Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 8 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 338 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Liftactiv | 2010-09-05 12:26 | |
![]() | Locomondo skriver "Till er som funderar på att rösta på SD (framförallt kvinnor) har ni läst deras valmanifest? Har ni läst något annat än själva "invandringsdelen"? Det är här humorn kommer. När de förespråkar en kvinno/familjepolitik som är farligt lik den som de å andra sidan inte vill "importera" (från företrädesvis muslimska stater) då undrar jag återigen om de bara inte drabbats av en allvarlig form av xenofobi?" Kan du vara så vänlig och förklara vad du menar. Jag hittar nämligen ingenting om detta på deras hemsida/partiprogram. Jag läser precis det motsatta...... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:30 | |
![]() | Liftactiv: www.sverigedemokrate...-f amiljen/ "De ständiga attackerna mot och viljan att splittra kärnfamiljens ställning är en av de orsakerna varför kvinnonätverket behövs. De sista årtiondenas överdrivna hävdande av individualism, har skapat ett dåligt klimat för familjen och för barnens uppväxt. Nedvärderandet av kvinnors insatser som mödrar, förhärligandet av karriär och yrkesarbete har matats in i de senaste generationernas medvetande. De splittrande krafterna i samhället är alldeles för starka och i hög grad oemotsagda. Här behövs vi verkligen som en balanserande kraft tillbaka till det sunda förnuftet." Du kanske har din egen tolkning på följande men i mina ögon vill SD att kvinnan skall stanna hemma med barnen och laga mat och låta mannen vara den som arbetar. Well, när jag gifter mig skall jag överväga en röst på SD =) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:33 | |
![]() | Jag hoppas innerligt att vi svenskar skickar SD till den politiska skrothög dom och deras rastistiska bluffresonemang tillhör. Det är skrämmande att höra hur folk vänder deras missnöje i enskilda fall och tar upp enstaka individer som grund för sympati för detta patetiska parti. Min retorik finner sig lika dåligt i mitt försvar av denna åsikt som i alla andra uppenbara sanningar. Ironiskt att det mest uppenbara är som svårast att förklara. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:37 | |
![]() | Ännu ett sätt att visa på statistik som i sak inte är falsk men sättet den läggs fram på är starkt vriden för att passa ens politiska syften. Gammal retorik, ny statistik. www.sverigedemokrate...-p a-fakta/ Och by the way, Hitler-parodin är sjukt rolig =) | |
| Het_och_cool - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:40 | |
![]() | SD finns för att de andra politiskt korrekta fjantpartierna föredrar att kräla i stoftet för islamisterna istället för att ta tag i det faktum att deras utbredning hotar vårt demokratiska styrelseskick. Detta är inte rasism, utan fakta. Se er om i världen! Var i hela världen finns det ett land där islam dominerar där människor får leva med fullständiga mänskliga rättigheter, demokrati, yttrandefrihet etc? Hur ser det ut i arabvärlden? Hur ser det ut i Afrika? Hur ser det ut i Asien i stort där muslimer utgör stora minoriteter? De muslimer som kommer hit för att leva efter de spelregler som gäller i en demokrati är välkomna. Alla är givetvis inte fanatiska dårar. De som däremot har för avsikt att förvandla Sverige till ett islamistiskt helvete ska definitivt inte släppas in - eller om dem är här, utvisas ögonaböj. När detta sker, kommer SD inte att behövas längre. Deras nazistiska kopplingar gör dem ur mitt perspektiv icke önskvärda i ett demokratiskt land. Det gäller å andra sidan också vänsterpartiet KOMMUNISTERNA, som fortfarande hyllar regimer som dagligen våldtar sin egen befolkning: Kina, Nordkorea, Kuba, Iran etc. | |
| Liftactiv | 2010-09-05 12:43 | |
