Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-20 19:22 | |
![]() | Maja . . . du ska inte låta bli fettet, du ska låta bli sockret istället med din kolesterol, det är min uppfattning. Kolla in den här föreläsningen: www.youtube.com/watc...Se STq-N4U4 | |
Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-20 19:29 | |
![]() | Eller läs om kolesterol och aktuell forskning här: www.kostdoktorn.se/kolest erol Och för er som undrar vad som är så dåligt med becel. Becel är margarin. Margarin är industriframställt, omestrat fett där fettmolekylerna slagits sönder och satts ihop igen lite slumpartat för att fettet ska få en fastare och mer smörliknande konsistens. Det här fettet tas sämre upp av kroppen och har inte samma skyddande verkan runt cellerna som naturligt fett. I tillägg har man tvättat fettmassan kemiskt och tillsatt diverse färg- och smakämnen för att margarinet ens ska se ätligt ut. Smaklig måltid... | |
blue_moon | 2011-11-20 19:29 | |
![]() | Becel åker runt i livsmedelsaffärer och kontrollerar folks kolesterolvärden. Friska personer med kolesterolvärden över 5 rekommenderas därefter att minska på intag av naturligt mättat fett (ett råd som numera kraftigt ifrågasätts), och istället äta Becels produkter. Dessa är dyra, fyllda av kemiska tillsatser, och har aldrig visats ha någon positiv effekt på hälsan www.kostdoktorn.se/b...du strifett | |
blue_moon | 2011-11-20 19:31 | |
![]() | "Ett högre HDL ger betydligt minskad risk, men högre totalkolesterol. Så i Becels test gör ett bra värde på det goda kolesterolet helt felaktigt att risken anses ökad!" | |
rajden | 2011-11-20 19:38 | |
![]() | Smör??? | |
malman | 2011-11-20 19:40 | |
![]() | Becel på mackan bakar med riktigt smör och steker i olivolja | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-20 19:44 | |
![]() | rajden . . . varför har du tre frågeteckan efter "smör"? | |
rajden | 2011-11-20 19:56 | |
![]() | Det är frågetecken, skiljer sig en smula från "frågeteckan" som ju,vilket inte alltid framstår så tydligt i talspråk som i det skrivna, likt vårsolens första sprakande strålar får det att kittla i de nervbanor som likt vår vän björnen, brunbjörnen, legat i dvala under den bistra vintern(som ju är en av de fyra årstider vi delar upp året i)för att vinna styrka och kraft att åter sträcka på sig och förvandla frågetecken till utropstecken!!! -Just ja;det var ju frågan om varför jag så flinkt använde mig av frågetecken att det inte bara blev ett utan hela tre stycken efter "smör": Jag tycker det är snyggt på ett helt otippat och lätt erotiskt sätt!!! -Till skillnad mot tre utropstecken på rad som mest ser ut som ett slarvigt hopsnickrat staket.... Kram! | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-20 19:59 | |
![]() | *svimmar* Men tycker du om smör eller inte? *provar mer en rak-på-fråga för att få svar* | |
Hinken76 - Ej medlem längre | 2011-11-20 20:05 | |
![]() | Sluta smöra för spelvärdarna nu. | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-11-20 20:08 | |
![]() | *mumlar* Verkar som det egentligen är något helt annat än smör som dominerar hans tankar. Tror han har fått vårkänslor. - Inte såå konstigt med tanke på hur upp-och-ner naturen är just nu. | |
rajden | 2011-11-20 20:12 | |
![]() | Men du fick ju ett svar min blomsterprydda vän! Förvisso ett svar som speglade min känsla för användandet av frågetecken och hur jag relaterar dessa så kutryggiga tecken till de slumrande känslorna hos en förvirrad generation som endast med viss möda kan sträcka ut och gå genom livet som utropstecken. Men du vill alltså veta huruvida jag tycker om smör; eller hur mina känslor gentemot smör står sig i jämförelse med de känslor jag hyser för det som växer. -Blomster tex=) Smör ska det vara. Äkta smör. Perfekt för all matlagning. Men det är ju bara min ringa åsikt vilket inte gör mig till en bättre kock men dock till en man som vågar uppskatta blommor... -Du har väl inte gått och svimmat nu igen för det börjar bli lite marigt att väcka dig hela tiden=) | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-20 20:21 | |
![]() | Nej, nej . . . jag sitter ner och läser nu och är glad över att svaret blev "smör, smör, smör". Rapsolja kan jag ockå använda om jag inte känner för smör. Allt Lätta-Becel-Lätt-o-Lagom- skit får stå och ruttna i hyllorna. :) | |
Robandage - Ej medlem längre | 2011-11-20 20:24 | |
![]() | Min lilla smörblomma. <3 | |
rajden | 2011-11-20 20:24 | |
![]() | Du har så rätt! -Se där, ett svar som ryms på två rader=) | |
ElfWinter | 2011-11-20 20:34 | |
![]() | Har Becel på mackan, vegetabiliskt och bra för hjärtat. Bara 36 % fett, minsta på marknaden tror jag. Steker i raps- eller olivolja, aldrig i smör eller margarin. | |
Quicka | 2011-11-20 20:36 | |
![]() | Varför äter nästan alla bregott? Vår familj kallar det "brehårt" för det måste ju stå framme minst en halvtimme före man ska göra mackorna... | |
Robandage - Ej medlem längre | 2011-11-20 20:37 | |
![]() | Bra för hyn och utseendet i övrigt också, att döma av ElfWinters foto. :-) | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-20 20:37 | |
![]() | Åh gud, stackars ElfWinter. Nu vittrar LCHF-vargarna blod. | |
Übersize - Ej medlem längre | 2011-11-20 20:38 | |
![]() | Endast smör är gott nog. Mejerismör alltså, inget konstigt margarin eller annan blandad smörja. | |