Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 18 579 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dyslekso | 2011-03-01 14:33 | |
![]() | Om jag skulle ha könsopererat mig tror jag att jag skulle satsa på kontakter över nätet som växer fram lite långsammare. Annars sker det här med att berätta om det (som man ju blir tvungen till, förr eller senare) antingen för tidigt eller för sent i ett förhållande, kan jag känna. | |
| Dyslekso | 2011-03-01 14:34 | |
![]() | Jag är kanske inte så öppen av mig som en del andra, men jag tror ändå att väldigt många skulle uppskatta att känna till att personen de inleder ett förhållande med faktiskt har genomgått ett könsbyte. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-01 19:06 | |
![]() | en intressant grej är att när PK diskuterar transsexualism så sitter könet i själen. när feminism så är kön enbart fysik. jag tror faktiskt inte på transexualism men jag har inget emot att personer opererar om sitt kropp/kön. jag har faktiskt haft sex med en transexuell (MtF) rätt äcklad när jag fick veta. | |
| Gautama | 2011-03-01 19:29 | |
![]() | Får jag fråga vad det var som fick dig att känna dig äcklad ramsay? | |
| cokki | 2011-03-01 19:56 | |
![]() | Min tråd blev avstängd. Ställer då frågan här..ang det som händer i B.B Hur skulle du reagera om du efter hånglet får veta att din partner bytt kön? Tror att tjejer har lättare att ta det än killar... eller vad säger ni? | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-03-01 19:58 | |
![]() | tror oxå att en tjej kan ha lättare för det än en kille ja är det bara ett hångel,så bryr jag mig inte alls herregud som man höll på att fåna sig med sina tjejkompisar som fjortis haha men sncakr vi om seriös dejting eller att vi har en seriös relation...jag skulle känna mig besviken,vad mer har du inte berättat typ.... | |
| Gautama | 2011-03-01 20:00 | |
![]() | Då blir frågan genast varför killar har svårare för det? Är killar så bögrädda? | |
| Huzan | 2011-03-01 20:03 | |
![]() | pratade om detta med pojkvännen idag.. och kom fram till detta. mitt "gamla liv" är riktigt struligt, massa knark, domar, mm.. detta berättade jag på en gång för min pojkvän eftersom jag ville vara ärlig från början..MEN, vi hade pratat på nätet (träffades via nätet) och i tel ett bra tag.. och jag sa det inte samma dag vi träffades, utan kanske en vecka efter. jag skulle inte berättat det, inte det hemskaste iaf, om ajg inte var säker på att det kunde leda någonstans. och lite så tror jag att vanessa tänker. varför berätta om en grej som inte har någon betydelse om man bara hånglar med nån på fyllan? jag tycker inte att hon måste berätta..skulle det bli nåt mellan henne och nån av killana så, ja, kanske..men för min del spelar det ingen roll. inte heller om hon skulle hångla upp en kille på krogen, dra hem ett one-night stand.. | |
| slånbär | 2011-03-01 20:04 | |
![]() | Ramsay- att säga att man inte tror på transexualism låter väldigt konstigt. Det är ju inte nåt hittepå utan nånting som faktiskt är erkänt för länge sedan. Det är liksom ingenting man gör för skojs skull utan i allra högsta grad någon allvarligt. Det är ingenting att tro eller inte tro på-det är ett faktum. För övrigt så är ju en som är opererad den personen dom alltid har varit fast nu även på utsidan-inget konstigt med det tycker jag. Man blir ju som sagt kär i en person -inte ett kön. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-03-01 20:04 | |
![]() | ja,enligt min erfarenhet genom killkompisar!en del vet med sig de är fåniga men andra har jag rykt ihop med rejält,de kan inte ge en kille en vänskaplig kram,för det är gay!? så tror killar verkar det som att bara för de kanske duschar med en bög,på ett gym tex så spanar bögen in dom,jaha,vem fan har sagt han tycker just du är så snygg då? precis som om dom går igång på allt & alla!och kan inte bete sig jag har ingen tjejkompis som är sådär,eller emot det över huvudtaget | |
| Huzan | 2011-03-01 20:04 | |
![]() | tror att det är värre för en kille som inte är säker i sig själv.. att dom blir skraja för vad polarna ska säga osv.. | |
| cokki | 2011-03-01 20:05 | |
![]() | Ja det får väl killarna svara för... Om jag inte visste det innan skulle jag nog bli ganska förvirrad. | |
| cokki | 2011-03-01 20:08 | |
![]() | oj vad många det kom emellan Detta svar var till *Gautama* | |
| slånbär | 2011-03-01 20:08 | |
![]() | Varför förvirrad? Är det en tjej så är det ju- det är väl inget förvirrande med det. Ja eller tvärtom då med en kille. Det är den där bögskräcken som lyser igenom hela tiden när det gäller killar och sånt här tror jag. Tjejer är ofta mycket mer öppensinnliga. | |
| apbur | 2011-03-01 20:15 | |
![]() | Transsexualism är ju trots allt en störning. Det är nog inte så att man föds i fel kön som många här verkar tro. Det finns människor som är svåra att könsbestämma, det är dock en helt annan sak. | |
| deap82 | 2011-03-01 20:18 | |
![]() | Jag tycker nog det kan finnas anledning att berätta, är man partners så är man. Men inte göra så stor grej av det, hon är ju faktiskt kvinna nu och det är väl det viktiga i sammanhanget. Sen är det too bad om killen har nån slags inställning att han inte kan vara ihop med en kvinna som en gång varit man, det är ju inte så att hetero-transsexuella kvinnor kan begränsa sig till killar med den sexuella läggningen "kvinnor som varit män-sexuell", för om det finns sådana är det snarare en fetisch än en läggning, och det kanske inte är så bra grund för ett långvarigt förhållande. Fallet "BB-Vanessa" tycker jag är lite märkligt för hennes sätt att hela tiden prata om att berätta gör att man får känslan av att hon inte själv tycker att hon är kvinna, och det tycker iaf jag att hon är. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-03-01 20:20 | |
![]() | Men hon skulle ju gå in med det som hemlighet från början :/ sedan berätta...hur hon gjort irl vet ju inte vi.Men nu är det ju ute för alla! och sedan vad hon tycker hon är, är ju oxå upp till henne | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-03-01 20:25 | |
![]() | och för att hon kan prata & berätta om det,hur kan man pga det anta hon inte själv tycker hon är en kvinna? | |
| le-lou | 2011-03-01 20:46 | |
![]() | på tal om det som någon skrev - att man blir kär i en människa och inte ett kön - är det en vedertagen sanning? De som är bisexuella brukar säga så. Jag kan säga direkt att ja, jag blir kär i en människa men inte tjejer. Så det där stämmer och stämmer inte på samma gång. | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2011-03-01 20:59 | |
![]() | Apbur: "transsexualism är ju trots allt en störning" - störning är fel ord. Det låter både nedlåtande och är inte korrekt. Transsexualitet är oftast beroende av hormoner, men allt handlar inte om hjärnan. Det finns personer som rent visuellt har ett kön, men de inre könsdelarna är både manliga och kvinnliga eller manliga/kvinnliga. Då är det ju tydligt att det inte är en störning! Att uttrycka sig med orden störning och att man ska berätta får mig att fundera över om du tycker att personer med funktionsnedsättningar också ska berätta det i ett inledande samtal?? | |