Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 572

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Daggdroppe2011-03-09 21:10
Antal inlägg: 1078

Vad säger dom om saken?

Tvålis - Ej medlem längre2011-03-09 21:22
Antal inlägg: 4429

Becaa var bor du? Jag kan komma och vara din storebror. Blir så arg. Var själv mobbat från 1:an till 8:an ungefär. Ibland med slag, ibland med utfrysning. Är det något jag vet så är det hur man är "fel". Jag förstår att du känner att det inte finns någon vuxen att prata med. Och jag är inte helt övertygad om att vuxna kan lösa något här heller. Möjligtvis vara en inspirationskälla och en tankstation. Sen BORDE det gå att lösa med en vuxen.

Jag var själv fet och ful i skolan. Tydligen så fet och ful att jag behövde prylas. Sen var jag bara fel. Till sist landade jag i en grupp med "felisar" så vi var fel ihop. Och någonstans längs med resan så hittade jag ändå jaget. Men det var några skumpiga år som jag nätt och jämt klarade mig ur. Låt det inte gå så långt.

Jag är forfarande fel på många sätt. Men jag gillar min felhet idag.

Eftersom du inte är problemet becaa, så är det inte du som äger lösningen. Du kan bara förhålla dig till de idioter som beter sig på det viset. Men som sagt. Jag tar med mig hunden och blir storebror vilken dag i veckan som helst.

promenad - Ej medlem längre2011-03-09 21:34
Antal inlägg: 3995

Du har aldrig varit ful Tvålis, inga barn är fula.

becccaaaaa2011-03-09 21:37
Antal inlägg: 1330

de säger ingenting...

Tack tvålis! :) <3
kolla min profil så vet du vart jag bor ;)

Daggdroppe2011-03-09 21:45
Antal inlägg: 1078

Låter dom folket hålla på med dig?

promenad - Ej medlem längre2011-03-09 21:56

Hon har kanske inte sagt till dem gissar jag.

becccaaaaa2011-03-09 22:00

Det spelar ingen roll om de säger till kommer inte hjälpa...

mollee - Ej medlem längre2011-03-09 22:23
Antal inlägg: 6087

En sak har jag lärt mig. Och det är att man får helt enkelt ignorera dessa. Jag förstår din frustration dock. Jag brukar bli helt galen i kanske 5 sekunder, sedan försöker jag bara glömma bort och tänka på hur trevligt livet är och hur många intressanta människor jag möter.
Det man inte kan göra något åt är det ingen idé att lägga ner tid på

Allt handlar om tanken.

mollee - Ej medlem längre2011-03-09 22:26

Ps. Du ser inte alls ful och fet ut. Du ser fin ut.

Jag har blivit kallad allt möjligt, men man kan inte rå för hur man ser ut. Dessa människor du pratar om har själva stora problem med sin självkänsla och inte minst sociala problem som inte är särskilt smickrande.
Måste man höja sin självkänsla genom att trycka ner andra är man skadad i själen. Du kommer om några år vara en starkare person p.g.a dessa erfarenheter. Du kommer aldrig glömma detta, men du kommer kunna leva med det och reflektera. Och du kommer att förlåta dessa personer när det värsta gått över. Jag har förlåtit mina plågoandar.

ttiittii - Ej medlem längre2011-03-09 23:21
Antal inlägg: 37631

becccaaa,det känns inte som om du har så mycket att förlora,dom har trackat dej länge nog nu bestäm dej för att nu räcker det,du vet vilken som är ledaren,gå fram till honom och säg till honom så här:om jag vore lika ful som dig hade jag tagit livet av mig för länge sedan samtidigt som du tittar på honom uppifrån och ned.detta är det enda språk idioterna förstår,flytta byt skola,om dom inte ger sig,ta ingen skit,och bli inte ledsen så att dom ser,förmodligen vågar ingen säga något mot den som är ledare,tala med skolpsykologen,hon kan hjälpa dig byta skola,för dom kommer inte ge sig,och du får se ut precis som du vill,det ska dom fullständigt skita i,dessa människor klarar sig inte utan sin klan runt om kring sig och det är dom som är dom största töntarna,detta är mycket osäkra människor,börja på jujutsu,där får du lära dej att älska dej själv och självförsvar,andning,och säljer dom väskor med jujutsu klubbens namn på så köp en på en gång ,det inger respekt,gör någon ting bortanför dessa människor,visa dom ätt här kommer du och du kan allt och det du inte kan kan du lära dig

