Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mishizaki | 2010-08-28 15:13 | |
![]() | könsskillnader har konstruerats i alla tider. För att ses som manlig på 1700-talet och få plats i societén gällde det att kunna deklamera dikter och i dagens ögon se kokett ut. | |
| SkySpy_ | 2010-08-28 15:19 | |
![]() | Ja det finns en maktordning. Män dominerar ofta som chefer och liknande. Börsstyrelser domineras ju av män. Kvinnor och män är olika därför säger dom "ja, typiskt kvinnor" Sen om det är av en underton av irroni kanske. Likadant som kvinnor i ett kvinnodominerande arbete säger "ja, typsikt män" För vi handlar och tänker inte alltid lika. | |
| mishizaki | 2010-08-28 15:28 | |
![]() | min idé är att vi inte drivs av vi är biologiskt olika och därför tänker olika. Vi tänker olika därför att vi VET att vi är en man eller en kvinna och formar våra tankar efter det vi tror att en man eller en kvinna ska tänka. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-28 15:50 | |
![]() | Jag känner mig helt och hållet som kvinna. Jag förstår och uppskattar många av dom biologiska förutsättningar som är så strakt sammankopplat med just att vara det. På många sätt ligger det i dom könsproducerade hormonerna som berikar och belastar mycket av mitt känsloliv. Men att jag känslomässigt förhåller mig på ett visst sätt till många frågeställningar förändrar inte helt säkert mina förutsättningar inom andra områden. Som person är jag extremt klantig. Jag överträffas enbart av min ena dotter som skulle kunna snubbla och bryta benet på en skugga. En av mina andra döttrar är extremt fysiskt kapabel. Som 7 åring har hon fullständig kontroll över sin kropp och är väldigt atletisk. De båda flicorna har väldigt lite gemensamt med sin 3:e syster i personlighet. Dom är 3 väldigt unika och vackra personer. Dom är alla 3 lika mycket tjejer, men är ändå så vitt skilda. En genus indelning räcker inte till för mig. Jag har mer gemensamt med min man än med 95% av mina kvinnliga kollegor och vänner. Det betyder mer vem du är än hur du hormonellt är uppbyggd. | |
| SkySpy_ | 2010-08-28 16:18 | |
![]() | Förstår hur du menar tvålis. Jag känner mig också helt och hållet som en man, men visst har jag kvinnliga sidor också om man nu kan säga så. Alla är som dom är förutom de som måste överdriva sin manlighet och är rädd för vad andra ska tycka annars och tvärtom. Jag är nog ganska känslig som person och där ligger min kvinnliga sida, fast jag gråter så gott som aldrig. Sen är jag duktig på sport och fysiskt stark. Är inte så bra på att skriva och formulera mig egentligen. Men är duktig på matte. Jag vet inte vad som är rätt eller fel, men det är intressant ämne att diskutera. Jag har inte läst något om detta, endast teorier och antagande. I vilket fall som helst så är det ju olikheter som attraherar mellan könen ju. För inte hade jag blivit intresserad av en tjej som är som en kille. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-28 16:21 | |
![]() | Ja det är i alla fall inte att vi ska försöka lika varandra påtvingat och smälta ihop till en könlös massa med exakt samma intressen och kläder. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-28 16:25 | |
![]() | Nu är jag taskig mot dig Sky.... (förlåt) men det där med att det är olikheterna som attraherar. Kan det vara så att det bara är ett vedertaget sätt att säga som har extremt lite med verkligheten att göra? Du attraheras ju inte på olikheten om det inte är så att ALLA kvinnor attraherar dig. Då är det nog mer så att den unika personen attraherar dig. Det skulle inte förvåna mig om denna preson dessutom speglar många av dina possitiva sidor med att vara ganska lik dig.... Bara en teori :-) | |
| SkySpy_ | 2010-08-28 16:36 | |
![]() | Tvålis.. Det är ingen fara, jag tar det som en man. Nej de tär olikheter som attraherar mig. Då syftar jag på kvinnlighet, det feminina i det stora hela. Visst sen måste man ju känna attraktion och finnas något hos den andra man känner igen sig i och känner gemenskap med så klart. Bara för att jag gillar att äta kött så betyder inte det att jag gillar att äta allt kött. Är svaret okej? | |
| mishizaki | 2010-08-28 16:45 | |
![]() | men jag som är bög då? jag attraheras ju inte ens av att en kvinna är olik mig. Jag attraheras alltså av det som är lika. Eller? | |
| SkySpy_ | 2010-08-28 16:51 | |
![]() | Brukar det inte vara en i ett homo förhållande som är mera feminin eller är det bara en klyscha? Annars ingen regel utan undantag kanske ;) | |
| mishizaki | 2010-08-28 16:53 | |
![]() | det är nog tyvärr något som heterosexuella tror för att det ska bli förståeligt. I macholänder är det vanligare att det är så och det beror nog också på att skillnaderna mellan könen betonas mycket mer. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-28 16:53 | |
![]() | Jag är väl ett mellanting mellan er två herrar. Det är en förutsättning för mig att min livspartner är man. Sen är det en fördel om han är lik mig som person. | |
| spider_f | 2010-08-28 16:58 | |
![]() | SkySpy: Varför attraheras du då inte av en man med feminina drag? Eller gör du det? | |
| mishizaki | 2010-08-28 17:01 | |
![]() | sexualiteten fungerar på sitt eget lilla märkliga sätt, tack och lov. Jag tycker nog dock att det är en fördel att min sambo är så olik mig som person. Lär liksom aldrig känna honom och det gör att man inte tröttnar | |
| eddit | 2010-08-28 18:03 | |
![]() | jag fattar nog inte diskussionen riktigt, manligt och kvinnligt behöver väl inte per automatik kopplas till kvinnor och män? | |
| SUPERDONNAN1 | 2010-08-29 03:13 | |
![]() | finns ingen tråkigare och mer avtändande diskussioner än att prata om vad som är manligt och vad som är kvinnligt. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-08-29 03:17 | |
![]() | Jo, att diskutera vem som ska betala vad på en krognota är alltid mer avtändande. | |
| SUPERDONNAN1 | 2010-08-29 03:31 | |
![]() | men det är så lustigt att fulla killar alltid kommer in på det när det försöker ragga. Då brukar jag ta bjuddrinken och säga att jag måste på toa. | |
| modeplutten - Ej medlem längre | 2010-08-29 03:37 | |
![]() | hahahahahaha jag dör. superdonnan1 sköning där! :D håller med dig till fullo btw. & det är så sant så det eldar om det. | |
| Maskulinist | 2010-08-29 04:21 | |
![]() | Ja, där har vi ju en typiskt kvinnlig sak: att förvänta sig rätten till bjudsprit. On a more serious note: Vår natur har inte förändrats på en jävla massa tusen år och lär inte göra det inom en alltför snar framtid. Att våra ytliga beteenden närmat sig varandra är egentligen rätt ointressant. En Mac är en Mac, med allt vad det innebär, även om du installerar Windows på den. | |