Spelrum
| Giraffen | 56 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 93 |
Mobilspel
| Pågående | 19 828 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-11-07 23:26 | |
![]() | Lill-Babs har tolkat Lars Forselius också! | |
| sejmårr | 2010-11-08 09:36 | |
![]() | Lars Forsell heter han. Eller hette.. | |
| Savi | 2010-11-08 10:25 | |
![]() | Vad gör september där egentligen? Hon passar ju inte riktigt in bland alla "riktiga artister" Jämnför man September med de andra så finns hon ju inte. | |
| dinodog | 2010-11-08 10:33 | |
![]() | Jodå September har gett ut flera skivor. Men hon är nog större utomlands. www.youtube.com/watc...xu 6iQ28arw Kolla hur många visningar den har :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-08 10:34 | |
![]() | Finns inte? Hon har sålt en jävla massa skivor och sjunger skiten av alla i programmet. En begåvad tjej som förtjänar mer uppmärksamhet här i Sverige. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-11-08 10:40 | |
![]() | Hon kan ju dessutom sjunga rejält bra till skillnad från Lillbabs... Som ju faktiskt saknar den förmågan helt även om hon är jättecharmig och allt det där.... | |
| Savi | 2010-11-08 10:48 | |
![]() | ja visst,jag menar inte att hon INTE FINNS & jag vet att hon gjort skivor mm & hon är skitbra verkligen,gillar hennes musik ,men att blanda ihop Plura,lillbabs,berghagen som ändå är lite Kult i Sverige så finns hon ju inte om man jämnför med dom...Di leva & Petter har ju ingen undgått men September är ju lite mer "anonym" för folk som inte är insatt i den sortens musik hon gör. | |
| Satyra | 2010-11-08 11:02 | |
![]() | Gillar också programmet! Men ... särskilt "folkkära" tycker jag varken September eller Christer Sandelin är, (eller Petter för den delen). Speciellt inte den förstnämnda. Känner inte till en endaste låt med henne, men det beror förmodligen, antar jag, på att hennes genre (clubmusik ?) inte tilltalar mig. Tycker däremot att hon sjunger förbannat bra - skör, krispig röst men ändå stark på något härligt sätt. :-) Sandelin antar jag har skrivit/framfört mer musik än vad jag känner till, annars vet jag inte hur de ska lyckas få ihop låtar att tolka när det blir hans dag?! ... Lill-Babs ... har väl inte skrivit någon låt alls, vad jag vet? Däremot sjungit andras låtar i otal. www.lill-babs.com/in...pe lningar/ Folkkär är hon ju absolut i alla fall, trots att hon aldrig kunnat sjunga särdeles bra. :-o ;-) Hon har DET helt enkelt. Petter förresten ... har alltid uppfattat honom som en trulig liten pojke, men när man nu ser honom såhär så känns han ju rent av som en man. Och snygg är han också. ;-) Plura har jag ingen annan åsikt om än att han skrivit en del kanonlåtar, men live på scen (när jag sett honom) är extremt ocharmig och trist som en öken. Därför har jag lite svårt för honom. DiLeva är ju supermusikalisk så oavsett vad jag egentligen tycker om hans musik så är det en fröjd att lyssna på honom. Både när han sjunger och när han pratar. Berghagen är ju också, som Lill-Babs, folkkär på riktigt och en jävligt duktig låtskrivare. :-) | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2010-11-08 11:16 | |
![]() | Tittar inte ofta på TV men just detta råkade jag se redan första avsnittet och sen var jag fast! :) Fantastiskt bra! Och jag blev glatt överraskad av di Leva...har inte varit nån älskare av honom men han är helt grym och gör underbara tolkningar av de andras låtar tycker jag, klart bäst...tätt följd av Plura.... | |
| dinodog | 2010-11-08 11:18 | |
