Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 492 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2010-01-09 21:42 | |
![]() | Border beta självfallet skall vi inte tömma klorin i avloppet | |
| katalias - Ej medlem längre | 2010-01-09 21:47 | |
![]() | Jag tror att problemet är att du nämnde något specifikt (äggulan och de resistenta bakterierna) och sedan missade du att utveckla och göra en frågeställning kring detta. I stället blev det ett slags ställningstagande mot allt exploaterande av djur och natur, utan någon riktning. Det är därför det är lite svårt att diskutera i den här tråden. Om jag har förstått dig rätt nu så vill du diskutera människors allmänna inställning till djur och natur? Utforska varför vi som art exploaterar andra levande ting på planeten? Det må vara ganska brett och inte helt tydligt heller, men bättre än att lämna det som det är. Alternativet är att jag stänger den här tråden och så får du öppna en ny när du har din egentliga frågeställning klar för dig. Du kan nämligen inte räkna med att alla forumister kan läsa mellan raderna och minnas andra trådars diskussioner. Så, vill du fortsätta här, med en tydligare frågeställning? Eller vill du att jag stänger den här tråden och så skapar du en ny, tydligare? | |
| Zmurfy | 2010-01-09 21:55 | |
![]() | Om vi behöver äggula i medicinen och dess forskning, behöver vi antar jag, även ägg. Vilket på något sett förtar hela argumentet om att vi alla som inte är veganer är hemska varelser som bär ansvaret för klimatförstörelsen..Sanni ngen är dock, hur oetiskt det än kan tyckas vara att äta andra varelser med känslor, att hela livet och jordens cykel är uppbyggd på survival of the fittest. Vi behöver inte äta kött, men vi behöver få i oss de ämnen som de och framförallt fisk innehåller. Vi måste också kontinuerligt bedriva djurförsök i medicinska labb, annars blir vi förr eller senare så sjuka att mänskigheten dör ut. Så äggulan kanske kan bidra med stora framgångar i framtiden, vem vet vad som väntar runt nästa hörn? | |
| apbur | 2010-01-09 22:28 | |
![]() | Zmurfy, det verkar vara nåt slags naturtillstånd att människor mördar varandra och krigar med varandra. Jag antar, grundat på ditt resonemang, att du då också anser att det är en sanning och helst inte ska ifrågasättas. Du säger att vi inte behöver äta kött men behöver det köttet innehåller. Då undrar jag hur man ska få i sig det livsnödvändiga vi behöver utan att äta kött eftersom det inte var nödvändigt enligt dig. Nåväl, du kanske inte tycker att "de ämnen vi behöver från kött" är nödvändiga. Att mänskligheten skulle dö ut för att vi inte skulle ha tillgång till mediciner är direkt felaktigt. Hur får du ihop det med "survival of the fittest"? | |
| magnusito | 2010-01-10 15:32 | |
![]() | Jag tycker nog tråden börjar hamna där jag tänkte mig. Men om du vill så stäng. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2010-01-10 15:42 | |
![]() | Nej, jag vill inte stänga. Jag tycker också tråden har fått en tydligare inriktning nu, tack vare Zmurfys återkoppling till äggulan.. :) | |