Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2010-05-22 14:41 | |
![]() | Om man vill visa att det varit stora problem i styrelsen kan man väl bara säga att en styrelsemedlem varit sen med hyran några gånger utan att nämna vem? | |
| Prefixen | 2010-05-22 14:45 | |
![]() | Alltså .. jag har fastnat på det med fullmakterna. Har ni inte regler om sånt? | |
| Bitte - Administratör | 2010-05-22 14:47 | |
![]() | Där borde det väl vara så att man måste vara närvarande för att kunna rösta , Bitte | |
| Prefixen | 2010-05-22 14:48 | |
![]() | Bitte - man kan lämna fullmakt :) | |
| lycopersicon | 2010-05-22 14:52 | |
![]() | Bitte: Helt rätt, de har gemensamt ansvar. Eftersom ordförande vägrat att informera övriga i styrelsen och skött allting själv så har en styrelseledmot valt att avgå i förtid (han som skrivit brevet) och övriga är inte intresserade av omval på grund av det här. Däremot är det ingen av dom som vågar ställa sig upp på stämman och berätta för de är livrädda för ordförande och vad hon kan tänkas göra för att hämnas. Minta: Ja vi har nu bestämt att vi helt enkelt stryker över namnet på personen som varit efter med avgiften innan vi delar ut brevet till medlemmarna. Så slipper vi hänga ut honom. Prefixen: Det finns generella regler vad gäller fullmakter. Det kan du läsa i bostadsrättslagen (tror jag) och det är som jag skrivit tidigare att du har en röst per lägenhet och du får endast vara ombud för EN medlem, alltså ha en fullmakt. Så jag kan alltså ha två röstsedlar. | |
| Prefixen | 2010-05-22 14:53 | |
![]() | lycopersicon - skrev jag med längre upp, men bara e fundersam på de där att hon gick runt och fick fullmakter. samlade hon på sig och gick emot reglerna eller? | |
| lycopersicon | 2010-05-22 14:59 | |
![]() | Hon lyckades få in fullmakter in blanco och sen skrev hon själv namn på de som skulle vara ombud. Hon hade ju trots allt en del anhängare. Plötsligt var hennes dotter (som bodde hemma hos ordförande och skriven där) sambo med en kille i föreningen som inte var med på stämman och då hade hon (dottern) fullmakt för honom. Första stämman var det ingen som ifrågasatte fullmakterna men till året efter var man mer vaksam och hade tagit reda på fakta så då blev en del fullmakter underkända. | |
| Prefixen | 2010-05-22 15:14 | |
![]() | Men herregud ... avsätt henne på momangen :) | |
| SheDeVille | 2010-05-22 15:25 | |
![]() | När jag skrev: "Jag skulle nog tänka att ni i vissa avseenden är lika goda kålsupare." menade jag att utifrån vad jag kan utläsa av inläggen från representanten i brf så tänker de bete sig på ett sätt som jag personligen inte skulle gilla. "Hon har gjort si och då kan vi bete oss och hänga ut en person med att h*n inte betalar hyran i tid" Hur svårt är det att skriva om ett brev? Enklaste lösningen måste ju vara att skriva om det? Eller är det redan postat/utdelat? | |
| lycopersicon | 2010-05-22 15:40 | |
![]() | SheDeVille: Den avhoppade styrelseledamoten skrev brevet i december. Han punktade upp allt han upplevde som fel och avslutade med: "Jag saknar förtroende för ordförandes handlingssätt och anser mig ej kunna stå till svars i allt varför jag härmed avgår ur styrelsen från dags dato." Detta brev fick samtliga i styrelsen plus vår förvaltare och ekonom på Riksbyggen då i december. Nu vill han att även samtliga medlemmar ska få brevet för att få förklaringen till varför han avgick plus förhoppningsvis få upp ögonen. Därför bör inte brevet skrivas om. | |
| lycopersicon | 2010-05-22 15:42 | |
![]() | Än en gång förtydligar jag, tanken med brevet är INTE att hänga ut personen som varit sen med avgiften. Det råkar bara stå med under en av punkterna i brevet. Men som sagt, vi kommer att stryka över namnet. | |