Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 563

Forumkategorier

Användare Inlägg  
peter2010-12-05 04:02
Antal inlägg: 1710

Ingen är så ful och intetsägande som jag....kan absolut ingenting....och ändå har jag aldrig varit singel mer än i 2 år av mina 50 fyllda sammanlagt....en gång 1978 och en annan gång 1982 tror jag det var....från famn till famn har det varit...fullkomligt obegripligt......men jag skulle tro att det beror på att jag alltid varit min egen.....aldrig döljt mina intressen...visat energi för dem...det skapar attraktion tror jag....så om jag kan lyckas så kan du lyckas .....garanterat...

Du börjar för övrigt komma in i den åldern då det inre alltmer konkurrerar ut det yttre...trygghet och stabilitet efterfrågas....så släpp fram dina kunskaper och allt som du är bäst på.....så skall du snart se att du inte är ensam längre :-)

Lycka till

ttiittii - Ej medlem längre2010-12-05 10:02
Antal inlägg: 37631

Peter,du är inte ful ett enda dugg.

Rooibos-Rob - Ej medlem längre2010-12-05 10:06
Antal inlägg: 926

Lenty, du är ingen ankunge. Du är en ståtlig och fullfjädrad svan. Gå ner till närmsta vattenbryn och spegla dig om du inte tror mig.

__SaNnIs__2010-12-05 10:10
Antal inlägg: 105

Du är inte ensam som tänker så där.
Kan tro att vi alla tänker att vi är den fula ankungen.
Men försökt och börja träna, för där kan man knuta massor av kontakter. Finns ju även sajter för singlar, där man kan prata med andra singlar och alla där är väl ute efter att få träffa någon att dela sitt liv med.

Men som sagt prova att börja träna, det gör dig mer självkänsla och bättre hälsa överhuvudtaget. Kanske för nya garderoben eller en ny frisyr vad som helst som gör att du känner dig "snyggare" :)

utsliten2010-12-05 10:14
Antal inlägg: 12

Danskurser är bra! Brukar vara stor brist på män där, och många tillfällen att prata.

Satyra2010-12-05 11:01
Antal inlägg: 4561

"Lustigt förresten att betas frisör reagerade så kraftigt :)
Varför piffar man till andra när man inte kan stå för det?"

Ser inte att någon annan frisör skrivit i tråden så jag antar du syftade till mig, apbur. Och lustigt? Klart man ska "piffa till sig" om man själv känner behov av det, (och jag har aldrig tvingat in någon på min salong, de har kommit helt frivilligt för ATT de haft behov av det uppenbarligen), men att ge yttre uppiffning som ett seriöst tips till hur man ska kunna träffa en partner/få vänner känns lite väl förenklat och sorgligt i mitt tycke.

Pocaloca2010-12-05 11:09
Antal inlägg: 2156

...fokusera på dig....bara dig själv ett tag....se till att begå GODA handlingar gentemot dig själv varje dag. Det kan vara små saker och behöver inte vara krångligt....var snäll emot dig själv.
Då börjar du kanske att njuta lite mer av nuet.....carpe diem ÄR jätteskönt! =)
...att solen skiner just nu...en blomma doftar gott...du tycker att du är fin.....börja där...så kommer resten som på räls... =) kram

taxam - Ej medlem längre2010-12-05 11:12
Antal inlägg: 427

Kurser eller genom jobb är nog ett bland de bättre sätten att skaffa vänner på. "Vänner" som inte bryr sig om en ska man välja bort, dom är energitjuvar. Det gjorde jag och blev plötsligt nästan helt utan "vänner" men så slipper jag lägga energi på att undra över varför dom aldrig hör av sig förutom när dom själva vill slå ihjäl en timme över en fika men inte kan bjuda på en middag en lördagskväll för att det inte går att duka ojämnt, man kan inte vara fem, sju eller nio runt ett middagsbord tydligen. Men satsa du på att gå någon kurs...dans, foto...finns ju en hel del beroende på vad du är intresserad av. Och träffar du någon du gillar, va inte för het på gröten med en gång, kvinnor an uppfatta det som jobbigt...lagom är bäst ;) Lycka till.

apbur2010-12-05 11:13
Antal inlägg: 9699

Satyra, varför? Det är väl ett alldeles utmärkt tips som också fungerar.

Förenklat? Varför göra det så mycket svårare än det är?

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-12-05 11:17
Antal inlägg: 31064

Måste ta apbur i försvar eftersom det tycks vara en sport att missförstå henne (för att hon inte lindar in saker på normalkvinnligt manér). Hon menade att det är en bra strategi att skaffa sig självförtroende genom synliga förändringar - och det håller jag helt med om. Det ger en känsla av kontroll som sen kan leda vidare till nya landvinningar. Om ni bortser från att hon inte uttryckte sig korrekt så ser ni säkert hur hon menar?

