Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 357 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2010-09-19 11:04 | |
![]() | www.youtube.com/watc...bw qxrv3_Y4 | |
| le-lou | 2010-09-19 11:31 | |
![]() | spännande dag idag :). när jag vaknade av ett telefonsamtal från min mor som började argumentera med mig om vilket parti "släkten" ska gå till vallokalen på skrattade jag. Min mamma :) ( behöver jag säga att familjen är gravt splittrad hehe, vi har nog alla partier representerade inom oss, och vi brukar aldrig prata politik för det slutar med bråk :D. Denna dagen gjorde min mor ett tappert försök till en "överenskommelse". Jag sa att jag älskar henne till max, men att jag inte kommer rösta som hon vill. och Lycka till! Jag säger må bäste parti vinna, och nej, jag kommer inte gråta om de rödgröna vinner. Men jag hoppas verkligen att de inte gör det. Det fina med demokrati är att folket väljer, på gott och ont. Nu ska jag iväg och rösta, ajöss folk! | |
| golden | 2010-09-19 11:40 | |
![]() | jag börjar nog gråta om alliansen vinner. allt vi tillsammans äger säljs ut till reapriser som vissa ska gotta sig i. detta är ett stort bekymmer. vidare så pressas alla lågavlönade längre och längre ut i förorterna. till detta kommer höjda priser på kollektivtrafiken. obehagligt att vissa människor kan tänka så kortsiktigt och egoistiskt.. | |
| Valbar | 2010-09-19 11:48 | |
![]() | Mormor och morfar klädde sig fina när de skulle gå och rösta, för dem var det en högtidsdag. Jag går nog i jeans, men det känns som ett privilegium och en plikt även för mig. Så vilket parti ni än väljer gör i alla fall just det, välj! | |
| Ässät | 2010-09-19 12:07 | |
![]() | Ja precis..visst fan är det egoistiskt att rösta på alliansen.. | |
| Bergarn1 | 2010-09-19 12:09 | |
![]() | golden: Sälj ut SAS så att jag slipper finansiera ett företag som inte är konkurenskraftigt nog och inte kan hålla kostnadseffektiviteten. Frågan är om nån är dum nog att köpa det... | |
| Lill-IT | 2010-09-19 12:18 | |
![]() | Lilla mor ringde precis, hon var orolig att jag skulle glömma att rösta. Lite försiktigt undrade hon hur jag tänkte rösta, och fortsatte i samma andetag, utan att invänta mitt svar, med övertalningstalet hon kör varje valår. Hon är så söt:) Dessutom ivrigt påhejad av pappa i bakgrunden.. Som om jag skulle glömma att rösta.. och som om de skulle få mig att ändra mig om jag nu hade tänkt att rösta på något annat än det parti de röstar på.. Jeez. | |
| clinton | 2010-09-19 12:53 | |
![]() | I dag är det dags att göra sin plikt för kung och fosterland, att resa sig från sofflocken och med stolthet marschera till valstugorna för att dra vårt lilla strå till stacken, för att slå ett slag för friheten och vår rätt till ett demokratiskt samhälle. Så kasta inte bort din röstsedel även om du har slut på toapapper hemma, och kom ihåg att........ En röst på de vänsterliberala socialmoderaterna i allians med de gröna centerdemokraterna är en röst för en återupprättad välfärd, för ett Sverige som även i framtiden ska gränsa till både Finland och Norge. Det är en röst på en regering som vill skapa trygghet genom nergrävda skatter där alla har rätt att ha en egen karta markerad med ett kryss. En röst på en regering som vill bygga ett land i likhet med Norge och Japan där alla människor har rätt att äta valfläsk. Ett Sverige där även arbetslöshet klassas som en sysselsättning och ett Sverige som bidrar till mera bidrag. Så lägg din röst en oktav högre så kanske även du kommer med i Idol. Rösta nu, rösta smart! | |
| blopp | 2010-09-19 13:03 | |
