Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 626 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-16 00:08 | |
![]() | jag menar,vad skulle dom kunna försvara om dom var här? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-11-16 00:08 | |
![]() | Jag har inte försvarat personalen, personligen tycker jag situationen är nästintill absurd. Självklart ska barnet ha en säng att sova i. | |
| diffdiff | 2011-11-16 00:10 | |
![]() | Prata med rektorn ang säng det ska ju givetvis kunna ordnats för barnets bästa. Sa flickan far sömn dom timmar hon beöver sova. Lycka till | |
| malman | 2011-11-16 00:10 | |
![]() | en i personalen satte blöjan bakofram 2 nätter i rad jag blev lite ställd när tejpen satt på ryggen hur lyckas man | |
| diffdiff | 2011-11-16 00:12 | |
![]() | hade klagat som fan om det hänt mitt barn. Bytt dagis det later ju helt sjukt | |
| malman | 2011-11-16 00:15 | |
![]() | tyvärr så jag man inte bara säga upp sig då soc anser att de pengar jag jobbat ihop ska räcka i 2 månader vilket inte funkar i verkligheten | |
| Gautama | 2011-11-16 00:16 | |
![]() | Men ttiittii sluta tjata om att hon ska skaffa sig en rik karl eller säga upp sig. Alla är inte golddigger, och en del vill jobba och inte vara hemma och leva på en karl. Du ska har all cred Malman som försöker jobba och göra så gott du kan. Din stad har ju ett nattdagis så i praktiken så ska det ju funka. Men det verkar som de inte ha kläm på hur ett nattdagis ska skötas. Klaga och gå vidare så löser det dig nog. | |
| malman | 2011-11-16 00:19 | |
![]() | god natt så länge jag ska gå till skolchefen i morgon och reda ut allt så hör jag av mig till er alla | |
| AMF | 2011-11-16 00:22 | |
![]() | Stackars lilla barn! | |
| marmeladov22 | 2011-11-16 07:16 | |
![]() | Jag tror inte du gör fel direkt. Hon sover ju ändå. Men jag tycker du kan söka ett jobb som kanske passar bättre eftersom dagis ska vara en inlärningstid med kompisar osv. En resesäng borde inte störa någon. Å andra sidan är det säkert smidigt att de kan ta vagnen med sig om de ska nånstans. | |
| marmeladov22 | 2011-11-16 07:21 | |
![]() | Men springa iväg? Då kan hon ju inte vara så trött. | |
| Bitte - Administratör | 2011-11-16 08:02 | |
![]() | Dagis är kommunerna enligt lag skyldiga att ha, men det samm gäller INTE för nattis.. Nattis är till skillnad mot dagöppen förskola inte lagstadgad, och därför inget som kommunen måste erbjuda. I den nya skollag som började gälla efter årsskiftet till 2011 står att kommunerna ska "sträva efter" att erbjuda nattis, vilket enligt barnomsorgsminister Nyamko Sabuni innebär att ingen kommun kan säga nej utan att handlägga ärendet och ta hänsyn till behoven som finns Bitte | |
| slånbär | 2011-11-16 08:10 | |
![]() | Jobbar du varje vardagskväll? Jag skulle absolut råda dig att ändå försöka hitta ett annat jobb för hur det än är så kommer det att uppstå en massa andra problem när Ronja blir större just för att du jobbar kväll. När hon blir större så får hon inte ens vara på dagis längre utan då är det fritids och mig veterligen så finns inte fritids på kvällstid. Alla fritidsaktiviteter kommer ligga på eftermiddagar och kvällar, alla kompisar kommer vilja leka efter dagis/skola, alla föräldramöten kommer ligga på kvällstid m.m m-m. Med andra ord så är vårt samhälle uppbyggt kring att vi alla jobbar dagtid och även om det kan tyckas vara fel så är det så det är och du men framförallt Ronja kommer att hamna utanför detta. Så mitt råd är absolut att göra allt du kan för att hitta ett jobb på dagtid. Sen ger jag Gautama min gillatryckning för inlägget till Ttiittii om att sluta tjata om att gifta sig rikt. Håller med-dom allra flesta av oss kvinnor vill faktiskt nuförtiden arbeta och försörja oss själva och inte leva på en karl. | |
