Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 331

Forumkategorier

Användare Inlägg  
expresscool2010-09-06 05:55
Antal inlägg: 213

lite sådär "titta fröken titta hon gör fel" med ett stort flin och hoppas på en guldstjärna eller nåt irreterande som sjutton

Miss_jk2010-09-06 06:26
Antal inlägg: 8941

Herregud vad ni tror illa om folk. Kanske är det er syn på människan som gör att ni blir irriterade om ni tror att man gör saker enbart av ondo, och dessutom sitter och hånflinar samtidigt. Stackars er...

Mouche - Administratör2010-09-06 06:33
Antal inlägg: 24193

Jag måste nog hålla med Miss_jk här.
Jag har väldigt svårt att tro att någon sitter här och tykar sig med ett hånflin på läpparna.
Varför i hela världen skulle någon göra det?

En sak till.
Den här tråden har hållit ett trevligt spår, utan anklagelser och elakheter och det vore bra om det kunde fortsätta så.
Alltså att tråden fortsätter att vara en möjlighet för oss att kunna ställa frågor i och tala om hur vi känner det utan att gå på enskild person.

Ha en bra dag.

Mouche

expresscool2010-09-06 07:54
Antal inlägg: 213

ojdå nu blev man lite påhoppad här men det fanns nog skäl det dock :-)

Pocaloca2010-09-06 08:22
Antal inlägg: 2156

...intressant ändå....hur vi människor kan uppfatta det som andra skriver...

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-06 12:18
Antal inlägg: 4429

Jag tror verkligen att dom som visar alla tillrätta har en god och trevlig tanke bakom enligt deras sätt att se det. Enligt de här personerna så gör man ju ändå det rätta och det rätta måste man ju ändå bara få säga. Att saker är rätt har ett egenvärde som överträffar mycket annat.

Jag är lite mätt på det personlighetsdraget. Det är allt. Jag råkar tillhöra en annan grupp av människor. Jag tycker inte att småfel gör så himla mycket. Gillar dom till och med.

Sen är det ju så att det är sändaren som ansvarar för att budskapet landar på rätt sätt.

Sote2010-09-06 13:15
Antal inlägg: 3557

Håller med Tvålis. Det finns dom som hänvisar till en redan existerande tråd på ett trevligt sätt med uppmaningen att om man kollar i den tråden så kan man få svar på sin fråga tex. Sedan finns det dom som gör det med en enbart uppfostrande ton. Det är stor skillnad mellan dom två. I det första fallet så känns det vänligt och hjälpsamt men i det andra fallet så tycker jag att det är bättre när det kommer från en forumvärd-speciellt i de trådar där den stängs direkt efter en sådan uppmaning. Är det en forumvärd som uppmanar är det liksom en annan sak. Tycker jag i alla fall.

bj-olle2010-09-06 13:17
Antal inlägg: 3350

vi kan alltså konstatera att vi föredrar när folk är trevliga framför när de är otrevliga?

Sote2010-09-06 13:23

Det är väl lite som i skolan. Vem gillade den där som hela tiden satt med handen uppe och kunde svara på precis allt hela tiden. Eller den som talade om för läraren vilka som gjorde fel och dumheter.

Gautama2010-09-06 13:37
Antal inlägg: 6854

Har ingen direkt uppfattning om de som ständigt ska hänvisa till redan befintliga trådar. Däremot så tycker jag inte en tråd som har några månader på nacken och kanske flera hundra inlägg är det bästa att ta till om man har en fråga som kanske inte helt stämmer överens med befintlig tråds fråga.

Som någon skrev så svarar människor oftast då på frågan som ställts av TS istället för den frågan som man själv kanske klämt in på sidan 75.
Sen får man ju inse att det ständigt tillkommer nya medlemmar som vill delta i en diskussion och kunda vända och vrida på frågan istället för att läsa tusen inlägg.

Satyra2010-09-06 13:53
Antal inlägg: 4561

Jag tycker - fortfarande - att man bör sluta arkivera gamla trådar som inte använts på länge. Diskussioner är färskvara!

Känner även likadant som Gautama skriver i sitt sista stycke. Att trycka sig in längst bak i en befintlig tråd - kanske dessutom flera år gammal - med bara snarlik frågeställning känns inte bra och blir bara jobbigt för samtliga.

Så ... bort med gamla trådar (som inte använts på ... ett halvår eller så?!?) så slipper vi hänvisningar dit. ;-)

Om det däremot handlar om färskare trådar så tycker jag hänvisningar är helt ok.

