Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 829 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2010-03-17 15:33 | |
![]() | Carlmartin: Kan du förklara skillnaden mellan att uttrycka sig bitskt och att vara bitsk? Låter som en ängslig efterkonstruktion, nästan lite......PK. Stå för din åsikt istället. Orkar du inte engagera dig, vilket i dina ögon verkar betyda att vara rak och tala klarspråk, är det kanske bättre att vara tyst? Bara ett tips i all välmening, man ska vara snäll. | |
| ENAPEON | 2010-03-17 16:00 | |
![]() | Jag tycker man kan urskilja två kategorier i hur PK används: a) på skoj mellan vänner b) på allvar i en debatt Där b) är ett tacksamt sätt att slippa argumentera för sina åsikter. En pk-anklagelse är ett klassiskt pajkastningsargument som inte går att försvara sig mot utan att sänka sig till samma nivå. Och om man vägrar är man "rädd för att ta en debatt". Det går inte att vinna. | |
| magnusito | 2010-03-17 18:34 | |
![]() | Enl min åsikt uttrycker plinvin (tror jag han heter på förra sidan) en mycket pk åsikt. Att säga att vi svenskar är så tråkiga, samförståndsbenägna o s v att vi inte vågar ta ut svängarana. Det är en pk sanning som sällan stöter på motargument. Den som säger det verkar så frimodig och utmanande, men hur utmanande är ett sånt uttalande. Ungefär som man alltid hört att svenskar ska va så kalla och otrevliga mot främlingar. Efter några rundresor i europa inkl sydeuropa så kan i alla fall jag konstatea att jag tycker motsatsen. Verkar man inte ha en massa pengar så blir man behandlad som skit på många håll, i Sverige däremot får man hyffsad och sanningsenlig service för det mesta. Med detta uttalande vill jag nu framstå som leverarande av en icke pk åsikt. | |
| Zmurfy | 2010-03-18 19:59 | |
![]() | Dödsmetallörn: "Men det är ganska intressant att leva i ett land där folk är rädda för att säga negerboll samtidigt som de diskret spottar efter tjejen i slöja.." Good point, den kommer jag kanske att använda mig av.. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-18 20:15 | |
![]() | ja det var spot on örn! | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-03-19 18:14 | |
![]() | dödmetall - "Carlmartin: Kan du förklara skillnaden mellan att uttrycka sig bitskt och att vara bitsk? Låter som en ängslig efterkonstruktion, nästan lite......PK. Stå för din åsikt istället. Orkar du inte engagera dig, vilket i dina ögon verkar betyda att vara rak och tala klarspråk, är det kanske bättre att vara tyst? Bara ett tips i all välmening, man ska vara snäll." jag gör skillnad på handlingar och egenskaper. jag tycker att det gör språket och kommunikationen skarpare att kunna göra den sondringen. en person behöver inte vara ointelligent bara för att han säger något som jag tycker är oigenomtänkt. jag tycker att det är en väsentlig skillnad på att säga "jag uppfattar det du sa som oigenomtänkt" och att säga "du är dum". vill gärna veta vad du tycker om detta utlägg. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-19 18:45 | |
![]() | Det är en väsentlig skillnad på handling och egenskap. | |
| pion ekrot | 2010-03-19 19:48 | |
![]() | Dödmetallörn - ORD! | |