| AMF | 2011-11-16 08:57 | |
![]() | Har man som ttiittii 11 barn och får ett barnbidrag som motsvarar en heltidslön så kan man väl överväga att gå hemma. Visst kostar barn men ändå inte så mycket när de är små och går man hemma har man tid att baka, jaga extrapriser m.m. för att hålla nere kostnaderna. | |
| paddel - Ej medlem längre | 2011-11-16 08:57 | |
![]() | Otroligt bra att din kommun ställer upp bara för 1 barn. Jag blev av med mitt nattis eftersom det bara vad jag som behövde omsorg. De andra 2 fick syskon. Vi hade inga sängar utan Moa fick ligga på madrass. Det tog flera månader innan hon kom till ro och kunde sova. Vet inget dagis i min kommun som har sängar! | |
| Prärieklocka | 2011-11-16 10:37 | |
![]() | När vår äldsta dotter började dagis vägrade hon också sova på madrass. Hon var fruktansvärt envis och personalen tog in hennes vagn och lät henne sova i den, vilket jag var helt emot. Det var tre som jobbade där och två av dem gick inte att snacka med överhuvudtaget. Den tredje var som tur var bättre. Med mycket tålamod och kärlek fick hon vår dotter att acceptera madrassen. Tyvärr verkar ju ni inte ha så tur med personalen. Eftersom det är en del av hennes nattsömn, tycker jag att man borde kräva en säng. Det är ju inte den vanliga vilan, som är på dagen (även om den också kan vara rätt lång för de minsta). | |
| Hillegnu | 2011-11-16 14:28 | |
![]() | den nya skollagen började att gäll 1 juli 2011 och det är mycket riktigt så att kommuner inte är skyldiga att erbjuda nattförskola "Erbjudande av förskola enligt kap 8 §3 i samma lag 3 § Barn som är bosatta i Sverige och som inte har börjat i förskoleklassen eller i någon utbildning för fullgörande av skolplikten ska erbjudas förskola enligt vad som anges i 4-7 §§. Förskola behöver dock inte erbjudas under kvällar, nätter, veckoslut eller i samband med större helger." Däremot så betyder inte det att kommunen får ha vilka regler de vill bara för att "nattis" inte råkar vara tvingade. Den kommun det gäller har inte öppnat detta enkom för hennes dotter utan är en service kommunen erbjuder sina invånare. Säkerhet gäller även på nattis kommunen erbjuder frivilligt. | |
| Myggbiten - Ej medlem längre | 2011-11-16 14:34 | |
![]() | Å andra sidan, om man öppnar ett "nattis" så bör man ju också ha varit öppen med vad som gäller i alla fall öppningstider? Sa kommunen att "vi erbjuder öppettiden som gör att kvälls/nattarbetare kan placera sina barn hos oss är det ju en sak, om de däremot sa då att "under förutsättning att minst tre barn behöver omsorgen har vi öppet till 22.00, i annat fall stänger vi 18.00" är det ju något. Så det väsentliga är ju vad som gjorts upp, hur länge det finns ett avtal. | |
| Hillegnu | 2011-11-16 14:40 | |
![]() | Jag reagerar på att folk här bagatelliserar bristen på säkerhet och tillmötesgående av behoven med motivering att "nattis" inte är lagstadgad. Det är inte tunnelbanan el öppna förskolor el lekparker heller så då kan man skita i säkerheten för man ska vara tacksam att det finns? | |
| Myggbiten - Ej medlem längre | 2011-11-16 14:47 | |
![]() | Väl talat Hillegnu! | |