Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 154 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-07 13:35 | |
![]() | Snurk (designduon bakom lakanen) är själva medvetna om att de kommer få (och förmodligen redan fått) en ordentlig dos kritik och ifrågasättanden (dom har bl a en länk med texten 'Hate us on twitter' på sin hemsida); så jag tror inte att dom lever i någon slags föreställning om att allt är ok och har någon slags immunitet bara för att det handlar om design. Och för att förtydliga: ovan är inte ett försvar av Snurk, jag tycker att deras val av motiv är minst sagt tveksamt. | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-07 13:57 | |
![]() | Och förresten vem vill ge 700 spänn för ett påslakansset????? | |
| californicat | 2012-02-07 14:02 | |
![]() | Jag har inga problem med det, tycker den extrema debatten som blossat upp är löjlig. I övrigt är det rätt genialiskt, dom lyckades ju alldeles utmärkt med att skapa debatt. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-07 14:27 | |
![]() | Men lyckades dom skapa rätt debatt, alltså om sakfrågan i sig, eller om lakanen? | |
| med | 2012-02-07 14:58 | |
![]() | Jag vill sova gott om natten och det undrar jag om jag gör med dessa påslakan i sängen. | |
| Kramerica_ | 2012-02-07 15:18 | |
![]() | Jovisst kan man gå och skänka pengarna direkt till nån välgörenhetsorganisation, men att ni ens har den tanken i huvet nu är tack vare lakanen. Dom här lakanen riktar ett fokus på de hemlösas situation som har uppmärksammats nu tack vare lakanen. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-02-07 15:24 | |
![]() | Hmm, man gnäller på "överklass-safari" till Solsidan men det tydligen är helt OK för överklassens främsta reprsentanter inom handeln att driva med hemlösa... | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-07 15:28 | |
![]() | >>Jovisst kan man gå och skänka pengarna direkt till nån välgörenhetsorganisation, men att ni ens har den tanken i huvet nu är tack vare lakanen. Dom här lakanen riktar ett fokus på de hemlösas situation som har uppmärksammats nu tack vare lakanen. Jag kan bara tala för mig själv, men: nej? | |
| Skblole | 2012-02-07 15:29 | |
![]() | Ser inte riktigt hur det är är att driva med hemlösa. Det känns verkligen som att plocka fram ficklampan för att leta efter kontroverser. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-02-07 15:32 | |
![]() | OK, då...profilera, utnyttja, nedvärdera...välj vilket du vill. Hur som haver så tycker jag att det är smaklöst. Och NEJ, jag tycker inte att förklaringen att överskott går till välgörande ändamål - om man verkligen menar det så de lika gärna göra det t.ex. med sina Lacoste-varor. | |
| Katijoun | 2012-02-07 15:57 | |
![]() | Gillar inte tanken att sova som en "hemlös" för att skapa medvetenhet för fem öre. Man sover ju fortfarande i samma varma sköna säng långtifrån hur en hemlös sover. Testa själv att sova ute en natt, där kommer medvetheten att komma fram. Och visst själva grundtanken är väl fin att överskottet ska gå till unga hemlösa men då kan man lika gärna bidra med pengar på något annat "bättre" sätt, tex här i Norrköping har vi RIA.. gå o lämna en slant dit istället. Eller en bunt med kläder, det skulle kännas bra mycket bättre för mig än att köpa ett nedvärderande lakan. | |
| bobo flux | 2012-02-07 16:16 | |
![]() | Jag tycker den här tråden så här långt på ett lite symboliskt sätt ger mitt första inlägg i morse lite vatten på kvarnen. Vad är det som debatteras här? har någon nämnt ett enda åtgärdsprogram, politisk åtgärd etc. som faktiskt skulle förbättra situationen för uteliggare? Det som kommit fram i strålkastarljuset hittills är ju Snurk och NK. Å andra sidan, det är ju det som den här tråden handlar om, så jag ska inte gå på något mer om det. Jag tycker designerduon gör det lite för lätt för sig när man gömmer sig bakom "skapa debatt via provokativ konst"-skynket. Precis som BSKV säger så känns överskottet från uteliggarpåslakanen som piss i havet jämfört med om de exempelvis skänkt ett överskott från samtliga kollektioner. All PR är ju bra PR sägs det, men jag för min del ställer högre krav än så på marknadsföring. Dessutom, det vände sig lite i magen när jag gick in på deras hemsida och såg att de hade ett helt batteri med andra påslakan. Jag trodde det handlade om en enda specifik produkt de hade designat. Nu kommer jag inte ifrån känslan av att de använder uteliggar-aspekten för att rikta ljus på sina övriga varor som inte ger någon avkastning till de hemlösa. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-07 16:22 | |
![]() | Du har en poäng där. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-07 17:47 | |
![]() | Det ska finnas ett tak över huvudet garanti i varje kommun men det gör det inte,är nyss hemkommen från att dela mat till mindre bemedlade,det är hemskt att se vilken misär människor lever i | |
| apbur | 2012-02-07 19:24 | |
![]() | Man kan väl tillverka kartongen med spetsmotiv i gengäld. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-07 23:42 | |
![]() | ja eller stoppa in dom i någon sorts bur | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-07 23:54 | |
![]() | Ja, man måste leta länge för att finna något provokativt med kartongmönster och en installation av något skabbigt rum och våldtäktskrukor. O_O | |
| enblommigkat | 2012-02-08 00:27 | |
![]() | www.snurkbeddengoed....ct ?size=13 vet inte om någon redan länkat.. dom har även trottoar lakan som verkar höra till: www.snurkbeddengoed....ir ?size=27 | |
| enblommigkat | 2012-02-08 00:35 | |
![]() | dom var tydligen dyrare på nk också, än om man jämför med deras pris direkt till svenska kronor, undra vem som vinner mest på försäljningen.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-08 07:42 | |
![]() | nu har dom skitit i fel vedbod av osmaklig het | |