![]() | Tycker just att det är blandningen som gör hela programmet. Det där lite oväntade. Artisterna är inte mina direkta favoriter, men alla har gjort mycket bra musik/uppträdanden. Fast September har jag verkligen fått upp öronen på nu. Visste om en del låtar med henne, men hon har jättebra låtar. Och Petter sicken grabb han är så ödmjuk och fin, han verkligen fått vart med om mycket. Di Leva är verkligen sig själv, mycket musikalisk. Oavsett om man gillar han eller inte så sätter sig hans låtar när man hör dom. Sandelin tja ha har ju gjort en del men på sistone? Lasse B ja vad kan man. säga Han är mannen som kan sjunga och skriva låtar helt enkelt. Lill-Babs ja hon är folkkär och är en entertainer. Plura vet jag inte så mycket om annat än några låtar då. | |
| Gautama | 2010-11-08 11:27 | |
![]() | Jag gillade DiLeva skarpt förr, men nu för tiden känner jag mer och mer obehag när jag ser honom. Han känns mer och mer som en bluff med allt hans snacka om kärlek. Har ni tänket på att han gör om alla sina flickvänner så att de också går omkring i långa klännigar och ser ut som Jesus. Sen osar det lite om anklagelserna om misshandel av sin förra flickvän. Han är en ulv i fårakläder. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2010-11-08 11:33 | |
![]() | Gautama - Kan inte annat än hålla med. Hela hans uppenbarelse får det att krypa i mig. Inte för hans utseendes skull, utan för den skenhelighet som står som ett moln omkring honom. Annars håller jag inte med de som inte anser att September platsar. Att hon är mer känd utomlands än här gör inte att hon inte är en etablerad artist. Jag tror blandningen mest "råkat" bli så att hon inte har samma "kultstatus" som de andra. TV4 förhandlade ju med lika många artister till som de som är med i programmet. Jag är glad att hon är med. Hade inte velat missa hennes version av Mikrofånkåt. =) | |
| Satyra | 2010-11-08 11:58 | |
![]() | Gautama - Ja om man ska tro på misshandelsanklagelserna så håller jag med om att DiLeva tappat glans. Jag har dock, utifrån de uppgifter som finns tillgängliga, valt att inte göra det. Och angående September, LadySol, så menar i alla fall inte jag att hon "inte platsar" utifrån sin musikalitet. Vad jag hakar upp mig på är att man i annonseringen av programmet använder orden "folkkära artister" och dit hör hon ju inte. | |
| Satyra | 2010-11-08 12:01 | |
![]() | Ulv i fårakläder förresten ... tyckte Jays uttalande om sig själv i senaste Idolavsnittet var lite kul, då han kallade sig för ett får i ulvakläder. :-) Hör ju inte till den här tråden, men men ... ;-) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2010-11-08 12:02 | |
![]() | Satyra, i få fall kan jag inte annat än hålla med. Hon är en etablerad artist men med dåligt skött pr här hemma. | |
| wildcard | 2010-11-08 12:03 | |
![]() | Som jag påpekat tidigare så är jag inte så himla cool, jag hajjade inte förrän detta programmet vem September är. Alltså: Petra mig hit och Petra mig dit... ÅÅÅhhh, säg September så man vet vem hon är! Jag tycker inte heller att hon är direkt folkkär men det är ju den totala blandningen av artister som gör programmet sevärt. Mina favoriter är DiLeva och Petter "så klart"! | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-11-08 12:08 | |
![]() | Nu är det ju inte säkert att det är DiLeva som "gör om" sina flickvänner, de kanske adapterar hans stil. Dessutom är det på väldigt lösa boliner som det glunkas om "misshandel". Jag är ganska oförtjust i sånt "skvaller". | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-08 12:21 | |
![]() | ja, man kanske inte ska tro allt som står i tidningen pott:) hs , jag känner tjejen i fråga (kände då). har ändå ingen uppfattnig faktiskt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-08 12:22 | |
![]() | apropå folkkär. petter kvalar nog in. en generationsfråga kanske. | |
| Satyra | 2010-11-08 12:57 | |
![]() | Folkkär ... är man inte endast det om man går utanför sådant begränsande som generationsramar? ;-) | |