Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående20 025

Forumkategorier

Användare Inlägg  
apbur2010-10-29 14:01
Antal inlägg: 9699

Öppna badrumsskåpet hemma hos folk? Herregud, såna människor saknar ju självrespekt rakt av.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-29 14:03
Antal inlägg: 11463

Ja, wtf?!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-29 14:09
Antal inlägg: 4050

Kommer osökt att tänka på en dokumentär om en lätt utvecklingsstörd kvinna som inte kunde sluta skriva snuskiga brev till sin partner trots att han förmodligen mördat hennes barn.
Känns som att det inte finns nån ursäkt för att ha en grov jargong med exen efter att man fyllt säg... 25.
Är det inte på gränsen till utvecklingsstört att inte växa ifrån sånt som att skicka sms till exen där man frågar skämtsamt om man kan få stock?
Finns det nån vuxen som håller på så? :)

Gautama2010-10-29 14:20
Antal inlägg: 6854

Som svar på din fråga Satyra så har jag bar gjort det en gång. Det var med mitt ex som så uppenbart ljög för mig men jag hade inga bevis. Egentligen hade det kvittat och läsa messen för jag hade redan bestämt mig för att jag ville skiljas men eftersom han anklagade mig för diverse ting sominte stämde när det i själva verket var han som ljög så var det en skön känsla att "sätta dit honom".
Men det var samma sak där,,jag skulle tydligen skämmas mest som hade smygläst hans mess, inte han som hade ljugit mig rakt upp i fejjan.

Annars har jag inte för vana att läsa min partners mess, mail eller brev. Tror inte de roar mig så värst. Men i ett uppslitande läge när man känner att allt börjar gå utför och man känner på sig att han ljuger och är otrogen så skulle jag inte tveka att göra samma sak igen.

Kan le åt minnet när jag såg hans min. Han kunde liksom inte bortförklara sina egna, smöriga, äckliga mess:-))

apbur2010-10-29 14:25

Hur som helst, det här med otrohet är ju väldigt pinsamt. Alla som någon gång varit otrogna vet att det som triggat en varit en ytterst barnslig och patetisk sida hos en. Sådant beteende ska bara hånas och skrattas åt.

Det är hemskt med otrohet. Men det värsta är ju att människor kan med att vara så ogenomtänkta och visa sig så svaga men ändå få nåt slags känslomässigt övertag eftersom den bedragna blir så sårad.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-29 14:29

Otrohet i sig är kanske inte så jävla hemskt, utan något ganska mänskligt. Det kan vara ett sätt att ta första steget ur ett dåligt förhållande. Men att inte stå för vad man har gjort - det är barnsligt och patetiskt.

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-29 14:29
Antal inlägg: 4429

Jag läser min mans sms ibland. Och svarar på dom... Till gemensamma vänner och bekanta och släkt och sånt...Mest när han inte orkar, står i duschen etc... Jag skulle lätt kunna be honom kolla mina sms också om han sitter bredvid telefonen ändå... Men det har mer med lathet att göra och det faktum att vår relation inte har som mycket hemlisar...

Gautama2010-10-29 14:30

Samma här Tvålis. När man börjar gömma sin telefon och har järnkoll på den då kan man börja ana något fuffens.

apbur2010-10-29 14:31

Nej, det är patetiskt att en vuxen människa väljer det som ett steg att ta sig ur en relation. Mänskligt? Ja, det är väl mänskligt att vara barnslig och patetisk.

lightningpaw2010-10-29 14:33
Antal inlägg: 380

Det var bra att du läste hans sms annars hade du ju inte fått reda på att han var otrogen, man ska inte låta nån trampa på sig. Och om han redan fått ett "återfall" och ni inte ens varit tillsammans ett år... ja, det finns ju inget som tyder på att han kommer att vara mindre otrogen i framtiden. (Dessutom verkar han ju inte särskilt intelligent som sparar sina 'dåliga' sms i telefonen, särskilt inte som han blivit påkommen en gång redan...) Inte rätta virket. Dumpa och gå vidare!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-29 14:34

Äh, man kanske har en vän eller släkting som har hemligheter?

Om jag var i nåt slags kris och sms:ade till min syster skulle jag inte vilja att hennes pojkvän läste mina sms.
(Eller jo, för han är snällare än henne, men om han inte varit det...)

lightningpaw2010-10-29 14:35

Samma sms-läge för mig som för Gau och Två ovan.

lightningpaw2010-10-29 14:39

MEN det är klart jag skulle inte gilla om min partner läste igenom alla mina sms, och jag skulle aldrig läsa igenom alla hennes.

apbur2010-10-29 14:41

Håller helt med Larvbrud. Att läsa varandras sms är inte ett tecken på tillit. Det är ett tecken på att man inte kan lita på varandra om man inte har full inblick i den andres liv.

Hade Tvålis tagit det med ro om hennes man helt plötsligt sa att han inte ville att hon läste hans sms?

Gautama2010-10-29 14:47

För mig är det en överenskommelse mellan mig och min partner och inget annat.
Men nu har det inte till vardagen att vi läser varandras mess eftersom det inte ligger i vårat intresse. Men det skulle inte ses som ett svek oss emellan.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-29 14:49

Jag skulle tycka att det var ett oerhört märkligt beteende om min partner snokade bland mina mejl, sms m.m. (och om mina gäster rotade igenom badrumsskåpet!). Inte för att jag har några hemligheter, utan för att så gör man inte.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-29 14:50

"Att läsa varandras sms är inte ett tecken på tillit. Det är ett tecken på att man inte kan lita på varandra om man inte har full inblick i den andres liv."

Eller bara ännu ett sätt att manifestera sin tvåsamhet. Vi mot världen liksom. Så brukar ju en del par bli och även vänner. Det går inte att tala med den ena utan att få den andra på köpet.

lightningpaw2010-10-29 14:52

Om man däremot misstänker otrohet så tycker jag det verkar helt normalt, en relation handlar ju om känslor och är ingen oförvitlig rättsstat.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-29 14:53

Visst, när man börjar bajsa med öppen toadörr börjar det väl även bli naturligt att man ber sin partner att kolla vem som sms:ade osv. Men tills man blir ombedd har man inget att där att göra.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-29 14:54

Och här har jag gått i min enfald genom livet i tron att förhållanden är oförvitliga rättsstater.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?