Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 8 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 338 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-08-10 18:52 | |
![]() | Venatici: Jag fick komplimanger för mina fötter och tår av ett syskonpar en gång när jag var på festival. Bror och syster tittade på mina långa tår och var helt förundrade. Vi delade tält och när man trott att de tröttnat på fötterna kom plötsligt ytterligare lovord. Då var jag ju ung och kände mig speciell och utvald och det var skönt att nån annan än jag själv uppskattade mina freakiga tår. Om samma sak hände idag skulle jag bara tänka att syskonen var efterblivna. | |
| Venatici | 2010-08-10 18:55 | |
![]() | Larv> okej, hoppas ingen ger Dig komplimanger då. | |
| Venatici | 2010-08-10 18:56 | |
![]() | Förlåt larv, läste bara "fötter" och trodde mitt inlägg var citerat. Nu skäms jag en smula. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-08-10 18:57 | |
![]() | Det räcker med att mina föräldrar tycker om mig trots att jag är ful. | |
| Venatici | 2010-08-10 18:58 | |
![]() | Tror Larvbrud är söt men har lite dåligt självförtroende. | |
| Imsoz - Ej medlem längre | 2010-08-10 19:00 | |
![]() | @Larvbrud Haha det brukar min mamma också säga! Synd att jag vuxit ur det och inte bryr mig så mycket. Kan tänka mig att ni tjejer tar lite mer illa upp dock... skulle aldrig kunna tänka mig säga så till mina barn. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-08-10 19:01 | |
![]() | Ja, så kan det vara. Det kan inte vara normalt för en vuxen kvinna att inte glädjas över helt oförtjänt uppmärksamhet för till exempel hennes tår ;) Det är de små sakerna som helt oväntade komplimanger som lyser upp tillvaron. Som att gå längs en skogsväg och få syn på en ensam tussilago bland den första snön. Då skingras molnen och allt blir lite ljusare. | |
| Gautama | 2010-08-10 19:05 | |
![]() | Tror att många kvinnor ser vackra kvinnor som ett hot, varför vet jag inte. Allt handlar om bekräftelse hela tiden i denna lite ytliga värld. Jag tar hellre komplimanger för något jag är bra på, t.ex. att man är en bra vän. Än komplimanger för mitt utseende. Men visst blir man glad av båda om de känns ärliga, annars kan det kvitta. T.ex i detta forum där det komplimeras överdrivet till alla i ett så känns det en smula oärligt i min smak. Känns som det är mer en regel att säga till andra att de är fina så fort de byter profilbild. De komplimanger biter inte på mej tyvärr, blir bara obekväm istället. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-10 19:08 | |
![]() | "En gång kom det fram en främmande tjej och sa " Vad fint hår du har, det kan inte vara äkta, eller?" Och kände på det. Det levde jag på i en vecka." Antar att du hade äkta hår, annars hade det lätt kunnat bli lite pinsamt känner jag :P "Nej det är en peruk.." | |
| Imsoz - Ej medlem längre | 2010-08-10 19:09 | |
![]() | @Gautama Roligt det sista du skriver! Trodde nästan jag var ensam om att tycka så. Inte för att jag tycker det är dåligt för folk verkar bli glada men ändå :D | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-10 19:13 | |
![]() | Usch, nu minns jag en tjej jag gick i samma klass med för ett antal år sedan. Hon brukade säga helt random till tjejerna i klassen "Men gud vad ful du e idag då!/vilken ful tröja/osv" Följt av "HAHAHA neej jag skojaa!" Undrar om hon hade tourettes | |
| Bloodshot | 2010-08-10 19:16 | |
