Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 18 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kläm - Ej medlem längre | 2010-11-23 17:22 | |
![]() | Ja vet man inte vad mord är så är man nog ganska så ointelligent. Så trevligt att du är imponerad Örn-björn ;-) | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2010-11-23 17:30 | |
![]() | haha, instämmer! :) | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-11-23 21:42 | |
![]() | Det är väl så enkelt att det är djunglens lag som gäller i Afrika. The Survival of the fittest. Dumma går under. Smarta överlever och för sina gener vidare! Så har det fungerat sedan urminnes tider. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-11-23 22:01 | |
![]() | Efter att själv ha besökt Kapstaden för några år sen måste jag säga att om det nu inte var dumt det de gjorde så var det åtminstone otroligt naivt. Besöker man okända ställen bör man läsa på lite om vad som gäller. Om inte, så kan man höra sig för på plats. Det de gjorde (enl media iaf) är inget man skall göra i Kapstaden. Som någon tidigare sagt i tråden, rån mitt på dagen mitt i staden är inget konstigt. Man måste vara försiktig på såna ställen. Tragiskt? Absolut. Försatte de sig i en onödigt riskabel situation? Absolut. | |
| Minta | 2010-11-23 22:05 | |
![]() | Jag har hört att det är väldigt vanligt med turister som åkder taxi i slumområdena. | |
| Minta | 2010-11-23 22:15 | |
![]() | Ett äldre par som bor i Sydafrika: - Det är inte farligt att åka till Kapstaden bara man som turist inte skyltar med sina värdesaker, säger Bill Rupert. - Eller är ute i stadsdelar där man som turist inte har något att göra, i alla fall inte efter mörkrets inbrott, fyller hustrun i. Det var väl i en sådan stadsdel/kåkstad/township de var i då. Var det på kvällen/natten? Det är nog lätt att känna en falsk trygghet i en taxi. | |
| le-lou | 2010-11-23 22:39 | |
![]() | ur samma artikel som den Minta refererar till så fortsätter den med att reportern berättar: www.resbra.nu/report...rt icleId=9 "Då berättar jag om ett restaurangbesök ett par dagar innan. Ett besök som minst sagt gav upphov till blandade känslor. Jag och mitt sällskap satt på en uteservering i Camps Bay. Mitt framför restaurangen stannar plötsligt två bilar. Ur varsin bil kliver två synnerligen upprörda män. En av dem drar en pistol, osäkrar den och siktar mot den andre. Vi hade kunnat röra vid båda två, så nära var de. Så småningom lugnade männen ner sig, men lämnade kvar en stark känsla av olust. - Välkommen till Sydafrika! sa servitören och hällde upp vinet. Jag frågar paret Rupert om såna här händelser är vanliga. De säger just ingenting, utan ser bara beklämda ut. Bill berättar till slut att det finns restauranger där en vakt står vid entrén och visiterar gästerna innan de får sätta sig till bords. Det visar ju i alla fall att de restaurangerna tar gästernas säkerhet på allra största allvar. " | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-23 22:46 | |
![]() | Hur dum man kan bli? jag vet inte men hur korkad får man bli! folk i vissa delar av världen inser inte faror...eller uppskattar inte trygghet. | |
| Minta | 2010-11-23 22:51 | |
![]() | Bättre att stanna hemma i trygga Sverige! | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-23 22:56 | |
![]() | Ja,jag tänkte så som liten! åh,vad glad att jag bor i Sverige. kanske beror det på att jag har krigstraumatiserade släktingar. och det kriget är var inte kul. | |
| Minta | 2010-11-23 23:10 | |
![]() | Man bör inte besöka en uteservering heller i Sydafrika. Är man riktigt smart besöker man bara gated communities. Fast, vad ska man då i Sydafrika att göra. | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-23 23:13 | |
![]() | Jag ska fan aldrig dra dit! jag har vart i Egypten och Alcudia...det får räcka. resten kan jag läsa om på nätet. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-11-23 23:31 | |
![]() | Kapstaden är ett fantastiskt ställe, jag tycker absolut att man kan åka dit. Man bör bara inte utsätta sig för onödiga risker. På samma sätt som man ej bör åka offpist i okända områden i alperna eller balansera på räcket på finlandsfärjorna. Sunt förnuft....och gärna lite påläst. | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-23 23:34 | |
![]() | Då kan du dra dit. tror ingen vill hänga på dock. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-23 23:55 | |
![]() | Jodå. Jag skulle ha åkt dit om det inte vore så himla lång flygning. | |
| YamahaJet | 2010-11-24 00:03 | |
![]() | Coolt, jag vill också kunna äta något som är större än mig själv. Hade ätit en tjur direkt. | |
| YamahaJet | 2010-11-24 00:04 | |
![]() | Helvete, fel tråd :S | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-24 00:22 | |
![]() | Joina till Kapstaden, Yamaha. Det finns säkert bra kött där. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-11-24 07:53 | |
![]() | Adami: Jag har varit där och åker gärna tillbaka. Du kan stanna kvar i din etta i Bagarmossen med neddragna persienner och sitta och muttra för dig själv... =) | |
| Tommy 1979 | 2010-11-24 09:38 | |
![]() | Känslighet är uppenbarligen inte den starka sidan hos en hel del skribenter här. Låt gå för att Anni & hennes make var oförsiktiga, men att påstå saker som att "de får skylla sig själva" är ju så empatilöst så man baxnar. Hur tror ni hennes anhöriga skulle känna sig om de läste det här? | |