Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 541

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Giddy2011-02-03 10:15
Antal inlägg: 315

Mimikryp: De ska få in fler imorgon. Så om jag hinner så ska jag åka dit då och kolla på dom. :)

Mimikryp2011-02-03 11:20
Antal inlägg: 9057

Aah, det låter bra. Du får avlägga rapport här se'n, när du har testat och om du bestämde dig för att köpa ett. :-)

apajävel2011-02-03 16:41
Antal inlägg: 572

Jag har aldrig förstått det här med inomhusträning. Ut i naturen och gå, spring eller gör någonting annat. Skönt att flåsa annan luft än lägenhetsluften - och så känner man sig frisk utomhus (förutsatt att du inte bor mitt i smeten så är det lätt att hitta något grönområde eller skog)

Giddy2011-02-04 08:42
Antal inlägg: 315

Apjävel: Om du orkat läsa tidigare inlägg, så skulle du sett där varför jag valt att skaffa ett gåband. Och frågan var inte om jag ska skaffa ett, utan vilket jag ska köpa.

Jag brukar gå ca 30 min på min lunch, så frisk luft får jag varje dag. Men har inte tid att gå dom riktigt långa promenaderna med dom arbetstider som jag har. Och vill inte som ensam tjej gå när det är mörkt ute, eftersom jag råkat ut för tråkiga saker när jag gjort det.
På våren och sommarne är jag väldigt allergisk mot pollen, så då blir det inte heller så jättelånga promenader utomhus, kanske 30 min bara. Och jag vill gå länge :)

Mimikryp2011-02-04 10:13

*drar en djup suck* Tänk att det är så många som ska komma med "tips" (läs klagomål) när de inte har koll på läget. :-(

Björn K-hamn2011-02-04 11:38
Antal inlägg: 1135

Go for it Giddy! Jag har provat både någon enkel variant av trampmaskin och motionscykel för att kunna motionera sent på kvällarna, båda har ganska snart efter inköp hamnat i förvaringsutrymmen. Det jag stört mig på är att de efter en del användning börjat ge ifrån sig lite för mycket ljud, knäpp och gnissel. Jag kommer aldrig mer att köpa "billiga" varianter från Coop. Jag vet inte om Rusta har hittat en gedigen produkt som de säljer till bra pris, men även om den i början känns bra (och låter bra) så är nog risken sörre att det efterhand kommer en del störande ljud som kan få dig att avstå från att gå på den, än om du köper den från en etablerad producent, gymleverantör.

Mimikryp2011-02-04 16:35

Det tycker jag var en bra och tänkvärd synpunkt från Björn K-hamn! :-)

taxam - Ej medlem längre2011-02-05 01:00
Antal inlägg: 427

Följer diskussionen...funderar också på ett gåband men vill gärna kunna jogga på det också och att det inte låter för högt...

taxam - Ej medlem längre2011-02-05 01:03
Antal inlägg: 427

Kan tillägga, så jag inte får tips om att gå utomhus i stället att jag är ute med mina hundar ca 1½ tim/dag. men jag vill kunna träna när jag vill och slippa tänka på blåst, regn, halka etc...vi har ju faktiskt ett vinterhalvår också!!!

vigren2011-02-12 19:06
Antal inlägg: 1146

Giddy, har du skaffat något ännu? *nyfiken*

vigren2011-02-13 20:47
Antal inlägg: 1146

Slog till idag, på Rusta... Verkar bra nog!

malman2011-02-13 22:27
Antal inlägg: 1457

man får vad man betalar för men om jag var du skulle jag kolla hur mycket ström de drar. det brukar vara så att det billiga drar mycket mera än det dyra, och då blir det billigare i längden att köpa det dyra.

sanlin2011-10-27 13:16
Antal inlägg: 1462

Hur gick det med detta Giddy?
Någon annan som har fler erfarenheter nu så här ett tag efter trådstarten :)

Obs! Ev klagomål på inomhusträning kan ni lämna i närmsta papperskorg. :)

ullis1164 - Ej medlem längre2011-10-28 07:08
Antal inlägg: 1019

Jag ska inte klaga på inomhusträning, men kanske varna lite om att man tröttnar, iallafall gjorde jag det. Skaffade motionscykel via blocket (Här kan du säkert hitta många gåband också jättebilligt från folk som tröttnat!), men använde den kanske 2 veckor.
Har funderat på gåband, på blocket förstås, men vis av skadan avstår jag.

sanlin2011-10-28 08:21
Antal inlägg: 1462

Tycker dock det är ett väldigt bra alternativ att ha något att träna på inomhus. Sedan om det är gåband, crosstrainer eller något annat spelar inte så stor roll.
Själv är jag inte så förtjust i motionscykeln längre. Däremot gillade jag crosstrainern (den har tyvärr gått sönder nu) så funderar på att köpa en ny sådan eller att prova ett gåband (som man ju även kan jogga på) . Fördelen med gåbandet är ju att det är flyttbart så att jag inte tvingas vara nere i källaren och träna utan kan ta upp den till TV:n t ex :)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?