![]() | Jag gick i gymnasiet med några snubbar som var väldigt utseendefixerade. De gick på gym och snackade mycket om sina utseenden OCH de var oerhört avundsjuka på varandra och på andra killar. De snackade skit om Peter André till den grad att det blev så löjligt att det inte gick att sitta med dem. Detta var då -97 när Peter hade någon form av musikkarriär. De snackade skit om varandra. Smala killar var bögar. Killar med smink var bögar. Punkare var bögar. De snackade skit om alla- men det var INGEN av dem som någonsin kallade det för skitsnack. För skitsnack är ju sånt som tjejer kör med... Trams säger jag. Osäkra människor snackar skit, med utseendefixering kommer ofta osäkerhet. Att tjejers värde i högre grad har legat i deras utseenden är knappast någon nyhet. Att fler tjejer är osäkra därav är inte så konstigt, men det förekommer i alla grupper oavsett kön. Och egentligen är det ju ganska tragiskt eftersom att människor som mår bra i regel inte har ett behov av att snacka ner andra. Men det kanske är viktigare att framställa tjejer som opålitliga känslomänniskor än att lyfta fram det problemet? Dvs att många tjejer mår dåligt. Jag jobbar på en arbetsplats med vuxna människor. Där är det bra mycket vanligare att kvinnorna ger komplimanger än att de kostymklädda männen gör det. | |
| Venatici | 2010-08-10 19:31 | |
![]() | Delicious > Tror nog snarare hon syftade på löshår då det är långt. Men det hade varit guld att se reaktionen om jag sa att det var peruk :) | |
| banane84 | 2010-08-10 20:05 | |
![]() | Guuud vad underhållande att läsa detta.... Dom flesta är ju eniga men vissa har sina egna åsikter vilket dom naturligtvis får ha :) Intressant är det iaf.... | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-08-10 21:54 | |
![]() | Jag blir glad när en annan kvinna ger mig en komplimang för min personlighet eller mitt utseende. När män ger mig komplimanger tar jag inte åt mig alls utan tänker att killen antingen är efterbliven eller försöker få mig i säng. Lite off topic men ändå. Min bästa tjejkompis fungerar likadant i det avseendet. Någon annan här som också värderar kvinnors komplimanger högre än mäns? ;) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-10 21:58 | |
![]() | Jag formligen ÄLSKAR att få komplimanger för mitt utseende. Men det verkar bara vara jag? | |
| Pocaloca | 2010-08-10 22:05 | |
![]() | Jag tror att det handlar om tjejer med dåligt självförtroende... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-08-10 22:08 | |
![]() | En av dom bästa komplimanger jag fått av en vännina på 90-talet: "Anneli,det är inte roligt att gå ut på krogen med dig" jag:va? "Du får ju all uppmärksamhet! jag:so what? ( vi umgås inte längre...ändå var det hon som skröt om lyxiga båtar) | |
| Toody Cole | 2010-08-10 22:29 | |
![]() | Jag tror absolut inte att tjejer är mer avundsjuka eller missunnsamma än killar, däremot finns det en myt om att de är det vilket leder till att man letar efter just sånt beteende hos just tjejer. När man hittar det tar man det som ett tecken på att man hade rätt och ignorerar liknande beteende hos killar. Jag fick en komplimang av en tjej inne på Hennes som under en längre stund tittat på mig. Jag antog genast att hon var en stöddigt typ och gjorde mig beredd på att kallt titta på henne uppifrån och ner, som tjejer förväntas göra, men i själva verket ville hon bara säga att hon tyckte jag hade fina kläder. Man är så fast i det där tänkandet om att tjejer är bitchiga mot varandra att man glömmer bort att ens reflektera över alla tjejer man träffat som inte alls är så, ofta inklusive en själv och större delen av alla man känner. Det dummaste man kan göra är helt enkelt att generalisera. Fast det är klart, när en kvinna som för länge sedan passerat tonåren (då de flesta av oss lider av dåligt självförtroende) t ex påstår att tjejer lättare tar åt sig och är bekräftelsetörstande för att i nästa sekund bete sig exakt så börjar man nästan undra. | |
| niala22 | 2010-08-10 22:42 | |
![]() | lol, lyxiga båtar | |