Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 501 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Werther | 2010-01-12 19:12 | |
![]() | “0.999...“ betecknar ett visst reellt tal, nämligen gränsvärdet av följden 0.9, 0.99, 0.999,... av rationella tal, som vi alla är överens om är lika med 1. | |
| ANDERStG | 2010-01-12 19:22 | |
![]() | Vitterlek: En lämplig grundkurs sjuke ge dig vad Werther säger ovan. Skilj på följden och gränsvärdet. Men decimaler är tråkiga, en.wikipedia.org/wik...c_ approach | |
| Sangria | 2010-01-12 19:54 | |
![]() | Självklart är det rullningarna som gäller!! Ju fler per spel desto roligare. Försöker spela utan att rulla ibland och går in för att vinna istället men det är ju sååå tråååkigt. Ett spel utan en eller helst flera rullar är ju värdelöst. I min värld. | |
| mrperfect | 2010-01-12 20:00 | |
![]() | Öka ratingen är viktigast, att vinna mot någon som har mycket lögre rating är inte bara nödvändigt utan jag måste vinna stort för att öka ratingen | |
| Watchman | 2010-01-12 20:08 | |
![]() | Vinst, rating är en bonus. Och jag möter alla som kommer in i mina spel. Låg- som högrankad. | |
| Liftactiv | 2010-01-12 20:20 | |
![]() | De som anser vinster vara viktigast och inte alls rating - ni spelar alltså mot de med betydligt lägre ranking? Då är det ingen vidare sport.... | |
| TomasLeonard | 2010-01-12 21:16 | |
![]() | Rating är viktigast, ingen 2k-rankad blir glad av att vinna med 1p mot en med 1k, det är bara skitsnack. Nummer 2 är vinst och 3 rullar. Folk säger så mkt som de inte menar. | |
| Vitterlek - Ej medlem längre | 2010-01-12 21:20 | |
![]() | ANDERStG: "Skilj på följden och gränsvärdet." Borde det inte räcka att summera den geometriska summan 0.9, 0.09, 0,009, ..., 0.9 *1/10^(n+1) och låta antalet termer gå mot oändligheten? dvs. 0.9((1-(1/10)^(n+1))/(1-1 /10) -> 1 då n-> oändligheten? Werther: Jag har inte sagt att gränsvärdet inte är 1. | |
| Sangria | 2010-01-12 21:47 | |
![]() | Tomas L-Just precis folk säger så mycket som dom inte menar. Hur man kan spela för bara vinst och rating är en gåta när man kan multirulla. Jag skulle aldrig släppa en rull även om det innebar skillnaden mellan vinst och förlust. Oftst har jag ingen koll på ställningen förrän i slutet av en match. Jag rullar och rullar helt många gånger. Vill slå mitt max på sex rull i ett spel men guuud så svårt det är. | |
| Sangria | 2010-01-12 21:51 | |
![]() | Men tillägger att eftersom jag ju ofta förlorar till förmån för rullarna så spelar jag helst mot högre ranking för jag förlorar ju så mycket varje match annars och med lägre än runt 1000 så vill ju inten spela med en så bara av den anledningen måste man ju ändå möta folk med samma eller högre ranking. | |
| TomasLeonard | 2010-01-12 21:55 | |
![]() | Eftersom du har så låg rating är det byten du håller på med, dina 6 rullar är inte värda ett smack. När man talar om rullar/ match så handlar et om 0 byten annars nämner man byten. | |
| TomasLeonard | 2010-01-12 21:57 | |
![]() | Byten el. att sitta å lägga sketord bara för att få rätt ställ, i vilket fall det än är, är det lika fånigt. | |
| Pococurante | 2010-01-12 22:23 | |
![]() | TomasLeonard: Ja, vinsten är det viktigaste för mig, nog sjutton vinner jag hellre mot min ena kompis med lite lägre rank och går minus än förlorar mot en annan mer högrankad och går plus. Självklart är det optimalt att vinna och gå plus samtidigt, men om jag fick välja skulle jag nästan alla gånger välja vinsten före ratingökningen. Kan ha att göra med mitt tävlingsspelande där det (i princip) bara är vinsten som räknas. Men vad vet jag. Tycker för övrigt också det är roligt att rulla, men håller inte med Sangria på någon punkt. Som min goda vän alexon någon gång sa: "när min rating var runt 1800-2000 rullade jag som mest. vissa dagar snittade jag på 2 per match (inte gris/puma) sen lärde jag mig spela på riktigt. nu snittar jag nog på närmre 0.5-0.6 och har en rating runt 2900-3300" och ja, det ligger en stor portion sanning i det han säger. | |
| La bruja | 2010-01-12 22:28 | |
![]() | Tomas-Vi spelar alla av olika orsaker och ditt sätt är säkert bra för dig men mitt är bäst för mig. En rull är alltid en rull hur man än ser det annars skulle man bara kunna lägga dom när man nyss fått nya bokstäver och det är ju fånigt. Om man kan rulla hur man än genomför den så gör man ju det- iallafall om man är en rullare. Ett sketord som är en rull är ändå en rull. Yatzy med ettor är fortfarnade yatzy eller? För övrigt dömer inte jag dig efter din spelstil även om jag inte gillar den själv så vem är du att döma andra? Det är bara lågt och för övrigt bara högtravande struntprat. Som tur är behöver jag inte möta såna som du och du tycker säkert detsamma och det är ju jättebra. Lycka till med rullarna för dom behöver du ju träna på. | |
| TomasLeonard | 2010-01-12 22:33 | |
![]() | La Bruja: Vad jag menade med "sketord" i sammanhanget har du helt missuppfattat, el. valt att missupfatta. Jag menade att lägga korta småord i syfte att mjölka fram rullningar för statistikens skull. | |
| La bruja | 2010-01-12 22:37 | |
![]() | Men om man är en rullare så är det ju den spelstilen man har. Du spelar på annat sätt och det är ju ditt val. En rullares mål är ju att rulla oavsett poängen. | |
| vincea | 2010-01-12 22:38 | |
![]() | vinstprocent säger nog mest om hur bra en spelare är i grunden om man vet antalet spelade matcher om spelaren. | |
| JefautjOuer | 2010-01-12 22:47 | |
![]() | ratingen är det enda som betyder något | |
| Svante87 | 2010-01-12 23:04 | |
![]() | Vinna är viktigt, ratingen oviktig. Jag spelar mot alla, ratar ingen även om de har superlåg ratingpoäng. | |
| Pococurante | 2010-01-12 23:06 | |
![]() | Ang. er diskussion, Tomas och la bruja, om man utgår från att det viktigaste är att vinna (vilket jag inte förstår hur det INTE kan vara, det är ju ändå ett spel som är uppbyggd runt den principen) så kan s.k. mjölkningar vara bra ibland, om man vet vad man gör. I regel är det väl dock till större skada än nytta. | |