promenad - Ej medlem längre2011-03-10 07:30

word molle.
titti: det bästa var väskan!

mollee - Ej medlem längre2011-03-10 11:21

hahaha.

becccaaaaa2011-03-10 15:24

jag tror inte jag skulle börja på jujutsi (stavning). men tack ändå... förstår hur du menar ttiittii

bizzzy - Ej medlem längre2011-03-10 15:38
Antal inlägg: 3169

Jag tror mer på ignorans än att visa att man blir ledsen och bryr sig men mest tror jag på attack! Men det kan vara så att det är försent för attack. Sånt ska ske innan alla har bestämt sig för att just du är offret. Att direkt sätta ledaren på plats innan alla andra också följer efter. Tycker bara att det är så dålig stil att sånt här ska kunna fortsätta i dagens upplysta samhälle. Blir arg på dina föräldrar också som inte säger mer än att de är omogna, hjälper inte dig ett dugg..

vårpåg2011-03-10 15:42
Antal inlägg: 153

Jag vet inte vilken klass du går i men det finns lagar mot sådant här. Vi får ny skollag där reglerna mot kränkande behandling som innebär att så fort det kommer till lärare/rektors kännedom måste rektor anmäla det till skolförvaltningen som skyndsamt ska se till att det blir utrett. Alltså tycker jag du ska prata med lärare eller rektor och få det utrett.

Jag håller med alla som säger att mobbaren med största säkerhet mår dåligt och är osäker själv men någon gång måste han/hon ämdå lära sig hur man beter sig. Jag menar inte att det måste vara med något straff men om en utredning blir gjord och den visar vad som hänt har skolan en möjlighet att göra något åt det på ett bra sätt.

För din egen skull tror jag det är bäldigt viktigt att du inte låter dig själv bli ett offer. det är lätt (och helt begripligt) att tycka synd om sig själv och att alla andra är dumma i huvudet men det hjälper dig inte i längden. Fundera över vad du gillar och vad du är bra på och gör sådant du mår bra av. Jag tror inte att lösningen är att blir arg och skrika på honom för det kommer antagligne att ge honom ännu mer att retas för. Han är ju ute efter att få dig att reagera och om det går så är nog det bästa att hålla sig lung men notera varenda händelse med datum opch klockslag och vilka andra som var där så att du har på fötter när du anmäler.

Lycka till!

becccaaaaa2011-03-10 15:58

Tack. jo jag försöker leva mitt liv som jag vill att det ska vara... men det är svårt när sånt händer.

bizzzy - Ej medlem längre2011-03-10 16:09
Antal inlägg: 3169

Det är absolut svårt och det är komplicerat att lösa sånt där också. Finns nog ingen standardlösning. Men jag tror att föräldrarna behöver involveras och få reda på exakt hur det ligger till om det ska kunna ordna upp sig. Att lägga allt på skolan fungerar inte, det har vi sett flera gånger om och det är allas uppgift att lösa det, inte bara skolans.

becccaaaaa2011-03-10 19:01

jo.. vet bara inte hur jag ska göra det... :/

promenad - Ej medlem längre2011-03-10 19:07

äsch
fan lägg ner skiten och gör nåt annat

henrik_l2011-03-10 19:13
Antal inlägg: 918

filma idioten när han slåss och polisanmäl honom. fet lär du ju knappast vara dessutom.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?