Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 278

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jarmis2010-06-11 18:56
Antal inlägg: 134

Om de är så missnöjda över sin situation här i Sverige så är det väl bättre att de åker tillbaka till sina hemländer. Hur fan kan man tro att något ska bli bättre genom att kasta sten och bränna ner byggnader?

Måns_E2010-06-11 19:00
Antal inlägg: 12048

Fast som sagt, de flesta är födda i Sverige och har svenskt medborgarskap. Så det är ju inte så värst mycket att åka tillbaka till.

Quicka2010-06-11 19:02
Antal inlägg: 644

Hur vet du det Måns?

Måns_E2010-06-11 19:03

Ja det var i a f det man kom fram till efter Malmökravellerna, jag har svårt att tro att det skulle skilja särskilt mycket från problematiken i Rinkeby.

YamahaJet2010-06-11 19:06
Antal inlägg: 2239

"Det är uppenbart att utan väl fungerande sociala strukturer så kommer saker att gå snett, oavsett vem som bor i ett område."

Vad kom först? Bristen på "social struktur" eller folk som omöjliggjorde social struktur, ungefär som det ser ut där de kommer ifrån?

Quicka2010-06-11 19:07

Det återstår att se, men sverige borde se över vilka man ger medborgarskap till och inte...

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-11 19:10
Antal inlägg: 60

Ytterst handlar detta om ryggradslösa politiker och en minst lika ryggradslös poliskår. I den politiska korrekthetens paradis - Sverige - så vågar ingen ta i med hårdhandskarna. Flatheten mot avarterna av islam är direkt samhällsfarlig. Det handlar inte om att skydda "svenskheten" utan demokratin och de mänskliga rättigheterna. De krafter som vill ta död på det demokratiska samhället gör allt för att inskränka vår yttrandefrihet och frihet. Ju mer flathet vi visar mot intoleranta krafter, desto mer förlorar vi vår frihet. Därför anser jag politiker och polis ska ta i med hårdhandskarna innan det spårar ur helt - som i Rosengård.

Men chansen till detta är förmodligen lika med noll. Vi har ryggradslösa politiker från höger till vänster.

Quicka2010-06-11 19:13

Ryggradslös poliskår... alltså jag har en mycket nära bekant som är polis... och de får inte ta i med hårdhandskarna för då blir de anmälda för övervåld etc etc.. det är inte polisernas fel att det ser ut som det gör.

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-11 19:23

Quicka

Du har rätt. Vad jag menar är att polisledningens - och ytterst politikernas feghet - gör att polisen på plats inte kan göra sitt jobb. Och gör dem mot förmodan det, så är vänsterblaskorna snabbt framme och skriver snyftreportage om någon "stackars" ligist i palestinasjal.

bittekrstd2010-06-11 19:36
Antal inlägg: 64

Tycker personligen att det räcker med allt daltande nu:Kommer man till Sverige för att få hjälp ska man väl visa lite tacksamhet,inte förstöra och ta med sig eländet hit!!!
Tror att regeringen får tänka efter lite,Det går inte att bara släppa in ,bygga upp kyrkor,hemspråksundervisn ing mm,mm.
ALLA som kommer hit bör få lära sig Svenska oavsett vad religionen säger,ALLA som kommer hit ska få lära sig lite om seder och bruk i deras nya hemland.
Jag tycker också att handläggningstiden ska förkortas,det är omänskligt att vänta på besked i flera år!
Det borde finnas en prövotid för dom som kommer hit,missköter man sig tex med brott så upphävs uppehållstillståndet .

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-11 19:52
Antal inlägg: 4050

Även turister?

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-11 19:53

Det borde åtminstone ställas samma krav som när man ansöker om att invandra till Australien, Nya Zeeland och USA. Men tar man upp detta i Sverige, så är Aftonbladet snabbt framme och kallar det rasism.

Måns_E2010-06-11 19:54

Ja dessa trådar brukar verkligen dra till sig begåvningsreserven

Mouche - Administratör2010-06-11 20:08
Antal inlägg: 24193

Några ord innan min middag...

Passa nogsamt på så att inte gränsen för den smutsiga saken rasism överträdes.
Det blir omedelbar avstängning från Betapet om sådant sätts in i forumet.

En viss skribent ska vara väldigt noga med att inte fjolla sönder även denna tråd.
Det är inte tillåtet att skita ner andra skribenter på det sätt som gjordes i tråden om Israel igår kväll/i morse.
Det är alltså inte tillåtet att kalla andra deltagare i debatten för vare sig det ena eller det andra tillmälet.