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-12-05 11:17
Antal inlägg: 31064

*politiskt korrekt, skulle det vara. :)

Resurrection - Ej medlem längre2010-12-05 11:21
Antal inlägg: 11463

Jag förstår inte ens varför det skulle vara politiskt inkorrekt. Alla försöker vi väl göra oss fina när vi ska shoppa loss på köttmarknaden? Att fräscha upp sig är väl ett betydligt bättre tips än att sluta leta (som låter som en riktig klyscha).

ramsay - Ej medlem längre2010-12-05 11:53
Antal inlägg: 9204

"Måste ta apbur i försvar eftersom det tycks vara en sport att missförstå henne (för att hon inte lindar in saker på normalkvinnligt manér). "

hihi hoho, true true, söndagens sanning:) det "roliga" är att de som alltid missförstår är ofta de som hävdar att de inte gillar kvinnors lindande och komplicerande. de raka minsann.

annakarineli2010-12-05 12:00
Antal inlägg: 2519

Jag förstår inte heller riktigt all kritik mot apburs förslag här. Det klart man piffar lite extra om man tex ska ut på galej eller nåt. Det är väl jätteroligt att få känna sig lite finare än klockan sju en måndag morgon? Det ger i alla fall mig lite självförtroende att ha fixat till mig lite, tagit på mig nåt som jag passar bra i och tycka att jag är ltie finare än vanligt. Och självförtroende syns! Mitt bästa tips till män som inte är intresserada av mode är att gå till klädaffärer och skoaffärer och faktiskt be om hjälp att hitta något. Till att börja med kanske det då är bra att undvika stora klädkedjor typ H&M där personalen sällan har tid att hjälpa enskilda kunder på det viset, men MQ, Brothers och liknande borde vara säkra kort för att få både hjälp och komma därifrån med snygga kläder. Utseendet är inte allt. Är man en vrålsnygg taskmört så lär du inte röja några lyckliga fråmgångar, men visst är det trevligare att träffa en man som klär sig snyggt än tvärtom. Det tror jag många håller med om. Sen en annan sak som jag uppmärksammat är att män ibland tenderar att tycka att de faktiskt HAR ett par riktigt snygga skor när sanningne är den att de har ett par skor som VAR snygga. För 5 år sedan. Modet förändras, även om skorna/jackan är fint hållen och av "fint" märke så kan det mycket väl tänkas att det ser hopplöst fel och gubbigt ut 2010.
Annars håller jag med tidigare inlägg: Ägna dig åt sådant som DU tycker om. Att gå på en ridkurs för att det finns tjejer där kanju bli galet om du i själva verket hatar hästar. Då finner du ju en tjej som kommer att bo i stallet etc... Har själv erfarenheten att ha levt med en kille vars största intresse jag inte alls delade. I längden blev det fullkomligt ohållbart. Satsa på dig själv i alla kategorier!
Lycka till!
Kram!

bobo flux2010-12-05 12:10
Antal inlägg: 11371

annkarineli, en man med stil är inte beroende av mode.

le-lou2010-12-05 12:14
Antal inlägg: 17500

utseendet är det första ögonen ser, så visst har det betydelse.

bobo flux2010-12-05 12:22
Antal inlägg: 11371

Jag tillhör den skara människor som uppskattar folk som har en egen stil. Det är ju gravt trist att gå på stan eller krogen och se en massa folk som har exakt samma mainstreama outfit på sig eftersom det råkar vara på modet. Nej, en egen, personlig stil utklassar mode alla dagar i veckan i min bok.

Dessutom har le-lou en poäng i inlägget ovan.

annakarineli2010-12-05 12:22
Antal inlägg: 2519

bobo flux -Beror ju på hur man ser det och vem man är som ser det. Jag är själv inget modelejon, men tycker ändå inte att säckiga jeans som är uppdragna och åtdragna i midjan är snyggt. Har man funnit sin stil och den är tidlös så är det bara att gratulera! Har sett en man på gymmet iklädd korta shorts i 80-talets läskiga syntetmaterial, stickad kortärmad pullover, svettband och tubsockar i sandaler. Han är jättetrevlig. Men inte beroende av mode? Med största sannolikhet har han redan halverat antalet möjliga partners med den outfiten.

Handy Man - Ej medlem längre2010-12-05 12:23
Antal inlägg: 145

Lenty uttryckte dock ingen önskan om tips på att förbättra sitt utseende, att han kallar sig den fula ankungen betyder ju inte att han nödvändigtvis känner sig oattraktiv. Att då genast komma med tipset "be dina vänner göra dig mer attraktiv, jobba på ditt utseende" är inte vare sig sjyst eller rakt. Möjligtvis anses sånt beteende hyvens av det fåtal självutnämnda raka kvinnor här som har tid att sitta och mucka på nätet hela dagarna, får hoppas att Lenty föredrar snällare tjejer, jag vet att jag gör det.
Lenty ser ut att vara en stilig karl(mustasch ju! önskar jag kunde ha det) som säkert kan skaffa sig nya vänner genom t ex betapet. Jag skulle tipsa honom om att göra det någon annanstans än forumet dock,säkert inte så kul att behöva bli påhoppad av de som tycker det är viktigare att vara icke-PK än snäll.

ramsay - Ej medlem längre2010-12-05 12:24
Antal inlägg: 9204

haha:)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?