Bitte - Administratör2010-09-06 16:48
Antal inlägg: 24218

Jag tycker att gamla trådar ska finns kvar,, kan alltid vara intressant att läsa tillbaka,, och sedan så får väl de/jag som länkar se till att man inte väljer den äldsta ,, men en tråd om böcker är ju liksom alltid en tråd om böcker.

Och när jag länkar så gör jag det INTE för att vara elak ,, eller nått sånt, utan mest för att jag vet att det finns aktuella trådar i ämnet

Bitte

Sote2010-09-06 16:59

Bitte-Det är ju bara det att det är vad DU tycker är en passande tråd som du länkar till. När det är en forumvärd så känns det liksom mer "rätt". Men du verkar ju så himla kunnig i ämnet gamla trådar/länka trådar så varför ber du inte om att få bli forumvärd? det måste väl alltid behövas folk som har tid och vill sitta och göra sånt. Då tror jag ingen skulle irritera sig på att du hänvisar i var och varannan tråd. Och du skulle få göra det du verkar vara bra på och tycka är kul mer på heltid liksom. Skulle inte det vara något för dig?

le-lou2010-09-06 16:59
Antal inlägg: 17500

nja, Bitte hehe - du har länkat årsgamla trådar också till mig iaf :), och en del har varit direkt felaktiga, de som är årsgamla de är ju inte direkt aktuella skulle jag väl påstå. jag stör mig inte på det dock. Jag fattar nog mest inte varför jag inte hittar gamla trådar, min sökfunktion verkar helt kaputt.

Bitte, en fråga : Brukar du söka i forum direkt då fort en ny tråd startar för att kolla om det inte har skrivits i just det ämnet innan? och det frågar jag av ren nyfikenhet och absolut inget illa menat. Det är bara en känsla jag fått, för jag vet ingen som är så snabb som du med att länka vidare.

själv tycker jag att det kvittar helt. Finns det nån som vill göra en ny seriöst menad tråd om nåt som skrevs om för ett halvår sedan, varför inte. Tråd som tråd, den nya skadar ju knappast en själ. :D

Bitte - Administratör2010-09-06 17:01
Antal inlägg: 24218

Nä jag sitter INTE och bevakar för att länka,, om ni nu tror det,, men låt nu tråden handla om ämnet och INTE om mig

Bitte

le-lou2010-09-06 17:04
Antal inlägg: 17500

ja, tråden handlar inte om dig bitte, det var bara att du själv skrev och förklarade att du brukar länka - därav mitt svar :)

Sote2010-09-06 17:06

Men Bitte du skriver ju själv att du är en av dom som länkar ofta då får du kanske vara beredd på frågor angående detta då det är just detta fenomen som tråden handlar om. Jag tycker heller inte att man ska diskuttera enskilda medlemmar vilket man ju heller inte får men när man själv går in i diskussionen då är det klart att det blir personliga frågor också. Och även jag har många gånger undrat hur du kan vara så himla snabb med att länka men som jag skrev tidigare så trodde jag att det berodde på att du är så bra på gamla och nya trådar. Bra på att liksom hålla reda på dom.

Sote2010-09-06 17:32

Bitte -jag menar absolut inte att hoppa på dig på något vis utan helt ärligt så verkar du ju var kunnig inom detta så jag tycker verkligen att du skulle vara forumvärd på riktigt. Och det är ju fler som är ärligt intresserade av hur du kan vara så snabb med att länka och så ofta? Själv tillbringar jag inte mer än några timmar på sin höjd här på beta om dagen så jag har nog att hålla reda på dom trådarna jag själv skriver i. Fattar inte hur du hinner.

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-07 14:23
Antal inlägg: 37631

vad spelar det för roll vem som länkar hit eller dit ,vad har det för betydelse,är det dom som är intreserad av att länka vad gör det? är man inte intreserad av att länka vad gör det?hur kan man reta sej på det ena eller andra ? om det är en forum värd som länkar eller inte vad har det för betydelse?är forum värdar bättre på att trycka på enter en en som inte är det ,det blir samma sak i slutändan ,har jag missat nånting här?

annelille2010-09-07 15:28
Antal inlägg: 500

....det är väl jättebra att det finns medlemmar som hjälper till när forumvärdarna inte räcker till.... förstår inte att man kan bli irriterad över en sådan banal sak som att ngn länkar i forumet... ...men sån är jag=)...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?