Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 572

Forumkategorier

Användare Inlägg  
necxma2011-03-10 14:51
Antal inlägg: 47

Jag hejar på Håkan! Han har juh iallafall mustasch

russinbulles2011-03-10 14:55
Antal inlägg: 68

De hade väl mona å.....

le-lou2011-03-10 17:35
Antal inlägg: 17500

"Du menar ju att folk ska stå ut för alliansen har gjort ett misstag tydligen?!?"

Kära nån. läser du verkligen så illa? VAR har jag skrivit det ? Jag skrev däremot precis tvärtom. Det är felbehandling av människor jag vänder mig emot, sedan kvittar det vem som gör det. Men du verkar rusa som en tjur mot rött (blått) skynke bara man säger alliansen.

boyakasha2011-03-10 17:47
Antal inlägg: 526

Självklart ska en politiker vara kunnig, men man bör ävn ha en viss karisma också. Svårt för den nya sossechefen när man ser ut som ett kärleksbarn mellan John Cleese och Peter Dalle

russinbulles2011-03-10 20:18

Le-lou, jag ser inte att du kräver att alliansen ska rätta till misstagen nånstans....

le-lou2011-03-10 20:57
Antal inlägg: 17500

nej, såklart inte. Jag anser ju att det är helt rätt att låta dödsjuka människor arbeta, inte sant? För det framkommer ju hur tydligt som helst, när jag skrev att reglerna är för snäva, att misstag har skett och att ingen vettig människa kan på allvar tro att det är detta som är tanken i svensk politik oavsett partifärg - att vi ska låta svårt sjuka människor arbeta.
Självklart. Eftersom jag röstade på styrande regering är jag såklart för att vi skickar ut sjuka utmed ättestupan, oempatisk och cynisk som jag är. Nöjd nu?

russinbulles2011-03-11 06:16

Varför skyller du allt på sossarna då, Le-lou?

russinbulles2011-03-11 06:23

Och misstag, Le-lou, kan man kalla saker för om man pga att man inte tänkt på allt, gjort fel. Men i detta med dödssjuka har man från regeringens håll känt till dessa "misstag" länge nu utan att göra nåt åt det hela och då är det inte "misstag" längre utan då är det cynism!!!

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-11 08:50
Antal inlägg: 1188

Bryr mig inte om att scrolla. Detta har kanske redan uppmärksammats i tråden?

"Kyrkoprotest mot utförsäkringar

Ändra sjukförsäkringssystemet så att inte fler människor drabbas av social och ekonomisk undergång, kräver Sveriges Kristna Råd (SKR) i ett öppet brev till regeringen. Kyrkornas gemensamma protestbrev är ett resultat av diakonernas många vittnesmål om nyfattigdom.

Kraven från de kyrkliga företrädarna är att svårt sjuka får sin sjukpenning förlängd utan att behöva söka jobb under sin sjukskrivning.

Vidare att människor inte ska stå utan försörjning då Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen gör olika bedömningar av arbetsförmågan.

Ett tredje krav är att människor som varken får sjuk- eller arbetslöshetsersättning får försörjningsstöd utan krav på att sälja huset. SKR-styrelsen vill slutligen att människor inte ska behöva säga upp en anställning på grund av att de nått en tidsgräns i sjukförsäkringen.

I den tid som nu är, med ett Sverige vars ekonomi växer mer än nästan alla jämförbara länders, måste vi kunna klara att ge sjuka människor och dem som inte lyckas få ett arbete uthärdliga livsvillkor", skriver ärkebiskop Anders Wejryd, biskop Anders Arborelius vid Stockholms katolska stift, Tikhon Lundell, arkimandrit vid Serbiska ortodoxa kyrkan samt Karin Wiborn, missionsföreståndare vid Svenska Baptistförbundet."

Källa: svt.se/2.22620/1.235...rs akringar

När till och med kyrkan går ut offentligt och protesterar så bör det väl då kunna anses att det _är_ något ganska allvarligt fel i systemet. Återigen, så är det de allra svagaste som drabbas, och det är skamligt - tycker jag.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?