Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 41 |
| Inloggade | 84 |
Mobilspel
| Pågående | 19 217 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jaws68 - Ej medlem längre | 2011-07-16 13:06 | |
![]() | Det beror på vilket förhållande båda vill ha. Själv är jag särbo med min tjej som bor i en annan stadsdel. Båda har familj så varannan vecka bor vi ihop i nån av våra lgh. Veckorna med barnen bor vi hemma. Då får man lite uppehåll i förhållandet o man längtar att ses igen. O självklart ser vi till att barnen träffas också. Nu är det inte nåt långdistansförhållande men det har vissa likheter med särboförhållandet. Var inte rädd för att prova. Det kanske funkar för vissa men låt inte er nedslås av andras dåliga erfarenheter. Man utvecklas av att prova nya saker. | |
| milly25 | 2011-07-16 13:14 | |
![]() | Bulimiker. jo jag är nog lite små arg på mig själv som lät mig hållas i 8 år fast det är ju som sagt mitt eget fel... annars är jag en glad jävel! :) | |
| Gautama | 2011-07-16 15:51 | |
![]() | Eftersom jag av någon konstig vana har hämtat hem mitt ex och min nuvarande sambo från Stockholm till Linköping så har jag fått vänja mig vid distansförhållande. Med mitt ex så hade vi ett distansförhållande i ca ett år innan han flyttade ner, och det funkade bra. Med min nuvarande sambo hade jag ett distansförhållande i tre år innan han flyttade ner hit. Det var enklare med senaste eftersom han hade ett jobb där han arbetade sju nätter och ledig sju nätter, så han var hos mig varannan vecka. Det tär på känslorna och det var inte alltid lätt. Men det går om man vill. Nu bor vi tillsammans och det känns underbart att få vakna varje dag tillsammans och slippa sitta i telefon så mycket. | |
| annakarineli | 2011-07-16 15:58 | |
![]() | Ett litet tips när det kommer till distansförhållanden är att höras ofta och involvera varandra i vardagens små händleser: Berätta om jobbet, kompisarna, lunchen eller vad det nu än må vara så att ni känner er delaktiva i varandras liv. | |
| Lillstölla | 2011-07-16 16:04 | |
![]() | Funkar säkert för vissa, men funkade inte för mig. Orkade inte med det i längden. Och fasen vet om jag skulle ge mig på ett sånt förhållande ingen. | |
| mrperfect | 2011-07-16 17:13 | |
![]() | Skulle funka för mig, ju längre bort jag är desto bättre brukar ju damerna säga :P | |
| ElsieKvist | 2011-07-20 00:23 | |
![]() | Min erfarenhet är att det kan funka jättebra, så länge båda anstränger sig för att komunicera på andra sätt, telefon och internet, när man inte kan ses så ofta. När jag träffade min nuvarande sambo bodde jag i Östersund och han i Stockholm, vi flyttade ihop efter ungefär ett halvår. | |
| Cirela | 2011-08-11 19:44 | |
![]() | Vi har varit ihop sedan tidigt i höstas flyttade ihop i december.. Men sedan var han tvungen att åka tillbaka för hans arbetstillstånd gick ut.. Nu har han varit borta i ett halvår.. Men om man är kär funkar allt.. Telefoner är en underbar uppfinning.. | |
| kläm - Ej medlem längre | 2011-08-11 20:11 | |
![]() | Oj Cirela...att ni bara orkar att ha det så. (skulle jag aldrig fixat) Måste ha både en fungerande vardag med allt vad det innebär OCH ett härligt sexliv. Önskar er lycka till! Kämpa på! | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-11 20:14 | |
![]() | om man har problem med äkta intimitet som jag så kan distansförhållanden kanske vara ett alternativ. fast det blir väl mkt telefon och annan kontakt då (ogillar starkt). gifta män är lättare. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-11 20:23 | |
![]() | Killar som vill vara sambos är en sällsynt art. Varför? Menar mest killar under 30..Sen får de väl också panik och vill ha fru.. | |
| Snurransnurr - Ej medlem längre | 2011-08-11 20:30 | |
![]() | recidivfara- Haha, det låter fint, gifta män är bra, då slipper man släpa på dom jämt. | |
| numsan | 2011-08-11 20:35 | |
![]() | Distansförhållanden gör ont i själen. | |
| Prärieklocka | 2011-08-11 20:35 | |
![]() | Jag känner ett par som bodde på varsin sida om Atlanten i över 10 år innan de till slut flyttade ihop. Nu är de lyckligt gifta. Själv skulle jag aldrig ha fixat det så länge, så jag beundrar dem, men undrar ändå: Varför slog de inte till liiiite tidigare? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-11 20:36 | |
![]() | Jag tror att distansförhållande har samma förutsättningar som vilket förhållande som helst. Om bägge tycker att det är ok med distans, så lär det ju inte vara ett problem. Om en inte uppskattar det, så är det nog att flytta samman eller separera som gäller. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-11 20:37 | |
![]() | killar som vill vara sambos sällsynt? det enda sällsyntare är väl flator som inte vill vara sambos. tycker att det är en fruktansvärd fokus på delat boende bland männen. | |
| Träsmak | 2011-08-11 21:37 | |
![]() | Min flickvän var på andra sidan jordklotet ett halvår. Smärtsamt men ok. Man kan komma varandra ännu närmre pga långa avstånd. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-11 21:40 | |
![]() | Har bara varit gräsänkling när exet gjorde lumpen. Det räckte för att jag skulle inse att jag aldrig vill ha ett distansförhållande. Även om man kan smsa, ringa, skypa så ersätter det aldrig att träffas på riktigt. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-11 21:49 | |
![]() | Jag vill träffa min älskling varje dag och inte dela honom med andra. Känner beundran inför recidivfaras självständighet men det verkar inte bra att använda andras karlar... | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-11 21:54 | |
![]() | egentligen är jag fruktansvärt osjälvständig och ägandeberoende. det är därför jag löser det så här. jag vill inte fastna. inget att beundra men en livstil som fungerar för mig:) | |