Spelrum
Giraffen37
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade57
Mobilspel
Pågående18 852

Forumkategorier

Användare Inlägg  
malman2011-04-17 20:24
Antal inlägg: 1457

bröllop är en av de största sakerna som händer i ett förhållande, och alla har ju en bild av hur deras dröm bröllop ser ut.
Jag tycker att man ska respektera sina vänners önskningar, oavsett vad de hittar på för tok det är deras stora dag och det är den dag de kommer att minas tillsammans hela livet. kan man inte stå ut med lite tokigheter för en kväll så kan man ju fundera på hur bra vänner man är.

Jag älskar traditioner och anser att det är någe positivt och roligt, klart man kan ändra på lite, men att ändra på klädseln tycker jag skulle bli tråkigt. klart man ska vara jätte fin på bröllop. om man bara klär upp sig som vanligt när man ska bort så kan det ju se ut som vilket kallas som helst. och ett bröllop är inte vilket kallas som helst. det är stort

__1__ - Ej medlem längre2011-04-17 20:31
Antal inlägg: 1103

På ena sidan, bortskämda nittiotalister som tror att det är coolt att försöka manifestera sin låtsasindividualitet genom att kräva att få komma på finbjudning i en förutsägbar ungdomsuniform.

På andra sidan står "nykonservativa" som klappar sig på magen med sin höga mognadsgrad, i sin helhet nedärvd från Magdalena Ribbings småpräktiga käpphästar om annpassning till festbjudarnens ovillkorlighet.

I slutändan så bör man bara fråga sig, är min väns anpassningskrav rimliga. Om inte. Sluta vara en jävla tönt och säg upp bekantskapen.

malman2011-04-17 20:31
Antal inlägg: 1457

sen tycker inte jag att små barn ska vara på bröllop, det bjuds ofta på alkohol i lite större mängder och jag anser inte att barn ska vara i kontakt med alkohol påverkade människor oavsett om det finns nyktra vuxna på plats . och sen kan det bli ganska jobbigt att sitta stilla så länge som man ofta gör. blir bara jobbigt för barnen sen kan det bli stökigt om barnen inte är väluppfostrade ock det är ju tyvärr inte alla som är

__1__ - Ej medlem längre2011-04-17 20:45
Antal inlägg: 1103

Dresscode: fu(l)la barn...

Tess 082011-04-17 20:53
Antal inlägg: 18003

Har varit på två bröllop de senaste åren där det varit få barn.
Av olika anledningar var inget bröllop helt utan barn, men det berodde mer på långväga släktingar med barn (på ena) och att gränsen för var de drog vilka som skulle bjudas (på det andra).
För mig gör det ingenting att vi inte tog med mina barn på dessa bröllop trots att det fanns barn där. ALLA kan inte bli bjudna och vill vi inte lämna våra barn får vi väl avstå att gå på det bröllopet.

Angående klädsel så har jag sett de som gått i jeans på bröllop och jag personligen skulle inte vilja ha det så. Ska jag gifta mig så vill jag att mina vänner ska dela dagen och festen med mig, men jag vill ändå att mina vänner ska respektera min önskan om hur jag vill ha det, de kan ju gå i sina vardagliga kläder alla andra dagar.
Lika mycket respekterar jag de som önskar att jag ska ha på mig vissa kläder på deras fester, bröllop eller vad det är..

Här i stan har vi faktiskt haft medelstidsbröllop :)

De som inte kan acceptera att andra vill ha ett "fint" bröllop och inte kan tänka sig att ta på sig finare kläder för detta, hur gör de om de blir bjudna på 80-talsfest/starwarsfest/ idol-fest eller annan temafest? Partypooper?

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-17 20:57
Antal inlägg: 4050

Haha, 1 :)

Om man är en sån riktig kuf som inte vill vara med på samkväm så blir släkt och vänner inte ledsna om man tackar nej. De gillar en antagligen som man är. Så det är bara att stanna hemma helt enkelt.

ANDERStG2011-04-17 21:09
Antal inlägg: 7560

Hur antyder man på inbjudan att de yngre inte får komma. "Dresscode: blabla", "o.s.a." med mera är ju standardiserat men hur stoppar man barnmedförseln?

