Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 18 759 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-27 20:22 | |
![]() | ... kampen? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-01-27 20:23 | |
![]() | Ha ha, uisge! | |
| petidin | 2011-01-27 20:27 | |
![]() | Biz. Nej, jag pratar om generellt i yrkesliv och samhälle i övrigt. Hamnade i en sådan bära-tungt-situation på jobbet, och jag bar. Varje dag. Det var en av mina arbetsuppgifter och det var ingen grej med det. En dag kom det en man och tog det tunga ur händerna på mig, eftersom andra på arbetsplatsen tyckte att det var så förkastligt att jag skulle bära. Ett poäng till den manligheten. Jaha. Uis; Nej, menade inte så bokstavligt. Jag har snappat upp uppfattningar från båda sidor om att det ska vara så/är så. Det gäller bara när mannen är i närheten och något dylikt moment ska utföras. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-27 21:04 | |
![]() | Lika rättigheter, lika lön och lika vård vore trevligt. Håller med om att omvänt patriarkat med rabiata feminister inte främjar jämställdhet. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-27 21:23 | |
![]() | "Har för övrigt en bestämd känsla av det där om att det är fult med flickpojkar men fint med pojkflickor - vore det tvärtom skulle klagoropen från kvinnohåll istället gälla att pojkar minsann får klä sig hur de vill, men inte flickor. :)" Behöver ju inte vara antingen eller, eller? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-27 21:26 | |
![]() | Uisge: Åk kommunalt och tjuvlyssna på folk i allmänhet :) Folk e roliga, speciellt när dom tror att ingen lyssnar | |
| apbur | 2011-01-27 21:43 | |
![]() | Jag kan blir väldigt frustrerad när man ringer till kundtjänst eller liknande med någon tekniskt fråga så frågar de om man typ provat on-knappen eller nåt annat självklart. Jag älskar att lösa problem och är väldigt händig. Folk som inte känner mig utgår oftast ifrån att jag inte har någon kapacitet alls när det gäller såna saker. Jag är helt övertygad om att det handlar om att jag är kvinna men samtidigt förvånas jag inte eftersom jag vet att det är fler kvinnor än män som ger upp innan de ens försökt. | |
| Snel men dum - Ej medlem längre | 2011-01-27 21:51 | |
![]() | Jag kastar manualen och ringer en kompis när jag köpt nån teknisk apparat. På jobbet springer jag och frågar en tjej om datorn strular. | |
| Dyslekso | 2011-01-27 22:02 | |
![]() | Del: nä, men inte det som var poängen | |
| LovisaLovisa | 2011-01-27 22:19 | |
![]() | Gillar manliga män och kvinnliga kvinnor och vissa grejjer ska bara höra till. Men man får inte glömma att ta för sig. ogillar mesar skarpt i alla kön... | |
| Bitte - Administratör | 2011-01-27 22:22 | |
![]() | För mig handlar jämlikhet mycket om att vi ska ha samma löner för samma arbeten att , vi alla ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter oavsett kön. Bitte | |
| petidin | 2011-01-27 22:34 | |
![]() | Problemet ligger väl delvis i att båda könen inte har samma möjligheter och det i kombination med föräldrars och samhällets uppfostran resulterar i att frågan om rättigheter/skyldigheter och lön faller lite. | |