Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| elbin1 | 2010-03-30 19:09 | |
![]() | Min förstfödda kallade oss vid namn under en period när hon var 3-4 år men sedan blev det mamma och pappa. Min son som är nummer två har däremot aldrig sagt något annat än mamma och pappa. Det lustiga är att det var precis likadant med min systers barn. Kanske är det för att det första barnet mest hör föräldrarnas namn användas av andra och därför testar det ett tag. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-03-30 19:11 | |
![]() | Så länge de inte säger "j**la kärring" är jag nöjd . . . :) Min sexåring kallade mig idag för "tuffing" . . . den tyckte jag var bra. Det kan hon fortsätta att göra. :D | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-03-30 19:12 | |
![]() | Mamma och pappa. | |
| Robbanhof - Ej medlem längre | 2010-03-30 19:12 | |
![]() | Nä, inte tilltalar man föräldrarna med deras dopnamn?! "Morsan" blir det oftast här. Far är död. | |
| Satyra | 2010-03-30 19:16 | |
![]() | Morsan och farsan låter som svordomar för mig. | |
| Din K Ompis - Ej medlem längre | 2010-03-30 19:20 | |
![]() | Jag säger mamma och pappa (och min bror har _alltid_ kallat mig syrran, _aldrig_ vid förnamn). Mina barn säger alltid mamma och pappa. De har aldrig använt morsan eller farsan ens så i (övre) tonåren de är. Hade en klasskompis i lågstadiet som kallade sina föräldrar vid förnamn. Jag tyckte det var jättemärkligt men antog att det berodde på att hon var från Skåne. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-30 19:21 | |
![]() | Mamma och pappa, samt mitt lilla hjärta (till mamma) ibland. :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-30 19:25 | |
![]() | min äldsta dotter frågade vad "morsa" var en gång. jag förklarade att det var ett fult ord och att jag skulle tvätta hennes mun med tvål om hon använde det. är man inte raggare så är man inte! mina föräldrar kallar jag pappa och och min mamma benämner jag vid namn. | |
| guni | 2010-03-30 19:26 | |
![]() | Jag har alltid sagt mamma och pappa men mina barn säger mamma till mig men Benny till sin pappa vad spelar det för roll så länge barnen är trevliga. Ibland säger dottern moder och fader men det är för att det blir ett roligt ord för dottern. Jag har aldrig lagt någon värdering i detta. | |
| chuchford | 2010-03-30 19:27 | |
![]() | Pappa alt. FAAAARSAAAAAN! Farsan funkar bättre om man ska ropa på honom, han börjar bli lite lomhörd och har som regel hörselkåpor med radio på sig när han är ute. Skulle jag ropa på honom i säg en folksamling skulle jag nog mycket väl kunna kalla honom vid förnamn, av praktiska skäl. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-30 19:28 | |
![]() | mina barn heter: hjärtat, mammas duva och kärleksört. käsleksört vet jag inte varifrån det kommer med det sitter som en smäck. när hon var mindre kunde hon fråga i lekparken, vad heter du? jag är mammas lilla kärleksört:) | |
| lailala | 2010-03-30 19:33 | |
![]() | Mon dotter sa att hon hette Glitterlacy när nån frågade henne.när hon var 3-4år | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-30 19:35 | |
![]() | läste du sidney sheldon för henne i vaggan?;) | |
| lailala | 2010-03-30 19:39 | |
![]() | Nej,hon tyckte bara det va vackert | |
| Robbanhof - Ej medlem längre | 2010-03-30 19:40 | |
![]() | Är man uppvuxen söder om Söder på 70-talet kan inget annat än "morsan" och "farsan" komma ifråga. :-) Men nuförtiden säger jag faktiskt "mamma" ibland också. :-) | |
| Tinna | 2010-03-30 19:42 | |
![]() | "pappa" och "mamma" :) | |
| Satyra | 2010-03-30 20:13 | |
![]() | Rob - "Är man uppvuxen söder om Söder på 70-talet kan inget annat än "morsan" och "farsan" komma ifråga. :-)" Men det ÄR ju jag (började skolan -71) och ändå tycker jag och har alltid tyckt att "morsan och farsan" låter som svordomar och aldrig brukat de orden. ;-) | |
| Zmurfy | 2010-03-30 20:22 | |
![]() | Beror det där inte på hur man blivit uppfostrad? En del lär sina barn att kalla dem vid förnamn och andra för mamma och pappa. Helt individuellt. Utan värdering. Själv säger jag mamma och pappa, eller mamsen och papsen | |
| glitter | 2010-03-30 20:24 | |
![]() | Kan inte minnas att jag någon gång sagt annat än mamma och pappa. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-30 20:27 | |
![]() | lailala, gulligt:) | |