Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 19 323 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hörsell | 2011-12-07 20:51 | |
![]() | Jag kan inte riktigt förstå vad det är som gör svensk musik till just det om den inte är på svenska... men det kanske är en diskussion som passar bättre på annat håll. Om någon skulle vilja ge mig ett svar trots det uppskattas detta. | |
micro113 | 2011-12-08 09:24 | |
![]() | Jag saknar givetvis Lill Lindfors -- Sarmarkand Ja, hennes framförande av den då förstås. Hittar tyvärr ingen länk. | |
dooit | 2011-12-08 09:48 | |
![]() | Evert Taube - Kinesiska muren www.youtube.com/watc...rg zNI98r78 | |
matjord | 2011-12-08 10:24 | |
![]() | The Hellacopters - No song unheard borde vara med. Eller egentligen allt med The Hellacopters... | |
Bob100 | 2011-12-08 11:01 | |
![]() | Kinesiska Muren är en personlig favorit. Han rockar faktisk lite där, Evert. Har även diggat Göingeflickornas open.spotify.com/tra...Yd vrh0nXdk på sistone spotify:track:0TGU8i1a0G2 IYdvrh0nXdk Matjord. Det är tre Hellacopterslåtar med just nu. No Song är en av dem. | |
Bob100 | 2011-12-08 11:17 | |
![]() | Hörsell. Tror att det är skapandet (svenskar från svensk kultur som skapar) som man bör sätta i första hand när man kallar musik svensk. Om man tycker det engelska språket klingar bättre kan man använda det. Tyvärr kanske en del artister använder sig av engelskan av andra anledningar. Inte alla artister klarar av att göra något bra med engelska låtar. Det får återspeglas i min lista. Den allra bästa musiken verkar ha ett stort inslag av låtar framförda på svenska imo. Imperiet föll pladask när de gjorde engelskspråkig turne. Mycket i musikskapandet är ju också universellt och berikande. Kanske skulle nya riktningar i "svensk" musik kunna uppstå om man lät sig influeras av endast svensk musik. Svårt dock och kanske lite begränsande för en konstnär som plockar upp riff, harmonier och textuppslag från var på jorden det än kommer. Tillräckligt mycket blir svenskt ändå om man vuxit upp eller influerats av svenskt liv. | |
Bob100 | 2011-12-08 11:22 | |
![]() | Den bästa "gånglåten" är skapad av Mark Knopfler: Going Home. Tycker dock inte att den har speciellt mycket med svensk musik att göra. | |
Bob100 | 2011-12-08 19:50 | |
![]() | För att hålla spänningen uppe och få den intresserade att drömma lite ger jag er nu platserna 201-300, lite drygt. På dessa positioner återfinns en del spår som är lite mer välkända men som jag kanske inte köpt helt ännu. Det verkar som jag just nu har en 200 favoriter eller så som jag börjar tillkännage den 23/12. Som vanligt, all feedback är bra feedback. 201-300: ABBA – Dancing Queen Anna Järvinen – Lilla Anna Anna Ternheim – Lovers Dream Anna Ternheim – What Have I Done Arbete & Fritid – Arbete & Fritid Asta Kask – Ringhals Brinner Atomic Swing – Smile Atomic Swing – Suburban Wing Bathory – Chariots Of Fire Bear Quartet – Put Me Back Together Bo Kaspers Orkester – Ingenting Alls Bob Hund – Mer Än Så Kan Ingen Bli Bob Hund – Sommaren Rasar Broder Daniel – Whirlwind Carbon Based Life Forms – Central Plains Cardigans – Don’t Blame Your Daughters (Diamonds) Cardigans – Fine Contact – Hon Kom Över Mon Cortex – Napalm Sticks To Kids David Shutrick – Blå Container Di Leva – Vi Har Bara Varandra Docent Död – Solglasögon Doris – Did You Give The World Some Love Today Babe Dungen – Festival Ebba Grön – Die Mauer Ebba Grön – Vad Ska Du Bli Eggstone – Wrong Heaven El Perro del Mar – Change Of Heart Eldkvarn – Kärlekens Tunga Eva Dahlgren – Vem Tänder Stjärnorna Fläsket Brinner – Bosses Låt Fläskkvartetten – Someone Like Me Frida Hyvönen – Dirty Dancing Gloria – Party On My Own Grisen Skriker – En Öl Till Grymlings – En Glädjesång Gyllene Tider – Billy Hansson & Karlsson – Tax Free Hansson De Wolfe United – Iskalla Killen, Full Av Mänsklig Värme Hellacopters – By The Grace Of God