Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| FredFred | 2011-08-13 09:24 | |
![]() | 1 Halvtjock 2 Fetast | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2011-08-13 09:28 | |
![]() | Jag är 167 o när jag var vältränad o som finast vägde jag 67 kilo. Under en olycklig tid i mitt liv vägde jag 57, jag såg anorektisk ut. Nu väger jag mycket mer än 67 kilo och är fet (?!), men bryr mig inte. När jag är tjock får jag sällan blickar från killar, möjligtvis nån enstaka från araber och afrikaner. När jag va som finast så raggade t.o.m 20-åringar på mig. Jag nobbade alla snubbar som visade intresse. Eftersom jag märkte skillnaden så markant så blev grabbarna ointressanta för mig, allt verkade ju handla om vikt - inte om mig. Deli, tyck om dig själv - oavsett vikt, så ska du se att du hittar en grabb som förtjänar dig. Inte tvärtom. | |
| miss evelyne | 2011-08-13 09:46 | |
![]() | hm oj jag kan väll tycka att bild 1 är vacker... men bild 2 är ju bara väldigt ledsam.. Jag själv har alltid haft problem med kroppsideal. jag har en kroppsform som drar lite åt 50-talet har jag fått höra. jag har en ganska kraftig benstomme, sen har jag väldigt mycket byst, smal midja, mycket breda höfter och kraftiga lår.. men sen har jag ju mage också... men inte nåt extremt tycker jag... och oavsett hur folk snackar om att hålla igång osv så har jag dansar bugg sen jag var 9.. dans är bland det mest konditionskrävande man kan hålla på med, jag har tävlingssimmat och hållt igång.. Ändå har jag aldrig varit smal. jag har vart mer och mindre vältränad men alltid haft samma former så... Skitsnack om att man inte kan vara större och vara fit. Men i alla fall... det man märker när man har en kropp som inte följer de tidsenliga idealen är ju just det att man blir utstött och retad av just andra tjejer tyvärr... Killar däremot skiter nog ganska mycket i sånt och lägger energin på personligheten. | |
| miss evelyne | 2011-08-13 09:52 | |
![]() | vill bara också säga det när jag ändå är uppe i ämnet... man behöver inte äta som en häst för att få extra kilon man behöver inte leva på godis... det enda kan vara att man äter för få gånger per dag och då för lite så kroppen ställer in sig på svält vilket leder till att den tar åt sig alla kalorier den får och lagrar det. Själv försöker jag lära mig äta frukost och lunch nu. Går väll så där en jag kämpar verkligen =) | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-13 09:57 | |
![]() | 1. fet, med vackert ansikte fotograferad i extremt smickrande ljus/make etc 2. fetare, fotograferad i naturliga omständigheter | |
| miss evelyne | 2011-08-13 10:10 | |
![]() | Magica- Spot on ;) "Hellre tjock och lycklig än smal och bitter" "Det bor en sund själ i en rund kropp"... tvekamt till viss del men *tummen upp* | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-13 10:12 | |
![]() | apropå bilden på blondinbella så är hon kurvig och lite småmullig på ett fint sätt. | |
| Jumanjia | 2011-08-13 10:13 | |
![]() | Vadå size Zero?! tycker bättre om SIZE HERO! :-D Riktiga kvinnor är vackra kvinnor, sen beror det nog mera på vad som ligger i betraktarens ögon, OCH att man inte lever under hälsorisk eller nått sånt. Jag är överviktig, Men jag har ett liv jag trivs med, jag har bra hälsa, förutom min migrän (som dyker upp ibland/sällan) och psoriasis, men det har inget med min vikt att göra, Synd om dem som hysteribantar eller tror att man måste vara pinnsmal för att vara ngn, Nej riktiga kvinnor, och nu menar jag int att strl gör en "riktig kvinna" mera är man i harmoni med sin kropp, oavsett vikt, go for it liksom ;-D | |
| Mouche - Administratör | 2011-08-13 10:22 | |
![]() | Vikt i sig är oväsentligt in i det längsta, men det får ändå vara måtta. Nr 1 är en strålande vacker och mycket attraktiv kvinna i mina ögon. Nr 2 Damen ifråga lider av en abnorm fetma. Och Ja, jag säger "lider av" eftersom ingen människa i världen kan må bra av en så fruktansvärd övervikt. Hon inger mig bilden av ohälsa, karaktärsbrist och en enorm brist på självbevarelsedrift. I mina ögon är hon inte en attraktiv person. Därmed _inte_ sagt att hon inte skulle kunna vara rar, en kanonbra kompis, en intelligent och mysig människa. Jag instämmer inte i att man är fet först när man själv kommit till insikt om det. Jag har i min bekanskapskrets en kille som bortom allt tvivel är ordentligt fet. Alla ser det, alla förstår att han snart måste göra något åt de där 140-150 kilona till en 1.78 lång kropp, ja alla fattar det utom han själv som går omkring och gnäller över att fabrikanterna inte gör kläder som passar "fullvuxna" killar. Han är inte bara "fullvuxen" , han är rejält och ohälsosamt fet. --------------- Vi har alla rätt till en åsikt och jag vill inte se att man kallar andra för "idioter" och/eller liknande saker. Mouche | |
