Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 728 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Satyra | 2010-03-27 13:51 | |
![]() | Steve - Det är just den där nedlåtande, råa tonen jag ogillar. Man kan väl för tusan ge nyanserade motbilder utan att vara nedlåtande? Menar speciellt då mot människor som knappt ens blivit myndig ännu? Jaja, skitsamma - blir bara illa berörd av tillvägagångssättet och tänker mig att det är ett jävligt effektivt sätt att få yngre människor att hålla käften och inte yttra sina mindre nyanserade tankar öppet, vilket är synd, i mitt tycke. Man kanske får ta med i tanken att man som ung oftast ÄR både ivrig, impulsiv och med ett onyanserat sätt att både tänka och uttrycka sig (helt naturligt, eftersom man lär sig både ock bättre med åren), när man som "äldre" "hugger" emot?!? ... | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2010-03-27 13:57 | |
![]() | Robbanhof: Det är uttalanden som "Jag finner pedofiler ytterst osympatiska" som drar ner trådar på en låg nivå, de andra här försöker iaf diskutera utan att förenkla. Var vill du komma med såna enkelspåriga uttalanden? (Gäller även Bjästa-tråden.) Att trådstartaren har lite svårt att se nyanser kan skyllas på hans ålder, men vad är din ursäkt? Vi avfärdar alla pedofiler och våldtäktsmän som idioter bortom räddning, sen går vi tar en bärs, tänk om det vore så enkelt. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-03-27 13:58 | |
![]() | satyra, jag tycker det är rått och nedlåtande att föreslå sterlisering eller att demonisera sociala fenomen som egentligen inte är så stora. Övergrepp sker inom familjer! | |
| Satyra | 2010-03-27 13:58 | |
![]() | Mixiplus - "Att dadda med och inte reagera på ett vuxet sätt är en björntjänst, som jag ser det" För mig finns det ett stort glapp mellan att "dadda med" och att mer värdigt kunna uttrycka sin "vuxna" mer nyanserade bild. Jag anser inte att man reagerar på ett "vuxet sätt" jämtemot en så pass ung människa då man enbart svarar med "mogen tråd", eller hur det nu stod ... Är det vuxet tycker du? Vuxet för mig är att kunna förstå att olika tankenivåer/nyanser kan komma ur olika grad erfarenhet (som t.ex stor åldersskillnad kan utgöra naturligt) och kunna anpassa diskussionen därefter för att man alls ska kunna tillföra något i nyansväg och inte så att säga bara tysta ned ... | |
| Satyra | 2010-03-27 14:00 | |
![]() | vulcan - "2010-03-27 13:48" Precis så menar jag. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-03-27 14:03 | |
![]() | Får också dåliga vibbar och tycker att tankar om hat och kastrering låter mer hotfullt än de mystiska männen som smyger i gränderna. | |
| iLEZ | 2010-03-27 14:08 | |
![]() | Själv stödjer jag pedofiler med hela mitt hjärta och ser fram emot varenda övergrepp och psykiskt ärrad person som resulterar därur. Heja pedofilerna. Ellr vad tror du? Fruktansvärt inavlad tråd. | |
| le-lou | 2010-03-27 14:09 | |
![]() | jag är av de som anser att kastration alt. låsa in och kasta bort nyckeln är fullgoda alternativ vad kommer till utövande pedofiler och andra kryp som våldför sig på barn. sen skiter jag fullständigt faktiskt i om det är moraliskt eller politiskt rätt eller inte eller att det är grottmans-fasoner. Ni får analysera hur mycket ni vill, själv är jag spytrött på allt tugg om att behandla den här typen av brottslingar - för det FUNKAR INTE. Det är så jag känner och tycker och det står mig rätt att tycka. Tack och hej. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-27 14:11 | |
![]() | le-lou, jag är inte heller säker på att man kan behandla dem, kanske är det inspärrning på livstid som är det enda alternativet. har ingen statistik att utgå ifrån. Det jag vänder mig emot är när pöbeln ska hänga dem på torget - det tar fram det värsta i människan oc leder nog till fler brott. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-03-27 14:13 | |
![]() | Heja iLez :D Bussen o trådarna går runt runt runt... | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-27 14:17 | |
![]() | Fördelen med både buss och tråd är att man kan välja att avstå och ägna sig åt något mer konstruktivt än att tala om att tråden är för dålig för att man ska vilja delta (vilket man redan gjort när man postar ett gud-vilken-tråkig-tråd-in lägg) | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-03-27 14:20 | |
![]() | Näää men Linn, det e ju det enda roliga i en sån här trist tråd :D | |
| Satyra | 2010-03-27 14:28 | |
![]() | Håller med dig Linn. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-03-27 14:53 | |
![]() | Okej, jag medger att mitt första inlägg var (spontant) syrligt och sarkastiskt, om än ärligt. Tråden blir inte mer begåvad än dess inlägg, och jag tycker redan den växt (även om man får en viss "here we go again...känsla), men själva trådöppningen... nej, jag förmådde inte hålla undan min cynism och putsförnuftighet. Och det beklagar jag, för viss kan jag tycka att du har rätt satyra, och även ge dig cred för din attityd att faktiskt stötta en TS ambition i att skapa en diskussion (hur knas man än tycker att den är). Det är min imperfektion som trots allt skapar en del hopp om en positiv personlighetsutveckling, så jag tänker inte gräva ner mig i något mörker över detta! | |
| Satyra | 2010-03-27 15:07 | |
![]() | Steve - :-) Dig har jag förövrigt genom forumet tidigare ansett som en klok, tankemässigt mogen man med talets gåva så ... skönt, då slipper jag bli så besviken nu. ;-) | |
| Mixiplus | 2010-03-27 16:15 | |
![]() | Satyra Jo jag måste till viss del ge dig rätt även om det är OT. Visst finns det olika sätt att bemöta argument och en del sätt är rena härskartekniker. Inte bra. Samtidigt måste man väl säga att sticker man ut hakan så får man vara beredd på att få en eller annan käftsmäll tillbaka (missförstå mig rätt). Det ingår i den sociala träningen. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-03-27 16:25 | |
![]() | Nivån på detta är ju fantastiskt låg. Kommer det leda någonstans, nej. | |
| apbur | 2010-03-27 16:49 | |
![]() | Satyra, vad är det som får dig att säga att TS är så ung att man får räkna med att han uttrycker sig på ett onyanserat och tarvligt sätt? Om du grundar det på hans nick så undrar jag om du behandlar alla 20-åringar som om de vore fem. Själv förväntar jag mig väldigt mycket av en 20-åring. | |
| ArgsintEva | 2010-03-27 16:54 | |
![]() | Tycker frågan är korkad för är man normal så tycker man INTE om Pedofiler.... | |
| Satyra | 2010-03-27 17:12 | |
![]() | apbur - Räkna med sa jag väl ändå inte! Men om man nu tycker att något låter onyanserat/naivt/överdriv et ivrigt eller vad tusan som helst ögonbrynshöjande och människan ifråga ÄR ung, så har jag mer överseende med det än om en äldre person skulle uttala sig på samma sätt, ja. Tycker enbart det är positivt när unga människor vill prata om annat än ytskit - oavsett om det de säger kan tyckas oigenomtänkt. Uttrycks inte åsikterna någonstans så blir det ju svårt att få fler nyanser i åsikten. | |