Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 18 671 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Åsa-Pia | 2011-01-07 22:04 | |
![]() | De små sover ute i vagnar och vi är ute nästan alltid 2 gånger per dag. Efter frukost och efter mellanmål. Och vi märker att barnen är väldigt friska. Vi finns i Luleå. T.o.m. när det är -25 kan de stora vara ute en stund ialla fall. | |
| le-lou | 2011-01-07 22:21 | |
![]() | jorå, de har pratat med personalen och inte fått mer svar än att vädret är dåligt och thats it. veckan före jul var de inte ute med barnen något alls på en hel vecka, det var "dålig väder" alla dagar utom en, då det var en i personalen som var sjuk, så då gick det inte gå ut med barnen för det... Ska tillägga att det inte är det enda som föräldrarna är missnöjda med, men det är det som varit värst.. | |
| le-lou | 2011-01-07 22:25 | |
![]() | och pion - nej allt som man är oengagerad i är inte lathet men engagerar man sig inte i sitt jobb, det är en arbetssyssla som dessutom handlar om människor så är man lat/bekväm/trög och borde byta arbete. Jag skulle säga detsamma om ett vårdbiträde som låter en gammal människa ligga i sina nedbajsade blöjor - bara för att de just ska ta rast och inte kan dra på den i fem minuter. Exemplet där är taget från min väninnas arbetsplats, en sån jävel borde få kicken direkt. | |
| le-lou | 2011-01-07 22:26 | |
![]() | ursäkta språket förresten. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-08 01:06 | |
![]() | le-lou om du är missnöjd ,ring komunen och klaga,tar du det med personalen kan dom bli sura | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-08 01:11 | |
![]() | pion ,det går otroligt bra att jobba utan dagis personal,det finns en hel del alternativ | |
| Tess 08 | 2011-01-08 01:15 | |
![]() | Har man inte barnen på dagis/dagmamma måste man ju förutsätta att en vuxen måste vara hemma med barnet. Det är tex inte tillåtet att låta syskon vara "barnvakt" hur mycket som helst... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-08 01:41 | |
![]() | jo ,och det finns ganska många vuxna förutom dom som jobbar på dagis | |
| Tess 08 | 2011-01-08 01:42 | |
![]() | Ja, typ en mamma och en pappa (eller två mammor och två pappor), men det innebär ju ändå att det bara är en förälder som arbetar om inte den andra har möjlighet att arbeta udda tider (vilket man inte alltid kan välja själv). | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-08 11:29 | |
![]() | för mig är inte dagis ett alternativ ,har aldrig varit och kommer aldrig att bli,kan man inte välja har man inget liv | |
| Allahu akbar - Ej medlem längre | 2011-01-08 11:31 | |
![]() | Min dotter som är 5 år går på ett muslimskt dagis, dom går inte ut varje dag men är heller inte inne flera dagar. Hon har tidigare gått på 2 kommunala dagis och där har dom vart ute varenda dag oavsett väder. Personligen tycker jag att de kommunala dagisen är dom bästa. | |
| Tess 08 | 2011-01-08 11:37 | |
![]() | ttiittii- Det jag menar är att kanske båda föräldrarna jobbar i affär = svårt att jobba i skift då. Det finns ju flera jobb där man inte kan välja sina arbetstider.. Dett gör ju att en förälder "måste" vara hemma med barnet och bara ena föräldern jobbar. Så som tiderna är nu är det kanske inte så att man KAN välja och helst inte om det innebär att man måste skaffa ett nytt jobb (som kanske inte finns) för att kunna jobba skift. Man kan ju också fundera hur mycket familjeliv man får om man jobbar skift och inte träffar den andra föräldern... Sen finns det ju såna som utnyttjar "barnvakter" i tid och otid (tex äldre syskon, mormor/farmor, kompisar osv) och sedan stoltserar med att de inte har barnen på dagis eller så... | |
| Dino78 | 2011-01-08 11:49 | |
![]() | På min dotters dagis går dom ut varenda dag, oavsett väder. Eller, nästan. Extrem kyla stannar dom förstås inne och omd et skulle vara någon form av oväder som är farligt. Men i regel - ute varje dag. Förmiddag och eftermiddag. Barnen får dessutom själva välja om dom vill vara ute eller inne vid andra omgången utevistelse så att säga. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-08 13:31 | |
![]() | "De små sover ute i vagnar" låter så himla mysigt. jag skulle vilja ha en stor vagn med sovsäck och sova middag ute. Anser att ingen pedagogisk uppgift för 1-6-åringar är nog viktig för att eftersätta behovet av fysisk aktivitet, frisk luft och dagsljus. Ute finns f ö också mängder av situationer, miljöer och föremål att användas i pedagogiskt syfte. | |
| annakarineli | 2011-01-08 13:39 | |
![]() | Självklart finns det också hur mycket saker som hest att hitta på ute, men det är också en avvägning av vad som är viktigast just för stunden: att avbryta en lek inne som man ser är mycket givande för barnen för att gå ut är inte alltid ok anser jag. Det tycker jag kan vara väldigt klumpigt gjort och utan större hänsyn till barnen. Likaså finns det ju de barnen som älskar att få pyssla, rita och leka med smålego exempelvis -det är inte alltid som de barnen tycker om de lekar och aktiviteter som kan erbjudas utomhus. Särskilt inte på vintern då det är svårare att ta ut böcker och ritsaker etc. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-08 14:01 | |
![]() | Tess, om båda föräldrarna jobbar i affär så har dom valt det själva,om du utnyttjar barnvakter i tid och otid så är det ditt val,jag jobbar när jag har lust,eftersom jag inte behöver jobba av ekonomiska själ,och har aldrig skaffat barn om jag har behövt lämna dom till dagis | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-08 14:04 | |
![]() | om man jobbar på ica har man eget ansvar och kan kräva noll. men om man missbrukar kan man inte belastas för sina omständigheter... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-08 14:06 | |
![]() | kanske bara ekonomiskt oberoende ska tillåtas att skaffa barn? icaarbetares barn bör hsh inte ha några rättigheter:) | |
| Maja G | 2011-01-08 14:07 | |
![]() | Du har tur ttiittii, som inte behöver jobba av ekonomiska skäl. De flesta i Sverige måste tyvärr arbeta,båda föräldrarna.. Sedan tror jag faktiskt att det KAN vara nyttigt för barn att få umgås med andra barn i samma ålder. Mina var mindre är halvtid hos dagmamman fast vi båda jobbade heltid. Vi jobbade i skift.. | |
| magnusito | 2011-01-08 14:08 | |
![]() | Barn ska ut även i dåligt väder, vuxna med. Man mår mycket bättre fysiskt och psykiskt. Snö är dessutom inget dåligt väder. Barn älskar snö! | |