"Yngre familjemedlemmar lämnas med fördel hemma"
"Inga barn, tack"
"+1+0"

:)

Spelarpåkul2011-04-17 21:11
Antal inlägg: 17

Vill jag inte följa vad den som bjuder vill. Så stannar jag hemma. Skulle jag bli bjuden på bröllop med "barnförbud" så stannar jag hemma. Jag förstår att det blir dyrt om man det är många i släkten och vännskaran. Är det det som är orsaken så förstår jag och accepterar det. Men är det för att de "stör" tycke jag det är .......
dåligt. Men som sagt man bestämmer själv över sin dag. krama varandra i åsiktsvädrandet

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2011-04-17 21:19
Antal inlägg: 3488

ANDERStG:

Det kan t ex stå:
"Vänligen respektera vår önskan om ett barnfritt bröllop"

eller lite lättsammare

"Under den efterföljande festen får barnen stanna hemma"

Och har man då inte barnvakt, eller vill lämna ifrån sig barnen, så stannar man väl rimligen hemma.

Tess 082011-04-17 21:20
Antal inlägg: 18003

Anders- de inbjudningar vi fick var från de som vi pratar rätt mycket med "till vardags" så jag visste att 1) inte ansåg sig ha råd/plats med så många då de flesta inbjudna har minst 2 barn var och flera har 3. 2 var också mycket av utrymmesskäl och de drog strecket vid "kusiner" vilket gjorde att vissa kusiner var barn medan mina barn var kusinbarn och alltså inte ingick (de hade en dialog med mig och mina nära för att kolla så inte jag tog illa upp).

"Efter ceremonin bär det av till festen för alla över 18"
"Barn är en fantastisk gåva
men denna kväll får de vara hemma och sova,
om de inte behöver amma,
då får de följa med mamma"
"Barn är underbara men denna dag vill vi fira med våra vuxna vänner."

slånbär2011-04-17 21:24
Antal inlägg: 5539

Har letat efter den tråden där just detta med barn /inte barn på bröllop men kan inte hitta den. Någon som minns vilken tråd det var eller kan hitta den? Bitte? Du är ju trådexpert av stora mått.
Jag vill nämligen minnas att det var många som var väldigt mycket emot detta att barn inte skulle få vara med och tyckte det var jättefel. Men jag kan minnas fel, vore dock intressant att läsa den tråden igen i samband med den här.

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-17 21:26

"Inte för att vi har nån skam i kroppen
men inför de små blir vi inte packade och vevar med snoppen"

Spelarpåkul2011-04-17 21:39
Antal inlägg: 17

Vad i alla sina dagar har ni varit på för bröllop?
Packade och veva med snoppen. Ja då skulle jag också stanna hemma från denna fest. Fylleslag kallar jag de tillställningarna.

Tvålis - Ej medlem längre2011-04-17 21:42
Antal inlägg: 4429

Är alltså bröllop en blöt fest? Jag har haft två själv, utan dresscode. Men barn fanns det ju självklart med på på mitt och min nuvarande mans, våra egna etc.

ANDERStG2011-04-17 21:52

Inga baan den här daan

Era länders frukt skulle mogna av tukt

Aurora Aurum2011-04-17 22:16
Antal inlägg: 296

dresscode är till för att man inte ska komma varken över- eller underklädd, att man inte ska känna sig malplacerad
inte för att göra sig märkvärdig utan rätt och slätt en liten vägledning för att alla ska känna sig komfortabla
klart man kan komma till ett fest/bröllop klädd som man vill, men man lär bli uttittad och pratad om, men det är kanske det man vill?
om du skulle bli bjuden till t ex nobelfesten som har klädkrav och du skulle komma i t ex jeans, skulle du bli snygg och diskret bortförd från festen
de som har smitit in på festen de har haft frack resp långklänning på sig och har därför kunnat festat på Nobelstiftelsens kostnad utan inbjudningskort

ANDERStG2011-04-17 22:18

Aurora: Vid vilket bord finns det dukning för objudna gäster?

giraffspan2011-04-17 22:27
Antal inlägg: 124

"de som har smitit in på festen de har haft frack resp långklänning på sig och har därför kunnat festat på Nobelstiftelsens kostnad utan inbjudningskort"

Menar du att kontrollen är så dålig att man kan smita in där utan inbjudningskort? Jag vet ingen som lyckats med det (å andra sidan vet jag inte om någon i min umgängeskrets ens försökt) och har inte läst om det heller.

slånbär2011-04-17 22:32
Antal inlägg: 5539

Att man överhuvudtaget vill gå på en sån skitnöding tillställning är för mig helt obegripligt. Inbjuden eller ej. Själv tackade jag nej direkt utan att ens överväga det.

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-17 22:35

Hehe. Jag får en känsla av att de som tycker bröllop och dresscode är skitnödigt inte heller respekterar äktenskapet som institution.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?