Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 217

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sigrids mor2011-08-07 15:58
Antal inlägg: 858

Jag börjar allafall blir övertygad om att en ny mobil är på listan över "måste ha".

Suck!
Det blir min tredje mobil. Och jag har varit lika sjukt ointresserad varje gång jag köpt ny och önskat att jag bara ska kunna alla funktioner. Kan nog bli en android allafall. Det skulle ju vara redigt smidigt att kunna sköta en hel del skoluppgifter i mobilen på en gång nu när jag ska iväg på praktik fram till jul. Jag måste bara lära mig den funktionen.

I övrigt (när jag läser inlägg om prylhets och tjock-tv osv.) så funkar det så att nya grejer får man köpa när de gamla inte går att laga längre. Allafall i det här hushållet.
Åskan/blixten tog vår tjock-tv och väggfasta telefon. Då blev det platt-tv och bärbar telefon. Dvd har vi två ärvda - ingen av dom funkar optimalt men allafall så vi kan se det vi vill.
Mobilen får man ha till den inte funkar längre - det gäller både mig och min sambo.
Bilen måste funka att köra riktigt långt med småbarn i - och inte kosta massor varje år att laga.
Osv!

reallynx2011-08-07 16:28
Antal inlägg: 534

Nya tekniska saker är bara skit men jag skall ha dem så fort som möjligt för jag är en extrem prylbög.

Kirkelina2011-08-07 16:33
Antal inlägg: 972

Det som jag tyckte var lite irriterande i början när jag gick över från knapptelefon till touchtelefon var att jag titt som tätt råkade trycka bort appen jag höll på med genom att jag tog på fel ställe på telefonen. Men nu har jag lärt mig att inte ta på glaset av misstag.

Annars tycker jag att det är mycket lättare att använda min androida telefon än en vanlig knapptelefon. Skriva sms går mycket smidigare t.ex. och att bläddra genom att dra på glaset är suveränt. Allt fungerar så logisk på något vis. Och det är enkelt att anpassa telefonen så man får den precis som man vill ha den genom olika appar och inställningar.

Vill du vara ständigt anträffbar i alla sociala nätverk så kan du det. Vill du inte så är det bara att låta bli att installera/ställa in de funktionerna. Själv har jag inte fb, tvitter o.dyl. aktiverat på telefonen.

Sen är det ju praktiskt att ha en apparat för alla olika funktioner som jag tidigare släpade omkring flera prylar för: telefon, kamera, gps, kalender, anteckningsbok, adressbok, musik/talboksspelare, linjal, ficklampa, miniräknare osv. Jag kan till och med ha med mig mina viktigaste och mest använda dokument enkelt tillgängliga i telefonen genom appen Dropbox.

guni2011-08-07 17:05
Antal inlägg: 102

Jag är nog också gammal, 47 år, men gillar också ny teknik. Att ha allt på min Samsung-mobil är toppen. Däremot blir jag galen på Telias bredband som fryser bilden på TV eller ställer till det på det ena och det andra sättet och jag dessutom inte kan göra något åt det och inte heller Telias tekniker. Det kan göra mig galen.

Rapé12011-08-07 17:29
Antal inlägg: 409

Klart man gillar ny teknik, älskar min HTC-telefon som jag kan styra nästan allt med, gött och ha en telefon med fullt internet så man kan kolla e-post etc vart man än är! Min 3D-LED-tv och mitt 7.1 Blueray hemmabio system är också favoriter. Men nu känns det som man har allting man behöver =)

mirra512011-08-07 17:47
Antal inlägg: 72

Jag är nyfiken av mig och vill gärna utforska saker och ting och tycker det är roligt med ny teknik, frustrerande då det inte fungerar som det skall, känner mig exalterad och stolt då jag lyckas klura ut alldeles själv orsaken eller felet. får hjälpa personerna runt mig och då även unga killar med deras mobil/tv/dator och mp3 :-).

Lyxyacht - Ej medlem längre2011-08-08 21:13
Antal inlägg: 45

Gillar inte prylar = pensionärsvarning!

Mitch Ryder - Ej medlem längre2011-08-08 21:49
Antal inlägg: 631

Lyxyacht, du är snart där själv.... fortare än du anar dessutom.

Prylar är bra, men jag använder endast det jag behöver. Inte bara för att det finns där. All förändring är inte heller utveckling.
Ibland går dessutom utvecklingen varvet runt liksom....

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-08 22:54
Antal inlägg: 37631

jag har köpt en HTC sensation,köp den inte om du är otekniskt varför varför slutade min 5800 funka jag kunde den i sömnen

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?