Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade57
Mobilspel
Pågående18 759

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_Byracka_2011-02-01 02:17
Antal inlägg: 15

vill inte ha!

Tvålis - Ej medlem längre2011-02-01 08:04
Antal inlägg: 4429

Det är väl självklart att du ska visa respekt för hundrädda och koppla din hund vid möte om du inte kan hålla koll på den? Själv så har jag börjat gå ut med barnvagn och hund och väljer att alltid ha hunden kopplad eftersom jag har blivit splittrad i min uppmärksamhet av hunden. Ofta stannar jag och ber Atlas att sätta sig när vi möter folk om det är trångt för att folk inte ska känna sig stressade. Men sen är han en stor kille och han älskar männsikor och hans vilja att hälsa kan misstolkas som utfall.

Det är nobelt allt det där med att hunden skall få bevaras i sin "hundlighet" etc och att vi männsikor i större utsträckning ska anpassa oss efter hunden och allt det där, men det funkar inte riktigt i den verklighet jag lever i. Hade hunden farit illa av att anpassa sig efter oss människor så hade det varit en annan sak.

bizzzy - Ej medlem längre2011-02-01 08:33
Antal inlägg: 3169

Ihärdig träning, konsekvens och positiv belöning.

magnusito2011-02-01 09:48
Antal inlägg: 4986

Blir ofta glatt bemött av människor eftersom jag alltid ropar in hunden vid möten. dessutom ska hunden vänja sig vid att jag som flockledare avgör vilka som det ska hälsas på och vilka som vi inte ska hälsa på. Det verkar avstressande för hunden.

Bim19642011-02-01 10:02
Antal inlägg: 1854

Man kan konstera att somliga borde inte ha djur överhuvudtaget. En del har noll koll på bad hunden har för sig. De kan inte läsa deras signaler mot andra djur/människor alls.

taxam - Ej medlem längre2011-02-01 11:38
Antal inlägg: 427

Vad aggiterade en del blir. Tror de flesta hundägare vill att hunden ska ha det bra men ett bra samspel mellan hund/människa är ju något människan för jobba för så att hunden mår bra. Jag undrade bara efter erfarenhet av antiskällhalsband eftersom jag inte är så säker att jag gillar det och så börjar en del skälla över helt andra saker!!!

dinodog2011-02-01 17:28
Antal inlägg: 4973

Har en granne med 4 småhundar, de skäller konstant vid minsta ljud utanför deras dörr. Är de ute på tomten och någon går förbi blir de helt rabiata och skäller hysteriskt. Matte försökte med antiskäll halsband med citrondoft, men det hade ingen efftekt på dom alls.

Vet en annan granne som hade en större hund, som skällde på andra hundar. Hon testade en sådant halsband det funkade hyfsat, men ist för att skälla när han såg och möte andra hundar.
Så la han sig till med en mer gurglande ljud, man såg att hunden var stresssad över situationen.
Ägaren hade kontakt med en hundpsykolog med för att få bukt med problemen.
Tyvärr gick det inte utan hunden avlivades, vilket kan tyckas grymt, Men jag var med så många gånger på promenad med min hund som är lugn och stabil, men det funkade helt enklet inte.

Men gå ut på ngn hundsida och se vad som skrivits där.som t.ex. vovve.net

maran92011-02-01 18:35
Antal inlägg: 49

Har testat med ett halsband som vibrerar när nunden skäller. Det hjälpte inte oss i alla fall!

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?