Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade22
Mobilspel
Pågående19 577

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Drutten_N2011-10-11 15:29
Antal inlägg: 184

scharlakan....det går väl inte att undvika att affärerna har julskyltat...man kan väl uträtta andra ärenden i många affärer. Det är väl självklart att man gör som man vill, men nu finns det en tråd om julskyltning här på betapet, där man kan uttrycka sina åsikter för och emot att det startar så tidigt.

scharlakan2011-10-11 20:36
Antal inlägg: 115

Jag har bara väldigt svårt att förstå hur något sånt, i mina ögon ganska obetydligt, kan irritera folk!

Pottränad - Ej medlem längre2011-10-11 20:42
Antal inlägg: 4315

Var sak har sin tid.
Jag vill dra ut på solen, sommaren och värmen så länge jag kan. Vi har vinter här i ett halvår så gissa varför sommaren/hösten känns så viktiga.
Jag har inte lust att få en tomte i plytet i september, det är ju absurt.

Drutten_N2011-10-11 21:25
Antal inlägg: 184

Irritera är nog ett för stort ord i det här sammanhanget, det behandlas väl många frågor här i betapets forum som är trivala men som man kan ha en åsikt om ändå.

56mapa202011-10-11 21:32
Antal inlägg: 22

Inget kul alls alls. Man blir trött på allt innan jul.

Plättlaggen2011-10-11 21:34
Antal inlägg: 301

Onödigt tidig !

klmh2011-10-11 22:12
Antal inlägg: 85

första advent är väl lagom?

ullis1164 - Ej medlem längre2011-10-13 08:02
Antal inlägg: 1019

slånbär:
Nej jag tycker inte att det är samma sak att inhandla julklapparna tidigt som att behöva se allt julpynt redan i oktober! Förr brukade vi stressa runt i slutet nov början dec för att hitta julklappar till 4 barn mfl. DET var inte kul och bäddade för desperata inköp, som blev helt fel, i slutet på dec. Nu börjar vi titta i lugn och ro i slutet på juli/början aug och kan hitta fina fynd tex i heminredningsaffärer.

I år hittade jag flera saker i augusti, en butik i Karlskrona som skulle lägga ned, 70% på REAPRISET, och det var fina saker! Så är det gjort och man lägger under sakerna (Obs skriver in i en fil vad jag köpt till vem annars hinner jag glömma det hihi). Tar fram sakerna i dec när julklappspapper finns att tillgå (Om jag inte köpt det på januarirean) och har en mysig kväll med julklappsinslagning.

Nuförtiden har vi lugna mysiga jular, så jag rekommenderar verkligen detta!!!

PS Gör likadant med födelsedagspresenterna, köpte en fin skål i den butiken i aug till min son - som fyller år i juli!

AMF2011-10-13 08:56
Antal inlägg: 335

Har kastat allt julpynt och avskaffat julklappar. Barnbarnen får en slant.
Äter en fläskfri julmiddag med nära och kära. Så befriande att slippa hysterin!

ullis1164 - Ej medlem längre2011-10-13 19:33
Antal inlägg: 1019

Läter SÅ skönt AMF!!

grönöga - Ej medlem längre2011-10-13 19:39
Antal inlägg: 5570

För mig och min familj finns ingen hysteri kring julen. Vi firar den så som vi vill. Vi handlar det vi vill ha (om vi behöver) under lugna former. vi ger barnen julklappar, oss själva.. vi brukar köpa något gemensamt som vi bägge gärna vill ha.

För mig och min familj är julen en underbar tid, en tid för lugn och harmoni.
Så, vad är det jag vill säga?
- Att julen inte är full av måsten, stress och hysteri för alla. Några finner den underbar...

/:)

slånbär2011-10-13 20:22
Antal inlägg: 5539

Ullis-det är precis samma sak för mig med julgrejerna som för dig med julklapparna då. Det roliga är ju själva planeringen av hela julen med pynt och mat och allt. Om jag kan starta redan i oktober så är jag klar i till första advent och kan ta det lugnt i december och bara mysa av allt det fina. Julklapparna vill jag köpa i december för då vet jag mer vad folk antingen önskar sig eller vad dom behöver. Det vet jag inte i augusti-mycket kan ju hända på fyra månader. Kul att ge bort något som dom redan har köpt själv och för den delen så är det ju lite för sent att byta om det inte passar när fyra månader har gått sedan man köpte grejerna.

calle342011-10-13 20:35
Antal inlägg: 403

Bara jag få se Kalle-Anka så får folk göra som de vill...troligen jobbar man dagen ..:)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?