Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 981

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-10-29 21:56
Antal inlägg: 9204

samtidigt tycker jag att det är farligt med folk som dig.

carlmartin - Ej medlem längre2010-10-29 21:57
Antal inlägg: 4590

"Man måste inte ha känslorna med sig för att veta vad som skadar andra. det kan man förstå med hjälp av förnuftet. Det kanske krävs lite mer bara. Det blir en fråga om karaktär."

folk med mycket problem har ofta väldigt lite ork över till annat än problem :)

sen ser de inte så bra heller - det är för mycket problem i vägen.

det är ju bra min mening - helt baserad på mina egna erfarenheter.

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-29 21:59
Antal inlägg: 4429

Jag håller med om i att det blir för jäkla lätt allting om du ska kunna mobba någon dag och natt och sen ska bli kallad ett stackars offer. Jag är så jäkla trött på alla urusla ursäkter för folk som beter sig illa mot andra. Det finns 100 tals och åter 100 tals ungar som har det värre en de "stackarna" som använder mobbning som ventil som blir fina personer som inte skulle drömma om den typ av kränkning som mobbare tvingar deras offer att acceptera för vardag. Jag föraktar dom och dom som dom lyckas få med sig på hetsjakten efter större egon. Att dom är looser är ingen ursäkt, bara en rejält dålig förklaring.

Dino782010-10-29 21:59
Antal inlägg: 194

-Passiflora- Men det är ju det jag sa, jag fick mitt självförtroende förstört pga mobbningen. Hade jag inte blivit mobbad så hade jag ju inte haft dålig självkänsla idag. jag fick aldrig någon hjälp, jag hade inget stöd hemifrån.
Det är inte så att jag sitter idag och gråter över min situation men jag anser mig vara ful. För hör man något tillräckligt många gånger så tror man till slut på det.
Mitt vuxna jag är som den är pga min barndom, precis som för de flesta andra. Man formas ju av sin miljö.

Därför jag nu försöker få min dotter att bli stark i sig själv och inte tvivla på sig själv. Vilket iofs inte heller är det lättaste. Men man måste ju försöka.
Och som Lasse Åberg sa: "Om man får fort och ler mycket ser ingen att man är ful!"
Mitt motto, jag går hyfsat snabbt och jag är en glad skit :-D

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-29 22:01
Antal inlägg: 4050

Det beror väl lite på. Är det verkligen någon som blir slagen och mobbad av en förälder varje dag hemma är det nästan tal om ett offer...

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-29 22:03

Alltså om mobbaren blir det (var kanske uppenbart).

ramsay - Ej medlem längre2010-10-29 22:05

man kan som barn också vara offer för åsikten att "åsikterna måste komma någonstans ifrån, och barn tar efter sina föräldrar och äldre syskon".

carlmartin - Ej medlem längre2010-10-29 22:05

det tycker jag med!

carlmartin - Ej medlem längre2010-10-29 22:10

barn tar ju efter sina föräldrar. eller?
om föräldrarna till exempel säger "du ska inte lita på andra människor, de allra flesta är idioter som vill skada dig" så tror ju barnet på det och går sedan runt i vuxen ålder och tror på det.

ramsay - Ej medlem längre2010-10-29 22:29

eller hur?

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-29 22:31

Tur att 80 procent går på dagis då...

ramsay - Ej medlem längre2010-10-29 22:34

jag tycker att man ska fråga sig om man tex i mellanstadiet hade en egen sfär. och vad, vem den var påverkad av. kanske den var sprungen innifrån tom?

sen är kärlek störst och har man gett det som förälder så har man gett förutsättningarna. kärleken till barnet så klart. med den respekt. men också kärleken till livet, respekten, nyfikenheten och värdigheten.

hur barnet förvaltar det är en annan sak. men barnet har grunden. sen ger andra andra inputs. ÅSIKTER, tankar och värderingar skapar barnet själv.

henrik_l2010-10-29 23:11
Antal inlägg: 918

Lyssna på passiflora. VARFÖR leva sitt liv efter vad andra människor tycker om en? Varför bry sig i personer som försöker förstöra för en?

Sen tycker jag att man kan ju skilja på mobbing och mobbing. Menar vi en person som blir retad, en som varje dag blir halvt misshandlad eller någon som blir utfryst? Det är en sjujäkla skillnad. Och det är en sjujäkla skillnad med om en person som har dåligt psyke blir mobbad till skillnad mot en som inte bryr sig knappt.

Den som vill läsa nåt bra och kanske lära sig nåt bör köpa en bok som heter "alle'n mörk och ljus ensamhet" tror jag den heter av Anders Geidemark. Det är den enda bok jag läst ut faktiskt. Den är bra.

gullefjun90 - Ej medlem längre2010-10-29 23:16
Antal inlägg: 1175

Att vara ustött är inte det enklaste och TRO mig! All hat, alla glåppord och allt det onda som man fått ta emot vill man någon gång få ut!
Jag förstår honom!

henrik_l2010-10-29 23:19
Antal inlägg: 918

Iaf enklare än att få stryk. Glåpord är mkt lättare att strunta i. OM ett glåpord kommer från nån jag inte bryr mig om, varför skulle jag då bry mig om vad personen säger.

gullefjun90 - Ej medlem längre2010-10-29 23:21

Jag vart utsatt för
-Glåpord
-Överfall (misshandel)
-Rånad utav mina mobbare!! må eras själar brinna i H*%@#

apbur2010-10-29 23:21
Antal inlägg: 9699

henrik, jag tror inte det är rätt metod att ifrågasätta dem som blir mobbade.

-Jag är ledsen för jag blir mobbad.

-Men var inte det då. Ledsen alltså.

Solklart, att det var så enkelt.

anneli72 - Ej medlem längre2010-10-29 23:22
Antal inlägg: 11612

Nja,jag säger så här:

antingen går man vidare

eller så går man vidare

äh.han har sin fulla rätt att vara lite arg.

gullefjun90 - Ej medlem längre2010-10-29 23:22

Jag vart utsatt för
-Glåpord
-Överfall (misshandel)
-Rånad utav mina mobbare!! må deras själar brinna i H*%@#

ramsay - Ej medlem längre2010-10-29 23:24

jag kommer att bli utsatt för glåpord om jag inte tränar bättre. rättmätigt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?