Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 209 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krysopras | 2012-05-05 13:49 | |
![]() | Toonfisken, det kan man ju inte alltid, jag spelar jämt mot okändingar här. Spelar man ett normalspel kan det mycket väl bli 2 timmar av gnetigt blockspel om man inte lägger sig platt. Jag spelar därför aldrig långa spel. Om motståndaren är en blockör så slipper man åtm henom snabbt när man spelar panik. Panik tilltalar dessutom oftast inte blockörer, de behöver lång tid på sig för att mala fram sina segdragna enbokstavslägg för att uppnå maximal blockering av brädet. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-05-05 14:31 | |
![]() | Vad menar du Bohedarn med att man inte kan ge upp? Man kan väl ge upp ett spel här också. Antingen ger man upp direkt eller också forsätter man och hoppas att förnedringen inte blir så stor poängmässigt. | |
| try me - Ej medlem längre | 2012-05-05 14:40 | |
![]() | Hur man kan spela med inställningen att man ska vara "snäll" mot sin medspelare och förvänta sig att den man spelar mot ska lägga upp åt en bara för att man gör det själv låter ganska vrickat. Som den där "mrperfect" sa, "jag går in för att krossa min motspelare".. Det därimot, det är rimligt och rätt! :p | |
| Bohedarn | 2012-05-05 15:08 | |
![]() | Zetax tryck på ge upp-knappen så får du se att det anses osportsligt här att ge upp. Jag har diskuterat det här förut om att jag anser schackets spelregler och rankingsystem är bättre och humanare, bl a det där med att vinst i Betapet ger minusranking om man inte vinner nog stort. Har hört talas om att droppen kan urholka stenen. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-05-05 15:23 | |
![]() | Jag tycker inte att man kan jämföra Betapet med Schack. I Schack finns tex inte parametern "Tur" överhuvudtaget. Alla matcher i Schack startar på exakt samma sätt. Båda spelarna har exakt samma uppsättning pjäser. (Jag spelar själv schack) Jag tror du får inse att det här är ett helt annat spel. Att det står att det är osportsligt att ge upp kan jag däremot hålla med dig om att man borde ta bort. Det är ju ett val där man väljer själv om man vill bli av med poäng eller inte. I alla sporter och spel har man väl rätt att ge upp. Det är väl inget konstigt med det. Det är väl mer osportsligt att inte få ge upp. | |
| Vendelay | 2012-05-05 17:53 | |
![]() | Apropå att vara snäll i spel. Hur ska man göra om motståndaren av någon anledning försvinner och slutar lägga, eller kopplar ner? Det känns fult att spela vidare, men jag vill inte heller "ge upp". Jag kan ju passa tills matchen tar slut (det är vad jag brukar göra), men då får motståndaren tidsavdrag och förlorar massor i ranking ändå. Det känns inte helt schysst. Finns det något snällare sätt att agera i sådana situationer? Hur brukar ni göra? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-05-05 17:56 | |
![]() | Vara snäll i spel? Skänk en hundring till Röda Korset istället. | |
| temperance | 2012-05-05 18:11 | |
![]() | Word. | |
| Behringer | 2012-05-05 18:13 | |
![]() | Rent elak finns väl ingen anledning att vara..? | |
| Aquila1 | 2012-05-05 18:15 | |
![]() | Bohedarn- Ja, det har vi hört. Du, detta är Betapet......... du får spela schack om du vill, är liksom inget tvång att vara här. | |
| temperance | 2012-05-05 18:18 | |
![]() | Men nu är det ju så bara - vissa spelar för att vinna, andra spelar för att det är avkopplande, ytterligare några spelar för att få ligga. Såäre. Det blir ju lite skevt att diktera villkoren för andra, "nu ska vi spela snällt, öppet, inte låsa!" | |
| Aquila1 | 2012-05-05 18:19 | |
![]() | hehe, för att få ligga | |
| Bohedarn | 2012-05-05 18:23 | |
![]() | Zetax då vet du ju att i schack är det bara rankingskillnaden som avgör + eller minusranking. Där fortsätter man ju inte att tokspela och förnedra om tex motståndaren ligger under med en dam och några lätta pjäser och inte får ge upp! Därför är schackreglerna humanare. | |
| Don Fabrizio - Ej medlem längre | 2012-05-05 18:34 | |
![]() | Även i svårt underläge kan man vända och vinna i betapet. Ge aldrig upp! | |
| temperance | 2012-05-05 18:42 | |
![]() | Det är aldrig för sent att ge upp. | |
| Bohedarn | 2012-05-05 19:00 | |
![]() | När dom gula och röda rutorna är nästan slut och du ligger under med 200 poäng hur ska ni då kunna trolla till det och vinna ? | |
| Aquila1 | 2012-05-05 19:57 | |
![]() | Men herregud, någon måste ju förlora, det är liksom det spelet går ut på | |
| blue_moon | 2012-05-05 20:09 | |
![]() | Vendelay Om motspelaren passar, slutar lägga eller kopplar ner så fortsätter jag lägga när det blir min tur. Så snäll att jag passar är jag inte! En annan gång är det kanske jag som råkar bli nerkopplad... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-06 00:03 | |
![]() | vi bygger om betapet så alla vinner som spelar oavgjort,men varför inte spela orankat om det är jobbigt att vinna | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-06 00:07 | |
![]() | Tycker som Blue moon, jag fortsätter alltid att spela om den andre slutar lägga. Varför ska man bjussa på det, finns ingen anledning. | |