Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 310 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:06 | |
![]() | Jo, jag vet väl det, devil. :) Förstod att just du skojade. Men vet också att folk överlag kan ha svårt att förvalta människors oförblommerade rakhet. De blandar lätt ihop den med ondska/kyla osv. | |
Gautama | 2010-06-08 12:12 | |
![]() | Måste säga att jag gillar rakhet bra mycket mer än smygande. Ramsay är skön, vi har många duster men vi är också vänliga mot varann enligt mej:-) När vi diskuterat klart så är det utagerat, vi bär inte med oss något agg mot person i fråga. Jag känner så i alla fall, hoppas ramsay känner detsamma:-) | |
nippertippan | 2010-06-08 12:18 | |
![]() | Ibland tycker jag det känns som om människor har svårt att ta emot godhet, för att dom inte lärt sig annat. Det är lättare att ta emot elakheter ibland. Eller vad säger ni? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:21 | |
![]() | Förstår hur du menar, nippertippan. Har man inte blivit älskad så känns kärlek som en sten i skon ungefär. Den skaver och måste bort. Vi försöker väl alla återskapa den sortens relationer som vi känner oss hemma i. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:25 | |
![]() | Sylvia: ditt eget uttalande, inlägget över mitt:) | |
SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:26 | |
![]() | Precis som någon sa där i början, tror de var wildman, så förstår jag om folk tror att man ljuger om man påstår sig vara fördomsfri, guatma, för det är ingen. fast man många gånger skulle vela vara det. fast jag tyckte wildman hade en bra förklaring där.. Tror inte jag kännt hat mot någon någonsin, däremot kan jag känna hat mot vad människor gör..eller saker i livet som går åt skogen..att hata är ett starkt ord och jag tror vi använder det allför ofta utan att tänka på vad de faktiskt betyder.. | |
SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:26 | |
![]() | *gautama, sorry. | |
bove | 2010-06-08 12:29 | |
![]() | Apropå godhet: För vissa människor är också godhet och kärlek en börda för att de inte vill känna att de hamnar i någon slags tacksamhetsskuld och förväntas återgälda godheten, och då istället väljer att avvisa den. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:32 | |
![]() | Nouba: Förstår inte alls hur du kunde dra den slutsatsen. Jag har väldigt höga förväntningar på människor, högre än de flesta förmodligen. Människor som inte beter sig vettigt väljer jag bort. Vad jag skrev var att min erfarenhet säger mig att godhet inte alltid syns utanpå. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:36 | |
![]() | bove: Visst, den sortens människor känner i mötet med det de blir givna att de inget har att ge tillbaka, så de bara väntar på att de skall bli fråntagna det som olovligen blivit deras. De förekommer hellre än att förekommas, och drar sig undan. Har känt någon sådan människa. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:38 | |
![]() | Jahapp, själv har jag inga förväntningar alls på andra än mig själv. Det brukar vara enklast så har jag lärt mig:) Däremot är jag väldigt selektiv med vilka jag spenderar min fritid. Jag förstod mycket väl vad du syftade på Sylvia, jag tog mig friheten att trycka på en punkt som roade mig. | |
KLuBBeR - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:39 | |
![]() | Wildman, bobo flux, SP och bove skriver bra saker. Allmänt: Älska mer - hata mindre. <3 Ramsay: Vi är vänner väl? ;) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:40 | |
![]() | Du påstod en sak som är fel, hur kan det roa dig? | |
regression | 2010-06-08 12:45 | |
![]() | Jag känner ibland hat mot låtsaspersoner som jag dagdrömmer om har skadat min familj på något sätt. Det är lite sjukt. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:45 | |
![]() | "Av såna människor kan man förvänta sig att de är bra mycket godare än de visar upp, det är min erfarenhet. Av påklistrat goda människor kan man förvänta sig inre kyla och egoism" Du talar om att man "kan i vissa fall", men det framgår inte riktigt. I min värld innebär det rimligtvis att du har ganska krassa förväntningar. Snabbt översatt= Folk som beter sig illa är egentligen goda, folk som beter sig bra är egocentriska och onda. Tycker det är en fantastiskt kul slutsats, även om jag fattar att du inte menar det riktigt så. | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:48 | |
![]() | Man lär sig mycket på detta forumet.... Bland annat att inte bli ovän med Ramsey... Däremot så tror jag att det är helt omöjligt att bli fördomsfri och jag förstår inte meningen med det om jag ska vara ärlig. Människan behöver sina fördommar. Det är därför vi känner dom. Jag tror i vissa extrema fall att vi behöver hata och att det är oundvikligt för en del att göra det oftare. Men generellt så tror jag att vi människor har en tendens till att ta vår tid och plats här på för stort allvar och att extrem känslor av hat och hysterisk kärlek är nån slags yttring av en felaktig förankring i ens betydelse. Nästan lite som en deperat bön om att det som är, inte är nog. | |
Gautama | 2010-06-08 12:51 | |
![]() | Det är väl klart att ingen är helt fördomsfri, helt perfekt (vad nu perfekt är). Men man kan övervägande känna sig fördomsfri och känna in med andra människor lättare än en del andra. Jag är långt ifrån perfekt, skulle inte ens vilja vara det. Jag har ett hetlevrat humör, säger saker som jag sen ångrar, lat, dålig karaktär emellanåt eftersom jag älskar godsaker. Men jag ser mej som snäll, hjälpsam, förlåtande människa också. Men om man säger det så är det svårare att ta för en del än om man klankar ner på sig själv. Och är man lycklig och berättar det så kan det trigga igång överjävliga hatkänslor hos en del. Man ska vara missnöjd, otacksam, och fördomsfull för att gå hem i stugorna. Det är sorgligt:-( | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:56 | |
![]() | Jantelagen är väl en smula förlegad nu? Jag tar gärna de där överjävliga hatkänslorna emot min person så länge jag själv är lycklig och sover gott om natten:) | |
bove | 2010-06-08 12:59 | |
![]() | Nja, jag tycker att Jantelagen i mild form är ganska sympatisk. Ska man framhäva sina egna otroligt goda sidor så är det bäst att man har på fötterna. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 13:01 | |
![]() | Att på något vis skada en annan människa, håller mig snarare vaken om natten oavsett vad personen i fråga gjort mig. Oavsett vad saken gäller så tjänar man på att själv gå med huvudet högt ur varje relation med en annan person. | |