Hellacopters – No Song Unheard Hoola Bandoola Band – Keops Pyramid In Flames – Moonshield Irene – Stardust Jakob Hellman – Hon Har Ett Sätt Jan Lundgren Trio – Nu Har Jag Fått Den Jag Vill Ha John Holm – Den Öde Stranden Kapten Röd – Stjärnorna Finns Här Kebnekajse – Barkbrödslåten Kent – Dom Andra Kent – Music Non Stop Kent – Utan Dina Andetag Kjell Höglund – Genesarets Sjö Lasse Tennander – Rötter Latin Kings – Blend Dom Legends – Call It Ours Lisa Ekdahl – Vem Vet Magnus Uggla – Astrologen Magnus Uggla – Varning På Stan Mattias Alkberg & Frida Hyvönen – Sista Dan Tillsammans Mauro Scocco – Det Finns Mikael Wiehe – Flickan Och Kråkan Millencolin – No Cigar Motorhomes – It’s Alright Noice – En Kväll I Tunnelbanan Nynningen – För Full Hals Ola Magnell – Kliff Olle Ljungström – Tysk Indian Peps Persson – Oh Boy! Philemon Arthur and the Dungeons – In Kommer Gösta Popsicle – Hey Princess Promoe – Mammas Gata (ft Andreas Grega) Pugh Rogefeldt – Aftonfalken Pugh Rogefeldt – Finns Det Lite Stolthet Kvar… Pugh Rogefeldt – Hog Farm Radio Dept. – Why Won’t You Talk About It? Rednex – Cotton Eye Joe Reeperbahn – Gröna Tapeter Refused – New Noise Sophie Zelmani – I Can’t Change Soundtrack Of Our Lives – Black Star Soundtrack Of Our Lives – Retro Man Stefan Sundström & Apache – Nån Har Slagit Upp Ett Hål Ståålfågel – En Dag I Varuhuset Svenska Akademien – Du Vill Så Du Kan Tages – Fantasy Island Teddybears Sthlm ft Thomas Rusiak – Hiphopper The Ark – Calleth You, Cometh I The Concretes – You Can’t Hurry Love The Embassy – Some Indulgence The Knife – Silent Shout The Plan – Mon Amour The Sounds – Song With A Mission Thåström – Fanfanfan Thåström – Kärlek Är För Dom Timbuktu – Karmakontot Tomas Ledin – Sommaren Är Kort Torsson – Det Spelades Bättre Boll Tough Alliance – Take No Heroes Ulf Lundell – Snart Kommer Änglarna Att Landa Ulf Lundell – Snön Faller Och Vi Med Den Vapnet ¬– Ge Dom Våld Weeping Willows – Broken Promised Land Veronica Maggio – Måndagsbarn Wilmer X - Vild X-Models – Två Av Oss | |
Bob100 | 2011-12-08 19:51 | |
![]() | open.spotify.com/use...q9 W30r3jUm | |
Bob100 | 2011-12-08 19:53 | |
![]() | Låtar som ratats är Mamma Mia, The Sign (Ace Of Base), Call On Me (Eric Prydz) etc. Inte heller blir det nåt dansband. Är dock inget medvetet val. | |
bobo flux | 2011-12-08 20:14 | |
![]() | Den här kanske? open.spotify.com/tra...xB Fe84jwdD | |
Palini | 2011-12-08 20:20 | |
![]() | Varför ratas väldigt populära låtar? Förutom dansband så känns det som om att du har ratat nästan hela schlagersvängen också. Jag har inte hittat nån Irma Schultz ännu på dina listor hitills. Finns det inte med nån låt från henne så blir jag grymt besviken. Karin Wistrands "Det var bara solen" måste ju också vara med. ;) | |
Green Potato - Ej medlem längre | 2011-12-08 20:30 | |
![]() | Arvingarna Paul Paljett - Guenerina Susanne Alfvengren och Mikael Rickfors - Som stormen river öppet hav | |
Green Potato - Ej medlem längre | 2011-12-08 20:33 | |
![]() | Finns mycket bra låtar | |
Spira - Ej medlem längre | 2011-12-08 20:43 | |
![]() | Kul idé, kul lista, där fanns lite att upptäcka. Skäggmanslaget t ex, underbar låt! Gillar att Blå Tåget har sin låt, tycker som flera andra inte Ebba Gröns cover ska vara med. Laleh borde väl vara med? Hon har en skön låt som heter "Han tuggar kex". | |
Spira - Ej medlem längre | 2011-12-08 20:48 | |
![]() | Cornelis borde väl vara med förresten? | |
manderville | 2011-12-08 20:54 | |
![]() | Mob 47- animal liberation | |
bobo flux | 2011-12-08 21:08 | |
![]() | Det här är väl ungefär som att mata kattungar med cyanid, men... open.spotify.com/tra...g0 YrgcxVy2 | |
Lill-IT | 2011-12-08 21:09 | |
![]() | Bobo!!!??? Det var länge sen. :) | |
bobo flux | 2011-12-08 21:24 | |
![]() | Lill-IT ;) open.spotify.com/tra...ks rXFRrU7J ...annars gillar jag Family Fours "Härliga sommardag" open.spotify.com/tra...Zu Gc6U0vUp | |