va det va för 15 år sedan.. där man fick dra varandra i håret, slåss utan handskar osv :)

Aquinas - Ej medlem längre2010-01-05 08:46
Antal inlägg: 2

Tompa: Shane Carwin - nu blir det match mellan Carwin och Mir om interimbältet. Hur pass sjuk Lesnar är får vi reda på i veckan - är han inte helt kaputt i tarmarna så möter han vinnaren mellan Carwin och Mir och då vet vi vem den riktiga mästaren är.

TompaChiefen2010-01-05 16:01

Aquinas, Låter riktigt nice.. jag vill faktiskt se en match mellan Mir och Lesnar igen, och jag tror att Mir har en stor chans att vinna, han såg ju ruggig ut mot Nogueira!
Konstigt nog har jag inte hört talas om Shane Carwin, är han grym eller? :D

Hujjedamejj2010-01-05 16:32
Antal inlägg: 92

Brukar kolla med karln min som ÄÄÄLSKAR MMA och UFC... Rätt kul och kolla! Men lär mig aldrig skillnaden på MMA och UFC, i vilken av dom tillåts strypningar???
Min favorit är henderson!!! :D

TompaChiefen2010-01-05 16:48

Hujjedamejj, UFC är MMA, men UFC är en Gala bara :) man får inte strypa med bara händer i MMA men man får göra submissions, typ grepp så att dom svimmar :).

Hujjedamejj2010-01-05 17:04
Antal inlägg: 92

Jahaaaa, det kanske var så det var.. ;)

tobbetob2010-01-05 18:31
Antal inlägg: 13

Säger bara Anderson Silva! Han är totalgrym. Bröderna Minotauro är också bra. Jag tror lätt att de tre skulle ta stålmannen om de fick samarbeta:)

Aquinas - Ej medlem längre2010-01-05 21:49
Antal inlägg: 2

Tompa: Shane Carwin är riktigt bra (och obesegrad om jag minns rätt). Inte lika komplett fighter som Mir kanske men mycket duktig.

Här är ett klipp: www.youtube.com/watc...Wk rP1JQbHM

TompaChiefen2010-01-06 07:43

Aquinas: Jäklar vilken Oxe, men vad hade jag räknat med mot UFC's egna Belgian blue.. Hoppas matchen kommer bli grym, båda är 2 gamla brottare och om jag minns rätt så vägde båda lika mycket också? Hur som helst kommer det bli intressant att se vem som kommer att inneha bältet efter detta året slut :)
Sen tittade jag också på Carwin's motståndare, alla var bara nonamers men det är ju vinster det också =)

TompaChiefen2010-01-06 08:37

Såg förövrigt att det är Mir som ska fightas mot Carwin , och tror det är i samma gala som GSP ska möta någon Hardy ( som jag inte känner till) som är 27 mars! så nu är det bara att invänta ;)

No Justice - Ej medlem längre2010-01-06 09:00

Dan Hardy är en britt med en förlust på senaste 13 mma-matcherna (obesegrad i ufc med fyra vinster). Duktig stående fighter och behärskar väl som alla andra jiu-jitsu.

Hans brottning vet jag inte så mycket om, men ska man möta gsp så är det träna, träna och åter träna som gäller. Skulle tippa på att Gsp tar ned honom på mattan rätt fort och avslutar det hela med lite ground´n´pounding.

TompaChiefen2010-01-06 12:26

Gsp är nog en av 2 som jag skulle vilja påstå som är en komplett fighter som både är grym ståendes och även liggandes, hoppas det blir en bra match.

Fan att det är så lång tid kvar till 27 mars bara!
fast, nu nästa Gala var det Couture mot Coleman va?

No Justice - Ej medlem längre2010-01-06 14:06

Stämmer. Det roligaste med den galan blir nog att se Rolles Gracie Jr., 3-0 i mma och med ett efternamn som klingar rätt bra va:).

Main Card
Light Heavyweight bout: Randy Couture vs. Mark Coleman
Middleweight bout: Nate Marquardt vs. Chael Sonnen
Welterweight bout: Mike Swick vs. Paulo Thiago
Middleweight bout: Demian Maia vs. Dan Miller
Welterweight bout: Matt Serra vs. Frank Trigg

Preliminary Card
Lightweight bout: Mac Danzig vs. Justin Buchholz
Lightweight bout: Melvin Guillard vs. Ronnys Torres
Lightweight bout: Phillipe Nover vs. Rob Emerson
Light Heavyweight bout: Brian Stann vs. Phil Davis
Heavyweight bout: Tim Hague vs. Chris Tuchscherer