![]() | Varit och röstat på Moderaterna! Det är en speciell känsla som infinner sig när man står och väntar på sin tur i vallokalen. Spännande med valvaka ikväll! | |
| Gautama | 2010-09-19 13:08 | |
![]() | Ska gå och rösta nu. Känner mig dock väldigt orolig över kvällens utgång. Tror tyvärr att alliansen vinner, vilket är en fullkomlig katastrof för vårat samhälle. När de lyckats sälja ut och privatisera allt så går det inte ta tillbaka. Det oroar mig mycket:-( | |
| clinton | 2010-09-19 13:09 | |
![]() | håller med föregående talare | |
| reallynx | 2010-09-19 13:18 | |
![]() | Ska gå och rösta nu. Känner mig dock väldigt orolig över kvällens utgång. Tror tyvärr att alliansen vinner, vilket är en fullkomlig katastrof för vårat samhälle. När de lyckats sälja ut och privatisera allt så går det inte ta tillbaka. Det oroar mig mycket:-( Jag stal Gautamas text för jag orkade inte skriva =) | |
| Gautama | 2010-09-19 13:35 | |
![]() | :-) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-19 13:45 | |
![]() | Yeyy, varit och röstat! Heja heja heja... Älskar denna dagen! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-19 13:54 | |
![]() | www.svd.se/nyheter/u...34 8907.svd Gå och rösta idag! Hylla vår demokratiska rättighet och alla dom som årligen dör för demokratin! | |
| bobcat69 | 2010-09-19 13:56 | |
![]() | oj vad mycket folk det var och röstade! = ) Men nu är det klart! Usch, hoppas jag röstade rätt....velade länge.. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-09-19 13:57 | |
![]() | Tvålis, Kul att man får öknamn för att man väljer och inte rösta... Att ge öknamn är kanske den vanligaste formen av propaganda. På det sättet kan man ge en speciell person eller åsikt en negativ klang ... www.google.se/#hl=sv...74 bb14c5b9 Visst är det tragiskt att 17 dör inför ett val Tvålis, verkligen. Däremot dog 137 civila i januri där av obemannade robotar. Det finns inte heller någon räkning över antalet dödade där sen ockupationen började. Läs lite om stämplingsteori vettja, www.socionomer.se/?p...;s =read:39 Skall jag pajkasta tillbaka kanske jag kan kalla dig nazist eller översittare. Jag respekterar ditt val och rösta men inte ditt sätt och bemöta medmänniskor. Respektera mitt val att inte rösta. | |
| Satyra | 2010-09-19 13:58 | |
![]() | reallynx - :-o Tror dock inte Gautama menar att hon i sin oro röstar på SD för att lindra den ... Eller har du tänkt om sedan igår, då du tänkte rösta på SD? Grattis i så fall! Själv har jag inte varit och röstat ännu men jag ska strax! Och om det fortfarande finns de som inte vet hur de ska rösta: Politik är inte en lek, tävling om några hundra mer eller mindre i DIN plånboken, utan handlar om hur VI i grunden vill att samhället ska se ut. Även för kommande generationer! Hur mycket av den gemensamma välfärden/egendomen ska vi ytterligare krympa innan vi begriper att alla inte är unga, friska och arbetsföra för evigt? Sänkt skatt för högavlönade eller en självklart stark/trygg välfärd för ALLA - vilket är viktigast? Och miljöhotet väntar inte in oss tills vi tycker att vi har lust att ta det på allvar - det måste tas på största allvar NU! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-19 14:00 | |
![]() | Nej jag respekterar inte ditt val att inte rösta. Jag tycker att det är ett odemokratiskt val. För mig är demokrati ett privilegium som människor i andra länder dör för att genomföra. Du har rätten att rösta blankt. Att inte rösta alls är att underkänna demokrati som statsform. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-09-19 14:02 | |
![]() | Tvålis, jag underkänner den form av demokrati som anses vara vår nuvarande standard ja. Jag ser det inte ens som demokrati. Det är en chimär. | |