Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 18 945 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-30 20:17 | |
![]() | Defrob håller med dig | |
| Måns_E | 2011-06-30 20:22 | |
![]() | Alkoholisten ser nog till att alltid få sin alkohol oavsett öppettider. För andra så är det väl inte så dumt om man kan köpa några öl eller en flaska vin efter arbetstid? Nu tycker jag dock att öppettiderna har blivit betydligt vettigare på många håll, fast nog vore det inte fel om de kunde ha öppet till 18 på lördagar. Som de flesta andra butiker i den storleken idag. | |
| Jobbar | 2011-06-30 21:06 | |
![]() | Det är självklart ologiskt att man inte får alla rättigheter när man blir myndig. I princip skulle vi kunna ha en statsminister som inte får handla på Systemet | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-06-30 21:18 | |
![]() | Det här med att sprit är dyrt. Varför är det så bra? Varför är inte skatten på socker skyhög? Vet man på fullt allvar att alkohol är skadligare för en nation än socker? Ska vi tvångsmata människor med omega-3rika fiskar och skänka bort nyttiga matvaror? För det är väl helt säkert, ställt botrtom allt tvivel vad som är nyttigt? På samma sätt som det var med åderlåtning på 1400- talet. Problemet är att med en "pappa duktig" lagstiftning som i sverige gällande alkohol, så finns det en baksida. Genom att vara så tydlig i vad som är fel och rätt och i överförmynederiet av människor så skapar man bara ursäkter och fråntar ansvar. Vuxna männsikor ska ta ansvar för sina liv. I Sverige har vi bestämt att vi blir det vid 18 års ålder. PÅ samma sätt som jag har rätt att ta upp ett bofors vapen och skjuta en människa i ett krigshärjat område, så borde jag har rätt att köpa en mellanöl. | |
| wildman | 2011-06-30 21:26 | |
![]() | Nu är det ju inte så att man får göra allt annat precis när man är myndig heller förstås. Du får tex varken sterilisera dig eller adoptera förrän man är 25. Du får inte ta körkort för MC största klassen eller för buss förrän du är 21 och du får inte plugga på polishögskolan förrän du är 20. Så nog finns det andra gränser som inte hänger ihop med myndighetsålder också. Så jag ser inget problem med att man kan ha andra gränser än myndighetsåldern. (Fö finns det saker som man får göra INNAN man blir myndig som vi skulle kunna fundera på om man borde vara myndig för att göra också...) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-06-30 21:49 | |
![]() | Förlåt mig, men tror du Tvålis på riktigt att alla vuxna (myndiga) är förmögna att ta det ansvar du är ute efter? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-06-30 21:53 | |
![]() | Håller med Delicious i ren princip. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-06-30 21:53 | |
![]() | Jag är övertygad om att långt ifrån alla kan göra det. Och vad ska vi göra åt det? Instifta en lag om myndighets körkort? För det är väl inte så att det är allvarligare att köpa en mellis på systemet än att delta i krig för sveriges räkning? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-06-30 21:56 | |
![]() | Vad är det som är så awesome med att köpa en bag-in-box att man inte kan vänta TVÅ år? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-06-30 22:11 | |
![]() | Men gud. Neeeej alla vuxna kan inte ta ansvar och neeej bibbar är inte det roligaste i världen, men har vi bestämt att man är myndig vid 18 års ålder borde det väl gälla en jäkla bib också? | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2011-06-30 22:21 | |
![]() | Eftersom det är okej att dricka sig dyngrak på puben vid 18 års ålder, är det lite märkligt att bolaget har 20-årsgräns. De förlitar sig på att alkohol inte serveras till överförfriskade personer på puben, men sanningen är en annan. Det kan komma som en chock, men pubarna vill tjäna pengar och sälja så mycket som möjligt... | |
| Snoosy | 2011-06-30 22:37 | |
![]() | Vi som är födda -73 fick gå på systemet som 18åringar. Dom hade på prov i 2 år. Då vi fyllde 20 var gränsen vid 20 igen. Vad jag tycker?? Klart det är bra med en åldersgräns på 20. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-06-30 22:42 | |
![]() | Bibbar? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-06-30 22:49 | |
![]() | Snälla regering, låt spriten flöda för oss vuxna så vi kan lägga ner denna diskussion :)) Röka på är bara mysigt och man får inte alls stjärnskador. Lsd är roligt | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-06-30 22:50 | |
![]() | Ja alltså. BiBar. Bag-in-boxar. Usch, nu känner jag mig som en yrkesalkoholist. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-06-30 22:50 | |
![]() | Stjärnskador. That's trippy, man. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-06-30 22:51 | |
![]() | lol Deli, I love you | |
| Snoosy | 2011-06-30 22:51 | |
![]() | tvålis, let me guess. Du är åt höger?? Dina värderingar är iaf det. Kan tala om för dig att alla vuxna kan inte ta ansvar för sig själva. Även om du och många vill eller tror att det är elelr ska vara så. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-06-30 22:52 | |
![]() | word snoos | |
| malman | 2011-06-30 23:06 | |
![]() | jag tycker det är fel att vi har olika åldrar för när man klassas som vuxen, 15=straffmyndig 16 vuxen när man åker buss 18 myndig 20 bolaget osv. jag tycker att om man klassas som myndig så ska man få köpa sin egen sprit, man får rösta när man är 18 man får gå på krogen köra bil till och med lastbil, men man får inte handla alkohol på bolaget, skumt | |