Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 226 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| merawera - Ej medlem längre | 2010-05-25 19:21 | |
![]() | Dyslekso Då får man kanske tänka på att alla har olika förutsättningar och låta alla få säga sitt ändå :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-25 19:21 | |
![]() | Var det en inbjudan Dyselekso eller bara en olycklig tillfällighet? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-25 19:24 | |
![]() | tycker inte de spårar särskilt. som vilka samtal m många inblandade som helst. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-25 19:28 | |
![]() | Ja, har inte påstått motsatsen. | |
| merawera - Ej medlem längre | 2010-05-25 19:28 | |
![]() | Nu har jag en bild :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-25 19:30 | |
![]() | du liknar magda goebbels lite... inget illa ment. | |
| merawera - Ej medlem längre | 2010-05-25 19:31 | |
![]() | ramsay Vet inte ens vem det är....en get eller :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-25 19:33 | |
![]() | en vacker men galen kvinna. nazitysklands goda moder. | |
| merawera - Ej medlem längre | 2010-05-25 19:34 | |
![]() | ramsay Ja, då är det bara utseendet som e likt i såfall.........huvva! | |
| merawera - Ej medlem längre | 2010-05-25 19:34 | |
![]() | ramsay Och själv är du räv ser jag :) | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-25 19:49 | |
![]() | Ingen aning! | |
| Tess 08 | 2010-05-25 19:51 | |
![]() | Har ofta funderat på saken... Har inte läst varenda inlägg jättenoga, men de flesta är genomskummade :) Menar ni att ni studerar andra bilder så noga?? Jag vet hur vissa ser ut (de jag ofta "chattar" med och så), men lägger inte direkt bilderna på minnet. Oftast när jag diskuterar eller skriver i en tråd så tänker jag inte på vad de andra har för kön. Naturligtivis kan jag tänka på Nicks som "han" eller "hon" då de inte har bild, men jag lägger inte ofta någon vikt vid könet ändå. Jag tror att en av anledningarna till "tjafs" kan vara för att alla uttrycker sig olika och att det någon anser vara vanligt normalt prat tar andra som påhopp. Ironi tar sig inte ut på samma sätt som när man hör rösten. Betoning på ord hamnar, av läsaren, inte på det ställe där författaren tänkt... En undran låter som ett påhopp eller anklagelse.. Jag själv kan säga/skriva ord som jag kan tänka mig andra tycker är värre än vad jag tänkt... Jag älskar ironi, men kan ibland strunta i :) för jag kan tycka det är underförstått (helst om jag skriver till någon jag känner som fattar, men så lägger sig någon annan i som inte fattar detta) | |
| merawera - Ej medlem längre | 2010-05-25 20:22 | |
![]() | Tess Jag brukar inte studera bilderna så noga men det är ju ganska oundvikligt (för det mesta iaf) att man genom en snegling snabbt konstaterar om det är en kvinna eller man :) Fast ibland kan det nästan vara mer spännande utan att veta om det är en kvinna eller man man för diskussion med. Sen håller jag med dig om att i såna här forum kan det ibland bli plumpt och konstigt med ironi eftersom man helt saknar den andras tonläge och kroppsspråk vilket är det man avläser nästan det mesta av vad människor "egentligen" säger . | |
| Tommy 1979 | 2010-05-25 20:32 | |
![]() | Jag tror det beror på att vissa människor helt enkelt inte är ute efter att diskutera. De ser inte forumet som en chans att ventilera sina åsikter utan snarare som någon sorts tävling i att komma med de grövsta påhoppen. Då spelar det ingen roll om trådens ämne behandlar regeringens budgetproposition eller fiskmåsarnas familjeliv. | |
| Dyslekso | 2010-05-25 20:33 | |
![]() | Tvålis: vänlig berätta vad i mitt inlägg som var extremt och/eller puckat. Annars är det ditt inlägg som är dumt. | |
| Tess 08 | 2010-05-25 20:33 | |
![]() | Jomenvisst! Vissa bilder går inte att undå att se och titta på :) Då ser man på en gång att det är en tjej/kille, vissa har inte bild och vissa är suddiga/mörka eller nåt så man måste studera noga för att se vad/vem det är... Det är i alla fall inget jag tänker på sådär extra mycket :) | |
| merawera - Ej medlem längre | 2010-05-25 20:41 | |
![]() | Tommy 1979 moahahahahahahaha......fi skmåsarnas familjeliv........ehhhhh. ...var e den tråden förresten...*letar och vill diskutera*... För övrigt har du nog rätt, vissa är ilskna av naturen och sitter som tickande bomber och väntar på sin måltavla :) | |
| ingson | 2010-05-25 20:49 | |
![]() | VSB | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-05-25 21:08 | |
![]() | Tess, denna kloka kvinna, skrev: "Jag tror att en av anledningarna till "tjafs" kan vara för att alla uttrycker sig olika och att det någon anser vara vanligt normalt prat tar andra som påhopp. Ironi tar sig inte ut på samma sätt som när man hör rösten. Betoning på ord hamnar, av läsaren, inte på det ställe där författaren tänkt... En undran låter som ett påhopp eller anklagelse.. Jag själv kan säga/skriva ord som jag kan tänka mig andra tycker är värre än vad jag tänkt... Jag älskar ironi, men kan ibland strunta i :) för jag kan tycka det är underförstått (helst om jag skriver till någon jag känner som fattar, men så lägger sig någon annan i som inte fattar detta)" ..och jag håller fullständigt med henne. | |
| apbur | 2010-05-25 21:14 | |
![]() | Personligen tycker jag inte just personangrepp är det värsta. Jo, när det inte görs med stil eller på ett fyndigt sätt. Jag kan garva rått åt personangrepp riktat mot mig själv om det är stiligt gjort. Det är dock tyvärr sällan det händer just här. Samma sak med dumförklaring. Det är så härligt när någon avslöja nåns dåliga argument på ett brutalt sätt. Herregud, det är ju så man lär sig. Det är bara folk med bristande självdistans och stort ego som inte kan ta en sån sak. Men som sagt, poänglösa, illa formulerade personangrepp går fetbort. | |