Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 254 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Delika-tess | 2012-05-27 10:56 | |
![]() | Tråd nr 241 där Ttiittii klankar ner på andra föräldrar... | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-05-27 11:09 | |
![]() | Tittiitii är det inte dags för dig att visa lite tolerans gentemot dina medmänniskor? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-27 12:28 | |
![]() | Skoluniform känns kanske inte så troligt, men det är ingen dum idé. Visst kan man då överföra hetsen till andra attiraljer, och visst löser det inte det felaktiga i att värdera andra utifrån yttre attribut, men det dämpar en hel del klädmässiga stigman. | |
| fengur | 2012-05-27 19:04 | |
![]() | Brukar inte tjejer klä sig som dom själva vill? | |
| Phynx | 2012-05-29 13:29 | |
![]() | Det verkar uppenbarligen vara ok att klä ut alla småtjejer till prinsessor i alla fall. Det om något är mer bissart än viljan från några föräldrar som inte vill trycka på sin dotter ett kvinnoideal de antagligen själva inte står för. Jag är uppväxt med alternativt tänkande och fick inte ha allt de "alla andra fick". Jag tyckte inte det var speciellt jobbigt och framför allt blev jag stark i mig själv under hela tonnåren och kände inte att jag behövde ha samma som alla andra för att känna mig accepterad. Jag blir rent av irriterad på föräldrar som försöker få sina barn att vara en av alla andra....herre gud! Det är ju så idealen skapas. | |
| Drakena | 2012-05-29 14:19 | |
![]() | Håller med dig Phynx! Är det fel som förälder att försöka ge sina barn bra självkänsla, att det inte sitter i kläderna eller vad barnen äger rent materiellt? En del föräldrar kanske inte har ekonomi att köpa allt som "alla andra har"... Och en fråga till dig tittii: Hjälper man sina barn genom att ge dem allt vad de vill ha? Vad lär de sig då när de blir vuxna? Den här flickan är 13 år sa du, klart att hon vill vara precis som alla andra men är hon en klon? Eller kan man stärka henne i att vara sig själv... | |
| BBW | 2012-05-29 14:34 | |
![]() | itTitTi: Utan att på något sätt ta ställning i moraldiskussionen undrar jag bara lite stilla sådär: På vilket sätt tillfogar man annan kroppsskada, sjukdom, smärta eller försätter denne i vanmakt genom att sätta på personen kläder som andra föräldrar inte tycker om? Tänkte när du sa att det var snudd på barnmisshandel i trådens första post. :) | |
| vigren | 2012-05-29 16:16 | |
![]() | Vem är den som förkastar andras normer och värderingar? Som sätter sig över sina medmänniskor? Om denna flicka är så utanför p g a sina kläder, hur är det då för alla andra i skolan? Det måste väl finnas någon med schal eller andra kläder som visar etnisk tillhörighet? De barn som behandlar henne annorlunda borde få sig en portion uppfostran. Och som förälder behöver man inte ondgöra sig över andra människors sätt att leva, inte så länge det verkligen inte handlar om misshandel. Att denna familjen inte har kläder som intresse kanske har en massa olika orsaker, tänk på det... | |
| jaggillardej | 2012-05-29 17:06 | |
![]() | Herregud! När man är 13 år är man ju tonåring förfan! Låt ungen bestämma själv hur han/hon vill klä sig. Det är inte säkert att man blir mobbad för att man klär sig annorlunda. (Vigren, håller med dig helt och fullt) | |