| Magica D Hex - Ej medlem längre | 2011-08-13 10:42 | |
![]() | Fet och ful, samt fet och äcklig frågan är fortfarande vem har rätt att fälla de kommentarerna om andra. Och en som är gravt överviktig vet om det själv , det är precis som med en alkoholist man måste själv komma till insikt om det. Och då är man mogen att ta i problemet. | |
| Tess 08 | 2011-08-13 10:48 | |
![]() | Jag håller med Magica D Hex! Oavsett hur tjock/smal man är så vet jag inte vad som ger andra rätten att kommentera saken i nedlåtande ordalag. | |
| JefautjOuer | 2011-08-13 10:48 | |
![]() | FaMo, det verkar helt klart vara en kulturell grej. I Sverige är jag tjock, men åker jag till Spanien eller England är männen uppmärksamma och flirtiga, en rätt märklig grej att komma utomlands och plötsligt vara het ;) :). Nu har jag turen att vara gift med nån som tycker att jag är Guds gåva till mänskligheten trots 20 kg +, men i alla fall... | |
| Sigrids mor | 2011-08-13 10:50 | |
![]() | Delicius: Tack för en fantastisk länk!!! Angående fet eller tjock eller mullig eller smal eller anorektisk: Jag blir beklämd när någon är sjukligt fet - alltså så fet att det inte är hälsosamt. Jag har släkt och vänner som är det och det är klart att det inte är roligt för dom och jag vill ju ha dom kvar i mitt liv så länge det bara går. Med kraftig övervikt minskar ju chansen till att leva bra länge. Mullig/tjock. Jag tillhör dessa mulliga - men jag blir även tjock i ansiktet, då är man inte lika "snyggt" mullig längre. Jag minns en tid då Alice Bah och Vanna Rosenberg var mulliga. Dom var ju hur snygga och coooola som helst. Men bägge var smala i ansiktet trots sin övervikt. Nu är bägge smala och snygga - och jag tycker fortfarande om dom. :-) | |
| JiZzMaSTeR89 | 2011-08-13 11:05 | |
![]() | Tjej på bild nr1 var mullig/tjock. Personligen blir jag inte attraherad av den kroppen. Tjej på bild nr2 var rent ut sagt FET!. Jag blir äcklad av den kroppen | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-13 11:19 | |
![]() | Varför inte låta doktorn avgöra vem som har en klädsam rondör eller är farligt adipös? Vad man tycker är fult eller motbjudande hos sina medmänniskor varierar ju. Själv tycker jag att mobbning är fult och äckligt. En sak är säker: Delicious är långtifrån ful! | |
| le-lou | 2011-08-13 11:26 | |
![]() | Själv föredrar jag yppiga typer rent allmänt trots att jag inte är en sån själv tyvärr. Marilyn Monroe är mitt ideal när det kommer till kvinnor, hon skulle förmodligen gå som "mullig" idag trots att i mina ögon ser hon ut som en kvinna ska. Även Toni Colette som hon såg ut innan var perfa, nu är hon smal som en sticka tyvärr. Även killar får gärna vara lite mer åt det rundlagda hållet, trots att min egen kille är exakt raka motsatsen. Det är enkelt att sitta och peka på bilder vad man finner vackert men det man finner attraktivt rent estetiskt behöver ju inte alls vara det man gillar hos en person i slutändan, känslor handlar om kemi. | |
| Mouche - Administratör | 2011-08-13 11:31 | |
![]() | Hur i hela världen kan det ens vara _tal_ om mobbing för att man har en personlig åsikt? Jag är normalbyggd till min längd men jag förutsätter ändå inte att varenda kvinna som möter mig ska falla i trance över hur perfekt och stilig jag är. Med andra ord så finns det människor som anser mig mer eller mindre attraktiv och det är knappast något jag går och känner mig mobbad över. Vad ingen däremot någonsin kan säga om mig är att jag inte skulle ta vara på min hälsa. Jag röker inte, motionerar och försöker att hålla mig i skaplig form. Jag blir mycket illa berörd när jag ser en fetma av den grad som visas på bild nummer två. Att jag blir det har inget med hennes valkar att göra utan det har att göra med det solklara faktum att hon förmodligen kommer att dö av hjärtsjukdom eller liknande i alldeles för ung ålder. Förfärligt och skrämmande att man inte tar tag i en så farlig sak med hjälp av alla tillgängliga medel. Idag finns ju hjälp och stöd att få för de flesta. Att säga att en annan människa är ful för att utsidan har sina fel och brister vore något jag personligen aldrig skulle göra. Detsamma gäller ordet "äcklig" om någon jag inte ens känner. Mouche | |
| le-lou | 2011-08-13 11:32 | |
![]() | Toni Colette i sin lite större version : www.youtube.com/watc...U4 kDzwZAMk (Den ljusa som leker Abba-Agnetha, för övrigt en riktigt bra film :)). | |
| try me - Ej medlem längre | 2011-08-13 11:33 | |
![]() | ........Suck, denna eviga diskussion om kroppsideal och vikt. Att ni orkar. | |
| piluttan007 | 2011-08-13 11:36 | |
![]() | Trivs man med sig själv så får man automatiskt en utstålning.... och jag tror att utstålning e nått många faller för.... | |