Mouche

Quicka2010-06-11 20:13

Tycker för övrigt dina inlägg är bra Bulle Eye.

Quicka2010-06-11 20:14

*Bulls

Evy_832010-06-11 20:31
Antal inlägg: 366

Jag funderar på om bidragen ändå är för låga, det kanske skulle gå att höja dem nu. Det måste ju vara tråkigt att vara hemma utan pengar. Om pengarna inte räcker till en BMW kanske de blir sura.

bulsson2010-06-11 21:02
Antal inlägg: 1

jag har inte läst nåt av vad ni andra skrivit så om jag upprepar någet eller så, så vet ni varför.

Att det är som det är nu beror helt på Sverige. Att ta in så många människor till ett land där det fakiskt inte finns arbete så det räcker för oss som redan bor här. Väldigt orättvist både mot oss och de invandrare som vi lovar guld och gröna skogar. MEN, om de enbart kommer hit i hopp om att slippa kriget utan några förväntningar om att hitta ett jobb eller få pengar från staten så känns det rätt konstigt att de känner sig utanför samhället. För de ville väl bara ifrån krig och elände, och det är vi ju fria från här - typ. Fast att tutta eld på fastigheter, kasta sten på polisen osv. tyder ju inte på att de vill ifrån kriget. Vad vill de åstadkomma? Högre bidrag? Mer jobb? Fan va najs, då kanske jag skulle sätta fyr på min lägenhet här då för jag har tamejfan gått arbetslös, jag har levt på existensminimum med en dotter på armen. Men gissa? Jag klagar inte, för jag behöver inte vara orolig för att mitt hem sprängs vilken sekund som helst, eller att mina barn inte får nån mat, eller att mina barn blir förgiftade av vattnet. Jag är heller inte sur för att jag inte kan köpa någon BMW, eller för att jag inte kan bli läkare för att jag inte är utbildad (att inte kunna språket är som att inte ha utbildning - vill du ha en doktor som inte kan förmedla varken till dig eller sköterskor vad som ska göras!?). Och nej, jag är inte rasist. ALLA människor har lika värde, och det är just det som är grejen. Det är sååå jävla uttjatat om att invandrare är utstötta, nej nej och åter NEJ. lever ni fortfarande på 90-talet? Visst, det förekommer säker disskrimineringar fortfarande, men so what? Det gäller alla. Jag själv t.e.x, svarthårig, sidecut, tatueringar.. Får jag de jobben jag kanske borde fått p.g.a mitt utséende? Förmodligen inte. Men det är så världen funkar, thats it. Ibland blir man orättvist behandlad, men det händer alla nån gång. Att förstöra det hem man har blivit tilldelad för att över huvudtaget ha någonstans att bo känns inte okej. Vad vill dom ha? Fler jobb? Mer pengar? Annan bostad? En ny bil? Nya kläder? Finare möbler? Det vill jag oxå!! Att bränna upp de som finns är som de idiotiska "djurens vänner" (!?) som släpper ut minkar (som lär dö inom ett par dygn då de inte kan klara sig själva efter uppfödning) och vad hjälper det? Inte ett skit. Det blir kaos och det är ingen som vill ställa sig bakom sådant betéende. Men visst, är det krig ni vill ha, åk till Irak eller nåt och låt Sverige va för jag vill då inte ha nåt! Och Sverige vakna, vi förstör för alla! Invandrarna är inte nöjda, vi är inte nöjda, jobben räcker inte, pengarna räcker inte, husen räcker inte.. Vad mer behöver ni se? Självklart ska man hjälpas åt, självklart ska vi ta in invandrare, i den mån vi KAN utan att det blir såhär.

Måns_E2010-06-11 21:12

Eftersom det inte verkar gå fram så skriver jag det en tredje gång.

De som bråkar och slåss mot ordningsmakten och räddningstjänsten är i regel inte de som har invandrat hit, utan de är födda och uppvuxna i Sverige och har i regel också Svenskt medborgarskap.

Men visst håller jag med om att det är ett misslyckande att det skall vara svårare att få jobb för att man har ett afrika- eller mellanösternklingande efternamn, visst måste man medge att något har gått väldigt snett när så många per automatik drar slutsatsen att det beror på invandringen att vi ser de upplopp i Rosengård, Biskopsgården och nu senast Rinkeby. Visst är det ett misslyckande när man inte jämför en nerbränd skola i exempelvis Gråbo (av så kallade etniska svenskar) men en nedbränd skola i Tumba.

Evy_832010-06-11 21:15
Antal inlägg: 366

Varför slåss de då där Måns_E?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?