![]() | Locomondo skriver "Du kanske har din egen tolkning på följande men i mina ögon vill SD att kvinnan skall stanna hemma med barnen och laga mat och låta mannen vara den som arbetar." När de är små ja, mycket bra initiativ, mamman är den som ammar bäst. Förstår inte hur du läser in annat än det. Dessutom att barn ska vara hemma och inte stuvas in på dagis med en mängd andra barn att tampas med HELA tiden. Mycket bra! "I dagens Sverige har jämställdhetsdebatten i allt för hög utsträckning kommit att präglas av extrema och verklighetsfrånvända feministiska doktriner som helt förnekar förekomsten av biologiska skillnader mellan män och kvinnor och som kräver särbehandling istället för likabehandling samtidigt som man undviker att diskutera flera av de verkligt allvarliga hoten mot svenska kvinnors frihet och säkerhet. I dagens Sverige flyttar kvinnofientliga religioner och kulturer fram sina positioner. I dagens Sverige begränsas kvinnors rörelsefrihet av otrygghet. I dagens Sverige anmäls det fler våldtäkter än i något annat europeiskt land. I dagens Sverige kan människosmugglare och hallickar närmast riskfritt exploatera kvinnor. En kraftig straffskärpning för kvinnofridskränkningar i form av människohandel, våldtäkt och kvinnomisshandel kombinerat med förebyggande insatser och ökade resurser för ett värdigt omhändertagande av offren för dessa brott. Ett utökat stöd till utsatta invandrarkvinnor genom en offensiv mot tvångsgiften samt hedersrelaterat och religiöst förtryck. En avveckling av det skattefinansierade stödet till genuspedagogik och annan verksamhet där staten med utgångspunkt i verklighetsfrånvända politiska teorier försöker experimentera med, eller ändra, på våra barns och ungdomars beteendemönster och könsidentitet." tycker jag tyder på att de är mycket intresserade av att öka kvinnans rätt och betydelse. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:43 | |
![]() | Ge muslimerna några hundra år till så ska de nog göra sig av med alla barnsjukdomar som kristendomen drogs med. :) | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:45 | |
![]() | Het_och_cool, ditt inlägg känns lite onyanserat. Definiera "islamistiskt helvete". Ska alla fylla i ett sådant där kort som man får när man ska till USA. ""Har du för avsikt att förvandla Sverige till ett islamistiskt helvete, JA eller NEJ?" | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:47 | |
![]() | Liftactiv: Som sagt, du tolkar orden annorlunda än jag. Hur menar du att något annat parti menar något annat ang "amningstiden"? Det är tiden efter vi (och SD) talar om.... | |
| Liftactiv | 2010-09-05 12:49 | |
![]() | Är det? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:51 | |
![]() | Liftactiv: Vilken far har alternativet att stanna hemma och amma idag menar du? Och tränger undan kvinnan? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:53 | |
![]() | en och annan hermafrodit, kanske | |
| Liftactiv | 2010-09-05 12:53 | |
![]() | Med tanke på att flertalet partier vill att föräldraledigheten ska kvoteras. Det finns mödrar som önskar amma 1,5-2 år. | |
| Liftactiv | 2010-09-05 12:55 | |
![]() | Så länge räcker inte föräldraförsäkringen såvida man är en relativt normal familj (ekonomiskt). | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:57 | |
![]() | Så du vill ha mer bidrag från staten menar du? För att stanna hemma? | |
| Liftactiv | 2010-09-05 13:03 | |
![]() | Nej. Men kvinnan ska vara hemma med barnet så länge det passar familjen. Inte sluta amma för att mannen ska kvoteras in. Hur svårt var det att förstå??? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-09-05 13:10 | |
![]() | Om man fick bidrag utifrån vad man själv ansåg "passade familjen" skulle nog väldigt många stanna hemma. Du inser det jobbiga i den skattemässigt matematiska ekvationen? | |
| Liftactiv | 2010-09-05 13:14 | |
![]() | Nu börjar du famla Locomondo. Upptakten till diskussionen var SDs kvinnosyn om du minns? Jag pratar om självklarheten i att kvinnan är hemma med små barn. Mannen har lika god möjlighet att vara med och anknyta till sitt barn ändå. Det ska varken kvoteras eller anses vara en kvinnofälla. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-09-05 13:20 | |
![]() | Jag önskar alla kunde vara hemma med familjen så mycket som möjligt. Men jag är även realist och ser det omöjliga i det. Du kan inte frånse det bara för att du menar väl? | |
| Liftactiv | 2010-09-05 13:28 | |
![]() | Nu tänker du inte utan svarar utifrån att "ha rätt" Locomondo. Fortsätt med det du. Jag har sagt mitt. | |