Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-27 14:38 | |
![]() | Ja men du ser, Gautama. Då behöver du väl inte skrämmas ihjäl av polisen? | |
| Gautama | 2010-11-27 14:42 | |
![]() | Nej, jag skräms inte ihjäl av bra poliser som jag är övertygad om att det finna en massa av. Men rötäggen inom poliskåren kan göra så mycket skada om de får för sig att de vill det. Och sen att de håller varann om ryggen. De personerna skrämmer mig eftersom de sitter inne med så mycker makt, och vi som "vanliga" personer har svårt att hävda oss mot maktens ord. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-27 14:43 | |
![]() | elak kanin: jag tänkte mest att grönöga kunde gräva fram länken eftersom hon ville ställa följdfrågor. Jag har också sett exempel på totalt omotiverat polisvåld och på inkompetenta poliser som åberopar irrelevanta lagparagrafer för att få göra som de vill. Om vi räknade upp alla misstag från poliser som vi har varit med om skulle den här tråden förmodligen bli den längsta i Betapets historia. MEN, de flesta poliser (åtminstone enligt min erfarenhet) är engagerade och drivs av ett kall och gör ett på det hela taget utomordentligt jobb. Man kan dock ställa lite frågetecken efter hur pass bra polisen är på att sålla bort folk som söker sig till yrket av helt fel anledningar. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-27 14:46 | |
![]() | Gautama, det kan vara svårt att hävda sig mot polisen om man inte är snabbtänkt och har skinn på näsan (kanske genom att ha varit i den situationen förut). Aldrig i helvete att jag skulle låta en osnuten snut komma undan med att slänga upp sina skitiga dojor på mitt skrivbord och leka med mina papper ... | |
| Gautama | 2010-11-27 14:48 | |
![]() | Nu har jag inte varit i så mycket kontakt med polisen men i de fall som jag har det eller nära och kära så kan man nog säga att över hälften av de fallen så har det varit sjukt konstigt och gränsfall till att utöva sin makt. Det känns oroväckande eftersom min erfarenhet av poliser och deras arbete är så begränsad. Antingan har jag haft otur eller också stämmer min tes att det finns för många rötägg inom denna branch:-( | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-27 14:50 | |
![]() | Gautama, jag tror snarare att det är så att folk tenderar att lägga på minnet just de gånger det inte funkade. För att ta ett parallellexempel: ingen lägger väl märke till städerskans jobb förrän h*n inte gör det? | |
| nettan23 | 2010-11-27 14:50 | |
![]() | Tråkigt att din son har råkat ut för några rötägg inom kåren. Men de är just det rötägg. Man måste också ta i beaktande att polisen är extremt underbemannad och är tvugna att lägga tid på grejer de själv kke inte hade prioriterat. Har fullt förtroende för polisen och förstår att de gör så gott de kan. Sen kan ni ju sitta här och dra skräckhistoria efter en annan, men det skulle man kunna göra inom vilka yrken som helst! | |
| Gautama | 2010-11-27 14:50 | |
![]() | Resurrection jag tror att min son blev väldigt paff, han fann sig inte helt enkelt. Hans enda kontakt med polisen var den när han var 12 år som jag berättade om och den var ju inte så trevlig. | |
| nettan23 | 2010-11-27 14:55 | |
![]() | När man jobbar som vakt får man ju se poliser i pressade situationer med fulla människor. Bara för att en person upplever att de håller varandra bakom ryggen säger ingenting. Däremot har man ju hört från flera håll, artikel efter artikel, tv inslag, upplevda händelser m.m. om just vakters missbruk och övervåld. | |
| Gautama | 2010-11-27 14:58 | |
![]() | Det stämmer nettan att man har. Men lika ofta har vi sett rapporter om polismaktsmissbruk tycker jag. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-27 15:02 | |
![]() | Nej, och det är inte lätt att finna sig i en sådan situation. Jag hoppas att han står upp nästa gång! Om han tänker igenom hur han "borde" ha gjort så kommer han att finna sig om det skulle hända igen. Med sagt så vill jag poängtera att han självklart inte har gjort något fel utan att det är poliserna som har betett sig som svin i det här fallet. | |
| nettan23 | 2010-11-27 15:05 | |
![]() | Gautama: kanske beror på vart man bor med, här är det mest vakter som bråkar, men det är ju bara min upplevelse. Du eller sonen har inte ringt och ifrågasatt det som hänt då? Tagit upp det med "chefen" för polisen där ni bor? | |
| Gautama | 2010-11-27 15:08 | |
![]() | Nej, vi har inte gjort det. Jag sa till min son att han borde göra det efter det som hände på hans jobb men han orkar inte bry sig säger han. Det är väl så med ungdomar. Så länge han inte är mer drabbad än så, så bryr han sig inte. | |
| nettan23 | 2010-11-27 15:10 | |
![]() | Gautama: Kan ju förstå honom, men det hade ju varit kul att se vad chefen sa, poliserna ifråga kanske hade behövt en tillsägelse. Är det aldrig någon som säger ngt så är det ju lätt att fastna i sina macho spår :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-27 15:13 | |
![]() | Ja, jag tycker verkligen att han borde ta upp det. Jag misstänker att polismannens kollegor är så där lagom nöjda med hans beteende. Det leder nämligen till att folks attityder försämras och deras egna arbete försvåras. Men om något ska hända förutsätter det ju att det kommer fram vad de har gjort. | |
| Gautama | 2010-11-27 15:13 | |
![]() | Jo det är klart att det hade varit bra att påtala det om det nu hade lett till något. Möjligt är att det hade lett till trakasserier mot min son istället. skeptiker som jag är mot poliser. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-27 15:14 | |
![]() | Om den polismannen är rädd om sitt jobb tror jag att han låter bli att jiddra. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-27 15:15 | |
![]() | Det ingår ju i polisens uppgifter att sätta sig i respekt och visa vem som har befälet. Ibland kan de nog överreagera, särskilt om de upplever sig provocerade och stressade. På det stora hela har jag bara gott att säga om svenska polisen och jag tycker att vår rättssäkerhet är hög jämfört med i många andra länder. Beklagliga misstag begås och visst känns det surt att torska i fartkontroll men då har man ju bara sig själv att skylla. Har mycket mer att anmärka mot dörrvakter och annan inhyrd ordningspersonal. | |
| nettan23 | 2010-11-27 15:16 | |
![]() | Får man säga jiddra i din ålder Resurrection? :D | |
| nettan23 | 2010-11-27 15:16 | |
![]() | Bra sagt zlipzten :) | |