Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 18 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2011-02-24 11:37 | |
![]() | Kvällstidningarna är inte media i allmänhet. | |
| Dyslekso | 2011-02-24 11:39 | |
![]() | Oj Snoosy, kan det verkligen vara möjligt? Jag trodde precis allt kvällstidningarna skrev var sant. Nu får jag allt ta mig en funderare. | |
| Minta | 2011-02-24 11:41 | |
![]() | Är det intressantaste media skriver om att det kommer att hända igen, i fler arabländer? Eller att de skildrar skeendet så gott det går? | |
| le-lou | 2011-02-24 11:53 | |
![]() | det är en förväntad utveckling av oroligheterna - inget man behöver vara einstein eller jobba på en tidning för att anse dvs. | |
| Snoosy | 2011-02-24 12:03 | |
![]() | dyslekso,, ''Jag trodde precis allt kvällstidningarna skrev var sant.'' Tydligen är en del sant. Frågan är bara vilket? | |
| Snoosy | 2011-02-24 12:11 | |
![]() | Tänk om det skulle vara så att mycket av det som händer och sker är påhitt? Jag säger inte att det är så. Men tänk dig in i det. Det är stora pengar i saker och ting som händer. Sen att jag sett möster inom media gång på gång. Gör ju inte saken mindre konstig. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-24 12:17 | |
![]() | Snooze, du har en argumentationsteknik som är förbluffande. Du är underhållande att läsa oavsett, det måste jag ge dig. Sen reflekterar jag över att ingen har tagit upp bokstavskombinationen i karlns rättstavade namn:-) Qadhdhafi | |
| Snoosy | 2011-02-24 12:21 | |
![]() | tvålis, ja journalist är jag ju kanppast ;) | |
| Snoosy | 2011-02-24 12:21 | |
![]() | *knappast | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-02-24 12:44 | |
![]() | Snoosy - :D | |
| Minta | 2011-02-24 13:37 | |
![]() | Snoosy, om vi tar rapporteringen om revolutionerna i arabvärlden, vad är det som är mystiskt? | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-24 13:50 | |
![]() | Hursomhelst, så när man får läsa om sånt här, så blir åtminstone jag inte mindre fundersam över hur det står till i världen - och vilka som eventuellt sysslar med vad... www.dn.se/nyheter/va...at tentatet | |
| Minta | 2011-02-24 14:00 | |
![]() | Och den iranske ledarens tal "hur kan man döda sina egna medborgare för att de vill säga sin mening"? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-02-24 14:05 | |
![]() | Well, som med allt annat finns det ofta flera infallsvinklar (om vi nu ska ställa oss frågan "vem som sysslar med vad"). För några år sen blev denne fängslade libyer frisläppt "av humanitära skäl" som det hette. Ungefär samtidigt fick BP plötsligt tillstånd (av Ghaddaffi/Khadaffi/Qadhad hafi) till att börja drilla efter olja och gas i Libyen. BP:s dåvarande VD Tony Hayward blev kallad till USA:s senat för att bli utfrågad om BP utövat "påtryckningar" mot Storbritanniens regering för att få denne libyer frisläppt men han vägrade infinna sig. Som sagt, det går att konspirera åt många olika håll.... | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-24 14:12 | |
![]() | 2011-02-24 14:05 Det där var intressant. | |
| Guldplate | 2011-02-24 14:20 | |
![]() | Jag kan faktiskt hålla med Snoosy till viss del. Känns nästan skumt! =) Liknelsen med jordbävningar och tsunami är ganska bra. Nu tror jag i och för sig att dessa naturkatastrofer har en tendens att komma samtidigt samt att vi ibland inbillar oss att de kommer tätare än vad de gör. Har dock jordplattorna börjat röra på sig så stannar dom inte för att det blir en jordbävning utan dom fortsätter tills dom lugnat ner sig. Följden kan bli flera kraftiga jordbävningar, eller tsunami, inom en kortare period. Samtidigt väljer ju media att skriva om dessa så länge dom tror folk orkar ta till sig det. Efter 15 jordbävningen med dödsoffer så har folk tröttnat på detta och vill läsa om annat. Media är styrda av kapitalet och kapitalet är styrt av folkets intressen. Så kommer det alltid att vara. Media har samtidigt fått rollen som "dominoeffekt" tack vare en större spridning och en större tillgänglighet för fler genom bland annat internet. Detta hjälper naturligtvis folk som lever i förtryck att inse att världen kan vara bättre än den dom lever i. Man får info om att ett grannland gör revolution och blir inspirerad att göra samma sak. Ens egen revolution påverkar i sin tur nästa lands befolkning, osv. En domnioeffekt. Kollar man in Kina så lär dom ha begränsat informationen om revolutionerna. Anledningen torde vara att försöka förhindra att den egna befolkningen kommer på samma tanke. Samtidigt så är det långsökt att tro att tex svensk media startar en revolution i Egypten för att få något att skriva om. Media kan påverka till en viss grad men att få folk att riskera att dö för sin frihet måste komma inifrån dom själva. | |
| Snoosy | 2011-02-24 14:24 | |
![]() | Loco, ja och varför vill man efter så lång tid döda sitt eget folk? 14:05, intressant | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-02-24 14:26 | |
![]() | Snoosy: Jag är inte alls med på vad du menar. Utveckla gärna. | |
| Minta | 2011-02-24 14:26 | |
![]() | Jag tror att Internet har stor betydelse för dessa revolutioner, för at de kunnat samla många människor samtidigt. | |
| Minta | 2011-02-24 14:28 | |
![]() | Snoosy, han har alltid dödat de som protesterat mot honom. Nu är det många som protesterar samtidigt, då får han ta till tyngre artilleri om man är khadaffi. En normal ledare gör inte så men han är inte normal. | |