Spelrum
Giraffen46
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade75
Mobilspel
Pågående18 803

Forumkategorier

Användare Inlägg  
slånbär2011-04-07 16:56
Antal inlägg: 5539

Guatama-jag är jättenöjd!

wildman2011-04-07 17:59
Antal inlägg: 3860

@shut-up Ja om det var under en längre period skulle jag nog faktiskt det, det skulle tära på mig för mycket.

ramsay - Ej medlem längre2011-04-07 18:25
Antal inlägg: 9204

ett alternativ kan vara att träffa ngn annan i smyg. det ger energi även till den pågående (kanske stagnerade) relationen.

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-07 20:04
Antal inlägg: 4050

Man är kanske duktigare om man kompromissar men ett förhållande där man slipper kompromissa måste ändå vara mer lockande för de flesta.

wildman2011-04-07 20:11
Antal inlägg: 3860

@ramsay I love you too.

@larvbrud Självklart, men det är få förunnat att hitta sin absoluta tvillingsjäl på alla plan och områden.

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-07 20:21

När folk talar om hur mycket de kompromissar i nära relationer känns det ändå oftast som om de drar upp rena pseudohändelser. Jag skulle inte kalla det en kompromiss att köpa ostbågar när den ena ville ha det och den andra ville ha chips.

Gautama2011-04-07 20:26
Antal inlägg: 6854

ramsay råd känns så romatiskt, det måste vara ett råd för de ensamma och bittra människorna.

ramsay - Ej medlem längre2011-04-07 20:33

ja, men man bör vara ganska klar på att det krävs en del av en för att klara av att ha en affär som dessutom stärker och inte stjälper förhållandet. framförallt måste man klara av att bära det själv, utan att söka absolution på den andras och förhållandets bekostnad.

treapplen - Ej medlem längre2011-04-07 20:34
Antal inlägg: 110

Håller med wildman om allt.
Det är viktigt med sex och att ha ungefär samma behov. Kompromissa om det funkar nog inte. Många, många är otrogna eller bryter upp för att de inte får det sex de vill ha.
Några sätt att få till det eller hålla lusten vid liv kan vara att prata sex med sin partner, tillsammans läsa böcker eller se filmer om det och använda leksaker/hjälpmedel som absolut inte ska underskattas.

ramsay - Ej medlem längre2011-04-07 20:34

till wildman var det. som i "ja, u love me, men...;)

Tess 082011-04-07 21:07
Antal inlägg: 18003

Med ett vanligt "Svensson"-liv är det nog inte svårt att planera in sex varje dag (jag satsar hellre på kvalitet än kvantitet dock), men det finns ju faktiskt de som inte har detta liv...
Ponera att ena partnern tvingas äta medicin som sänker sexlusten? Den andra vill ju fortfarande ha sex varje kväll (som vanligt) och kan då alltså ha en affär eftersom partnern inte har någon lust...?

Sen finns det andra saker som kan göra att fokuset i livet inte ligger på sex utan på annat... svårt sjuka/döende barn/partner osv kan göra att vem som helst lägger sex "på hyllan" i perioder...

Och så på ursprungsfrågan på vad jag gör för att "få till det"... Jag brukar klä av mig.

slånbär2011-04-07 21:14
Antal inlägg: 5539

Tess- Självklart skulle jag inte prioritera sex om jag hade tex ett svårt sjukt barn som krävde all energi och tid. Jag refererar till ett helt vanligt vardagsliv med helt vanliga vardagsproblem. Så självklart har du alldeles rätt i det du skriver.

Tvålis - Ej medlem längre2011-04-07 21:14
Antal inlägg: 4429

Jag måste vara asexuell :). Nej jag har bra kontakt med mig själv och mitt sexliv. Faktum är att i ett program med dr Phil (jag vet) så refererade han till en då nyligen genomförd undersökning som hävdade att ungefär 35% av alla kvinnor kan tänka sig att leva resten av livet helt utan sex. Det är den mest troliga sextolkningen av en helhet som jag någonsin stött på. Jag känner bara en kvinna som verkligen älskar att ha sex med sin man ofta. Alla andra är som jag lite semi erotiska. Dom gillar att ha sex några gånger i månaden.

Sen är det så att min kropp har väldigt stark förankring med dess ursrprungligt biologiska anledning. I bland så hoppar jag på min man, ibland hade han kunnat trolla fram månen utan att något blev.

Sen kan ju också sägas att de män som jag har levt med, vilket i är 4, alla har snäppet högre, men inte mycket mer i sexdrift än jag.

Kul för Wildman och co, men jag hade knappast valt att ta det som en naturlig referens.

Tvålis - Ej medlem längre2011-04-07 21:15
Antal inlägg: 4429

eller genomsnittslig.. naturligt är det allt:)

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-07 21:20

Känner mig extremt ung, pigg och fri av att läsa den här tråden.
Tack, raringar.

malman2011-04-08 00:34
Antal inlägg: 1457

Om vi frångår detta med sex en stund. Så kan vi diskutera hur du får till de romantiska stunderna som man tyvärr glömmer bort. Och har man varit tillsammans en längre tid så är de stunderna ganska viktiga. (Tror jag) så hur får du till de mysiga stunderna utan att klä åt dig kläderna;-)

Vaikuntha - Ej medlem längre2011-04-08 00:42
Antal inlägg: 961

Jag brukar spela romantisk musik för min tjej så brukar hon smälta. www.youtube.com/watc...T3 343ZpLek

socker_vadd - Ej medlem längre2011-04-08 01:11
Antal inlägg: 122

Romantiska stunder...ja, det går väl att ordna på många sätt. Speciell mat, dryck, musik, månskenspromenader, öppen eld eller massor av tända ljus, blommor, rosenblad i badet eller i sängen...
Personligen är jag ingen långtidsromantiker utan när min man ser på mig och säger lilla sockerpullan åker liksom kläderna bara av.

ANDERStG2011-04-08 02:26
Antal inlägg: 7560

rosemaryrowe.typepad...56 4970c-pi

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?