Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 384 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| AMF | 2011-12-16 09:58 | |
![]() | Lillianlill; Du bor på landet, jag bor i storstaden - en väsentlig skillnad. När jag bor på mitt landställe i skogen finner jag mej naturligtvis i att jag får kryssa mellan älg-rådjurs-har-vildsvins -räv-lodjurs-grävlingsski t. Det är i städerna problemet finns! Nu när julen nalkas hoppas vi väl alla på en vit jul - vackert. Men - tyvärr fylls snödrivorna med hundpiss. Visst - det är inget att göra åt men så trist. | |
| nettan23 | 2011-12-16 09:59 | |
![]() | Katter repar inte bilar då de inte går runt med klorna ute, så vad gör de om de vilar på bilen. Om man vill undvika kattbajs i sandlådan är det bara att som Stölla sa lägga lock på alt. pressening el liknande. Självklart ska man plocka upp hundens bajs. Ser inte problemet? | |
| nettan23 | 2011-12-16 10:00 | |
![]() | Tycker det isf e mer äckligt med all fågelskit i stan, men what to do! | |
| nettan23 | 2011-12-16 10:01 | |
![]() | Plus att det e nog mer fyllon än hundar som gör snön gul till jul :) | |
| nettan23 | 2011-12-16 10:02 | |
![]() | Och för att inte glömma allt skräp som människor slänger omkring sig | |
| cadette - Ej medlem längre | 2011-12-16 10:03 | |
![]() | Men hur ska vi göra med fåglarna då? Eftersom ingen äger dem så kanske vi alla skulle betala lite mer skatt för att de skiter på offentlig plats? (Två gånger har de även skitit direkt PÅ mig!!) De extra skat(t)erna borde kunna täcka både kemtvätt och en kork i baken på de fåglar som inte kan hålla sig! | |
| nettan23 | 2011-12-16 10:05 | |
![]() | Haha! | |
| cadette - Ej medlem längre | 2011-12-16 10:07 | |
![]() | @ Fallen : AMF får väl själv se till sina ungar så de inte käkar bajs! Precis som han får se till att de inte äter giftiga blommor eller grus. Sist jag vaknade så var föräldrar fortfarande ansvariga för sina barn, men det kan ju ha ändrats sen dess förstås.. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-16 10:29 | |
![]() | AMF .... Jag är inte kattägare!! Men jag har hund. Du låter ruggigt bitter och använder ordet kattägare som skällsord!?! Och en rättelse till... det är inte min vokabulär, jag har ju enbart citerat dig!! hahaha... så om du tycker att den är förskräcklig så kanske du borde kalla ditt eget språk för sanitär olägenhet istället. Och jag håller med tidigare inlägg om att du måste ha alldeles för mycket tid och förmodligen för lite kärlek runt omkring dig, eftersom du är så taggig i din framtoning. | |
| slånbär | 2011-12-16 10:42 | |
![]() | Gör som jag-släng över kattskiten till grannen som äger katten. Jag vet vilken katt som gillar att skita i min carport och på min gräsmatta då jag ju faktiskt har sett den göra det vid flertalet tillfällen. jag tar upp skiten på en spade och slänger det över häcken till dom som så att säga äger skiten. Jag tycker för övrigt inte att man ska ha katt om man bor i stan eller villaområde och inte kan tänka sig att ha innekatt. Jag har hund men släpper inte ut honom löst så han får knalla fritt eftersom det liksom inte är så man gör här. Min sambo däremot som är från Chile tyckte när han kom hit för snart 30 år sedan att det var jättekonstigt att hundar här alltid bodde inomhus och rastades i koppel. Han fattade snabbt att så gör vi här och tycker också att det är ju mycket bättre för hundarna än som i Chile där hundarna vandrar fritt och nästan alltid försvinner eller dör av skador från div slagsmål, olyckor eller annat. Det är ungefär så jag ser det när det gäller utekatter också. Kan för mitt liv inte förstå att man medvetet släpper ut sin katt i en miljö som faktiskt ofta leder till en plågsam död. Jag älskar min hund och vill hans bästa även om det innebär att jag inte släpper honom lös att springa runt och leka när vi går ut eftersom det ju faktiskt är både förbjudet(på många platser) och respektlöst mot andra människor. Men det är så jag tänker. Folk som har utekatt tänker uppenbarligen mest på sig själva och varken på kattens hälsa eller grannarnas rätt till att slippa dom negativa konsekvenserna som en katt ofta innebär. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-16 10:58 | |
![]() | Oj, det är nästan chockerande att läsa hur folk beter sig. Hade vi fortfarande varit "vildar" och bott kvar i grottor hade jag kanske kunnat förstå sånt beteende som du beskriver slånbär, eller det som Peter tidigare föreslog om att lägga kattbajset i brevlådan hos ägeren. MEN vi lever väl i ett civiliserat land. Jag bor också i ett villakvarter mitt inne i en stad. Jag har hund, grannen har katter. Här skulle nog ingen tro sina ögon om någon började att kasta bajs!! till varandra, oavsett vems katt eller hund som hade gjort det. Skulle någon bli störd av en granne på ett eller annat sätt så skulle den personen helt klart bara påpeka det på ett vuxet verbalt sätt. Herregud, det är nästan så att man skulle vilja göra studiebesök på dessa områden där folk slänger bajs omkring sig och beter sig värre än vad t.o.m. dessa utskällda djur gör, som mot bättre vetande bara har utfört sina behov på "fel" ställe.. | |
| magnusito | 2011-12-16 11:25 | |
![]() | Tycker att människor utgör i regel en mycket större sanitär olägenhet. Hela klotet håller på att förgiftas! | |
| nettan23 | 2011-12-16 11:48 | |
![]() | Slånbär: För det första usch, du kan omöjligt veta att varje kattskit e grannens och varför sjunka till en sån nivå? För det andra katter lider inte av att vara ute, våra katter har alltid levt både inne och ute och har allihop levt långa, friska, lyckliga liv. Ofta leder till en plågsam död? Vad grundar du det på? Okej om man bor precis brevid en väg, där bilarna kör i höga hastigheter, men annars hänger jag inte med. | |
| dannyboyFFS | 2011-12-16 11:57 | |
![]() | Tänk om djuren hade haft rättigheter | |
| nettan23 | 2011-12-16 12:01 | |
![]() | Det e människans jobb att försvara djurens rättigheter! | |
| IcaPika | 2011-12-16 12:01 | |
![]() | Alla får tycka olika men att klanka ner på djurägare är bara så FEL! Djurägare älskar sina djur och tar god hand om dom förutom då en del undantag men hela poängen är: Hur skulle gatorna se ut om vi bara släppte lös ALLA djuren och lät dem springa fritt. Vilka reaktioner. DET skulle vara något att diskutera, men det här är ju bara löjligt! | |
| Minta | 2011-12-16 12:29 | |
![]() | Hahaha, det roligaste idag. Hunden kissar i den vackra julsnön. | |
| magnusito | 2011-12-16 12:40 | |
![]() | Att värna om djuren är att värna om och repektera livet självt! | |
| Minta | 2011-12-16 12:42 | |
![]() | Nej, människans behov av vit julsnö gör före! | |
| dannyboyFFS | 2011-12-16 12:45 | |
![]() | Äter du snön eller? | |