Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 628 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Läderfejan - Ej medlem längre | 2010-04-25 22:18 | |
![]() | Man kan ha grisar som husdjur också, men bara för det slutar jag inte äta bacon. | |
| Läderfejan - Ej medlem längre | 2010-04-25 22:20 | |
![]() | Verkar spännande: www.jesper.nu/videos...hu ndkoett/ | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-25 22:21 | |
![]() | Men läder.... Lägg av nu, det ger ett lite halvsjukt intryck det du håller på med. Jag har redan 4 barn, en till på väg och en hund, annars hade jag varit lockad fastän jag bor i Götet! | |
| Läderfejan - Ej medlem längre | 2010-04-25 22:23 | |
![]() | Kan någon svara vad skillnaden mellan att äta hund och till exempel äta häst är (något tiotusentals människor gör varje dag i Sverige)? | |
| Katta_79 | 2010-04-25 22:24 | |
![]() | Tvålis, du kan ju alltid bli jourhem åt andra hundar i framtiden, fastän du bor i Götet. Bara man kan hämta upp hunden på Arlanda när den landar.. Organisationen söker ofta jourhem. Tyvärr verkar ingen vilja adoptera eller bli jourhem före och under sommaren :( | |
| LisaLong | 2010-04-25 23:40 | |
![]() | Läderfejan vad du anser om att ära hund eller inte. Äta häst eller inte är inte det tråden handlar om. Så jag säger som forumvärden håll dig till ämnet | |
| LisaLong | 2010-04-25 23:42 | |
![]() | Katta om ett par år ska jag nog ha jourhem när mina doggar inte finns längre. Är medlem i många ställen som stödjer djur. Så det vore kul att kunna hjälpa till:) | |
| Mindymoo | 2010-04-25 23:54 | |
![]() | Sakupplysning: Livsmedelsverket är tillsynsorgan för slakt av husdjur. Och djur som ska bli livsmedel måste avlivas på slakteri. Se 13-15 §§ djurskyddslagen, 30-32 §§ djurskyddsförordningen samt Djurskyddsmyndighetens föreskrifter (DFS 2004:12, L 22) om hanteringen av vissa djurarter vid slakt eller annan avlivning. Så naturligtvis är det bara barnslig provokation att påstå att man ska äta hunden ifråga. Det är inte så enkelt att ordna... | |
| Katta_79 | 2010-04-26 08:51 | |
![]() | LisaLong, det är anmärkningsvärt och trevligt.. Personligen är jag jourhem fastän jag har egna hundar. Men man måste nog ha orken och tiden för att klara av alla djur. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-04-26 08:55 | |
![]() | less på alla som inte kan ta hand om djur utan bara slänga ute eller nåt.. idioter.. | |
| cokki | 2010-04-26 09:06 | |
![]() | Tycker det är jätte bra att du söker jour hem här. kanske är det någon som kan ta hand om " vovvarna". Så synd att det ofta spårar ur i dessa trådar...och att inte folk kan ta någonting seriöst och hålla sig till frågan. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-04-26 09:12 | |
![]() | katta; fejsbok kan vara effektivt | |
| Katta_79 | 2010-04-26 09:14 | |
![]() | Niskanen tyvärr har de inte samma syn på djur utomlands som i Sverige. I Spanien är det även många utländska familjer som har en sommarstuga i Spanien som skaffar sig hundvalp i början av semestern och kommer sen på att det är för komplicerade regler för att ta med den hem sen i slutet av semestern så de slänger ut den på gatan istället. Sen brukar spanjonerna plåga sina djur gravt om den inte uppfyller deras förväntningar. Jag har sett många hundar med avskurna öron och/eller svansar. Min spanientik har ingen svans t.ex Cokki, ja du, det är inte bara här som trådarna spårar ur,även på communityn Qruiser.se som jag är medlem i. Jag tror att en del tror att de är roligare eller coolare än de är eftersom de är ju "anonyma" bakom sitt nick, men vad många glömmer är att man är aldrig helt anonym på nätet, det går ju alltid att spåra dig ändå med hjälp av t.ex ip-adressen. | |
| Katta_79 | 2010-04-26 09:15 | |
![]() | Promenad, jag postar förfrågan på alla communitys jag är med i, någonstans kanske jag får napp.. Har även annons ute på Blocket. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-04-26 09:24 | |
![]() | oki | |
| Katta_79 | 2010-04-26 09:29 | |
![]() | Men tyvärr verkar många inte vilja ta hand om en hund nu inför sommaren.. Fastän jag tycker att det är ett ypperligt tillfälle då man ändå är ledig. Sen under hösten har man knappast lust med att gå ut med hunden. Skönare att ha hund under sommaren med :P | |
| Katta_79 | 2010-04-26 15:29 | |
![]() | Nu börjar det bli akut att omplacera Viggo.. Finns det någon här som kan ta honom vore det bra. Ni får dock inte ha katt eller småhundar, han funkar inte bra med det. Han behöver även mer stimulans än jag kan ge honom. | |
| Katta_79 | 2010-04-29 15:28 | |
![]() | Tänkte bara meddela att Viggo och Yoko har fått nya jourhem nu, men om ni vill adoptera dem eller andra hundar från den organisationen kan ni kika på www.ada-hundar.org | |
| felstavad | 2010-04-29 16:10 | |
![]() | Hej, önskar att jag inte var allergisk och min man hundrädd!!!!! Älskar hundar, alla raser.... lycka till med den lille! | |
| Katta_79 | 2010-04-29 17:23 | |
![]() | Tackar Felstavad.. Just nu har jag ingen jourhemshund, men det ändrar sig. Om några timmar är jag på Arlanda och hämtar upp en tik. | |