Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 255

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Hujjedamejj2010-08-16 15:49
Antal inlägg: 92

And btw... Jag var medlem på www.slutaröka.nu och vart tipsad om betapet, så samma dag jag släckte ciggen så vart jag betapetare också... ;)

Nilli - Ej medlem längre2010-08-16 15:49
Antal inlägg: 496

Jag kan inte spela beta nu, förlorar hela tiden haha.

Ässät2010-08-16 16:06
Antal inlägg: 4824

Slutade för 8.5 månad sen. Dels för det rosslade och pep i mina luftrör men också för att det var för dyrt, för att min dotter i stort sett bara har mig och jag vill inte lämna jordelivet pga nåt jag kunde göra något åt och för att få bättre kondition :)

Ässät2010-08-16 16:06
Antal inlägg: 4824

Jag slutade att röka alltså.

cessely2010-08-16 16:15
Antal inlägg: 100

Jag slutade röka när jag kom tillbaka till Sverige efter att ha bott i Spanien ett tag. Jag feströkte mest när jag rökte, men när jag kom tillbaka till vinter Sverige så var det två saker som fick mig att sluta:
1. Det hade blivit förbjudet att röka på krogen medan jag var borta.
2. Det var otroligt kallt att gå ut att röka på vintern.
Så i och med att jag inte var beroende så var det bara lättare att sluta... =)

cessely2010-08-16 16:17
Antal inlägg: 100

men det här var ju ett par år sedan...

Guanyin - Ej medlem längre2010-08-16 19:03
Antal inlägg: 1120

Nu är det iofs drygt 20 år sedan jag slutade och det för att jag under min utbildning skulle ut och paddla kanot, bo i tält och leva friluftsliv under en vecka. Tyckte det var läge att sluta iom det. Och det gjorde jag! Bara sådär. (Brorsan var övertygad om att jag inte skulle klara det så han slog - hånfullt - vad om att om jag klarade det så skulle jag få fyra nya vinterhjul till bilen. Tack för dem. :))

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-16 19:10
Antal inlägg: 4429

Men jag började inte snusa igen för att begäret hade ett grepp om mig utan för att jag inte slutade att gå upp i vikt. Jag kan inte riktigt förstå varför man inte ska snusa om man vill. Det finns ju inga studier som tyder på att det är farligare än socker. All varningstext har ersatts av att det är beroende framkallande. Snus är inte så farligt.

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-16 19:11
Antal inlägg: 4429

Rökning, å andra sidan, är direkt livsfarligt!

E_Cantona2010-08-16 19:19
Antal inlägg: 1765

Slutade snusa för lite över fyra år sen...fick med fel dosa till jobbet och hade ångest och kunde inte jobba för att jag inte hade snus.
Blev till slut förbannad över att vara slav under något som fick mig att tom strunta i jobbet så jag slängde allt snus och har inte tagit en enda snus sen dess:))

Som beroende av nikotin kan man ju fasen ge sig ut i vilket väder som helst om tobaken tar slut...

20 års snusande fick räcka:)

Tokstollan2010-08-16 19:20
Antal inlägg: 110

"Det finns dock exempel på att resultat från tobaksstudier överdrivits och förenklas för att få resultaten att verka mer sensationella.

[...]

När jag läser detta så ser jag ingen anledning till att sluta längre. Det känns inte så farligt, det känns som att otur är en bidragande faktor."

Ett typiskt rökarbeteende - man letar efter "fakta" för att rökning trots allt inte skulle vara så farligt. Det där tror du inte på själv, Nilli. Wishful thinking.

Sanningen är ju istället att rökning orsakar många olika former av cancer. Till exempel är panreascancer bevisat rökrelaterad - en sjukdom som i de allra flesta fall leder till död inom sex månader. En död dessutom som är fruktansvärt plågsam.

Lungcancer vet vi beror på rökning. Inte så kul det heller; inte så kul att långsamt kvävas till döds. För det är ju vad som händer.

Men om vi för ett ögonblick lämnar cancersjukdomarna och tittar på alla andra skador orsakar: KOL, lungemfysem, stroke, hjärtinfarkt...listan kan göras lång.

En rökare förkortar sitt liv med cirka tio år - det vet vi säkert. Det finns inga frågetecken kring hur rökning påverkar människan och hennes hälsa; ingen som röker gör det utan att skadas. Alla rökare dör i förtid. Ofta under plågsamma förhållanden.

Försök tänka så, Nilli, så ska du se att du står ut. Duktigt gjort, också! Och ett litet, litet p.s., bara:

om det skulle kännas för överjävligt: ta en snus! Snuset kan du bli kvitt senare; det är i alla fall ingenting mot att röka.

Ärtan Pärtan2010-08-16 19:21
Antal inlägg: 117

Jag slutade framförallt för att jag inte ville ha sådana där rök-rynkor kring munnen som rökare får.
Metoden jag använde mig av var att börja med nikotinsubstitut i form av sugtabletter. Jag använder fortfarande dessa efter drygt ett år.

Jorick2010-08-16 19:44
Antal inlägg: 372

Försökte börja både snusa och röka när jag var 14 - 16 år gammal, men blev aldrig beroende trots ihärdiga försök, förstår inte meningen med droger som inte har en kännbar effekt. Cigaretter smakar ju knappt något ens. Snus har ju i alla fall smak men tydligen så funkar inte nikotin för mig.

Jorick2010-08-16 19:48
Antal inlägg: 372

Och det var ju min version om hur jag slutade... :)

Nilli - Ej medlem längre2010-08-16 19:48

Tokstollan, det är väl klart att jag vet haha. Det handlar inte om att jag inte vet att man kan bli sjuk, det handlar om att man vet inte när det händer och det är inte säkert att det händer, och det är inte lika många som insjuknar i diverse som det tidigare sagt. Jag vet att det är farligt. Men tack ändå för info.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-16 19:49

Tokstollan, aldrig att jag skulle ta en snus. Det är sjukt vidrigt. Och självklart kollar jag hur farligt det är för att jag vill röka. Och jag påpekar igen att jag slutar mest pga att min sambo hatar min rökning och pga min dotter.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-16 19:50

Jorick, då hann du ju aldrig börja! Skönt!

Nilli - Ej medlem längre2010-08-16 19:51

Och som sagt, sjukdomarna är inte något jag tänker på, det var ett sista halmstrå för att visa på hur röksugen man kan bli och det här är inget forum för sjukdomar :)

elgen52010-08-16 19:59
Antal inlägg: 1740

Jag har inte slutat helt, men lägger 8kr om dagen som jag INTE röker, och det blir en påminnesle varje dag att jag har varit rökfri i dag också så det handlar inte bara om småpengarna, det funkar för mig.
Komiskt att du skriver att du inte pallar läsa långa utlägg...din inledning var ju inte direkt kort, men endå : )

dalapower2010-08-16 19:59
Antal inlägg: 419

Slutade snusa september 2007 efter 18 års snusning, inte tagit en snus efter det eller andra substitut,gäller bara att ge sig fan på att inte börja igen och vara en svag människa.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?