Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 18 898 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wertigo | 2011-05-09 15:39 | |
![]() | Mumbo jumbo. | |
| laatifah | 2011-05-09 15:39 | |
![]() | vrf skulle det inte vara hälsosamt menar du? ett glas vin ska ju iaf vara just det. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-09 15:39 | |
![]() | www.aftonbladet.se/w...29 86512.ab Läs gärna chatten som fanns medi artikeln som apbur länkade till. Saken är den att det finns något näst intill panikmoraliskt vad det gäller mödrar och vad som anses vara korrekt beteende. Speciellt vad det gäller rökning och alkohol. Vad som är så tragiskt är folk som evamors kategoriska dömmande som är så självrättfärdigat att jag blir förbluffad. Om bartendern had valt att vägra servera en asiat på bedömningskriteriet att dom har sämre metabolism så hade han haft mer belägg för sin diskriminerande handling. Jag vet inte vilka människor evamor omger sig med som blir så fantastiskt berusade på 2 glas vin att dom helt plötsligt är oförmögna att ta hand om sina barn. Ja, sämre än en främmande bartender. Det är just den typen av personliga domare som gör att folk som Ola hängs ut av expressen. | |
| laatifah | 2011-05-09 15:41 | |
![]() | word tvålis | |
| Labyrint | 2011-05-09 15:43 | |
![]() | morihei_79 - Vad är skillnaden på att dricka samtidigt och under tiden? Att det ena är okej och det andra vidrigt låter ju betydligt mer skruvat än ett konsekvent "nej, ingen alkohol". | |
| laatifah | 2011-05-09 15:47 | |
![]() | d var nog inte så h*n menade, utan att det samtidigt som man dricker o ammar inte är farligt men knappast hälsosamt | |
| Labyrint | 2011-05-09 15:51 | |
![]() | Förstår inte skillnaden? =) Pimpla vin medan barnet sover är ok, men inte medan man har det i famnen, är det så det menas? På vilket sätt är det ohälsosammare? | |
| Aquilalore - Ej medlem längre | 2011-05-09 15:53 | |
![]() | @apbur Jag menade lagen som säger att man måste vara 18 för att få dricka alkohol.. vilket barnet i fråga förhoppningsvis inte är. Att hänvisa till diverse studier kan man göra när det gäller en själv, inte andra. Förr var jorden tydligen platt nu är den oval :P | |
| morihei_79 | 2011-05-09 15:57 | |
![]() | @labyrint: nu menar jag iofs att man aldrig ska dricka om man har barn.. inte om ungen är med.. För oavsett vad suputerna ovan menar så blir alla påverkade av två glas vin. Inte berusad möjligen (så inteheller jag) men nog blir man förändrad. Och ni mår tro att ungar snappar upp på det direkt!! men åter till mitt inl'ägg. vad jag menar, lite otydligt, attd et är väl klart att man kan dricka vin udner den period som man ammar, alltså ska min fru dricka vin på fredagen så får väl ungen käka subsitut eller så får man väl spara mjölk så den lille får mat på kvällen. Men aldrig någonsin att det kan vara okej att dricka ett glas, mata unge, dricka ett glas till och sen mata ungen igen. Jag är för lite mer folkvett - jag vill skaka bartendern i frågas hand och tacka för att det ännu inte går utför för hela skiten! | |
| evamor | 2011-05-09 16:04 | |
![]() | Tvålis - ja, jag är dömande då det gäller den här frågan och det står jag gärna för. Sen tycker jag att det är otroligt roligt med kommentaren om de som blir redlöst berusade efter två glas vin. Nä, jag umgås inte längre med fjortonåringar, inte på det sättet i alla fall. Om du läser vad jag skrivit så är det inte att de blir redlöst berusade, utan får sämre reaktionsförmåga och blir fumligare. I övrigt håller jag med morihei_79. | |
| laatifah | 2011-05-09 16:04 | |
![]() | jaha, men hon får inte då gulla med barnet, ta upp det heller osv? eller hur exakt menar du?? är du orolig över att alkoholen går över i modersmkjölken eller att man blir berusad o okapabel att hand om ett barn? | |
| wertigo | 2011-05-09 16:04 | |
![]() | Mera mumbo jumbo | |
| laatifah | 2011-05-09 16:06 | |
![]() | morihei, då din fru dricker hoppas jag innerligt att du inte tar ett glas du med, om ni är ensamma med barnet , det är väl ändå det som är det centrala, inte att man just ger barnet mjölk som det finns lite lite alkohl i | |
| wertigo | 2011-05-09 16:06 | |
![]() | Jag fullkomligt hatar alla som försöker vara förmer än andra. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-09 16:07 | |
![]() | Nu skrev jag ju inte redlöst. Det var nog så att du läste in det. Jag syftar mer till att du anser att en komplett främling tar bättre hand om ett barn än dess mamma som har tagit två glas vin. Jag tycker att det är förbluffande. | |
| laatifah | 2011-05-09 16:14 | |
![]() | kan säga att ingenting har någonsin hänt då jag druckit med måtta och varit med min dotter, har alltid haft andra runtomkring som varit helt nyktra, lika lite kan jag säga att det aldrig skulle kunna hända något om jag druckit, är övertrött, ledsen, sjuk eller har ont i huvudet. | |
| wertigo | 2011-05-09 16:15 | |
![]() | Sen är det ju så att de som läste artikeln såg att baren i fråga INTE har en sådan policy, men arbetsgivaren ställde upp på bartendern trots att han begick tjänstefel. | |
| evamor | 2011-05-09 16:19 | |
![]() | Tvålis - jomen visst tror jag det. Allra helst om det är en mamma som förhoppningsvis hållit sig från alkohol under graviditeten. Jag tror nog att hon klarar av sitt barn, men risken, risken för att det ska hända något pga av att man är påverkad. Är den risken värd att ta? Nää, drick cola eller kaffe ist. Varför ta risken undrar jag, bara för att jag kan, då tänker man bara på sig själv och inte på de risker man utsätter sitt barn för och det bör vara det som kommer i första hand. Vill man dricka vin och vara vuxen, lämna barnet hemma. Ska det vara så svårt? | |
| laatifah | 2011-05-09 16:24 | |
![]() | jag tror att om man som mamma bara tänker på barnet kan det lätt bli tvärtom. bättre att tänka på båda, så får man ett sunt liv tillsammans istället. | |
| Labyrint | 2011-05-09 16:27 | |
![]() | morhei - och då ska nån annan ge ersättningen eller den utpumpade mjölken? Är det så du menar köper jag resonemanget, inte annars. | |