Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 579 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| aftina | 2012-06-25 13:18 | |
![]() | underlakanet kan bli bytt flera ggr i veckan...smutsiga tassar hamnar där...btw...skulle aldrig lägga mig oduschad på kvällen...då blir kudden just så där som le-lou säger...flottigt hår liksom...*klöks* | |
| Gautama | 2012-06-25 13:19 | |
![]() | Jag tror över lag att vi är för renliga idag för vårat eget bästa..., säger som man sa förr, "lite skit rensar magen". Det stämmer nog bra det..., jag kan gilla att känna mig sunken ibland för att uppskatta när jag får ta ett varmt bad och känna sig riktigt fräsch efteråt. På min semester bor jag varje år på en båt och sunkar ner mig riktigt mycket, duschar gör jag varje dag men vi har det rätt så skitigt där emellanåt. Mina husdjur har alltid fått sova hos mig, herregud, så skitiga är de inte. Och är de det så gör de mig inget. | |
| le-lou | 2012-06-25 13:27 | |
![]() | äh....det där som Gautama skriver om är en ren myt (skit rensar magen), det finns inget vetenskapligt bevisat att skit och smuts är bra för oss, tvärtom. Däremot finns det vissa bakterier som är goda och andra som är onda, men nog 17 är en kass hygien en bra grogrund för ohälsa. Så det så. När det gäller allergifrågan handlar det mer om att städa på rätt sätt, än om frågan städa eller inte städa alls. | |
| Gautama | 2012-06-25 13:31 | |
![]() | Då är ju frågan vad en "god hygien" är? Att överdriva med alla rengöringsmedel i våra hem å duscha och skrubba kroppen som vi hade jobbat på en åker hela dagen är för mig överdriven hygien. | |
| LMC79 | 2012-06-25 13:31 | |
![]() | Jag byter vid behov, men man får inte glömma att städa också. Annars hamnar ju all skit i sovrummet ändå, utom vissa insvettade fläckar. | |
| le-lou | 2012-06-25 13:34 | |
![]() | Städa rätt - hålla rent och hålla sig själv ren. laaaagom som vi brukar säga i det här landet... Att byta sängkläder 1 gång i månaden tex är inte att hålla god hygien tyvärr. Städa fel - dränka allt i klorin, duscha 5 om dan. typ. Överdrifter åt alla håll är inte sunt. Så. | |
| Gautama | 2012-06-25 13:37 | |
![]() | Om man inte duschar varje dag är man en skitgris då? Om man hänger in använda plagg i garderoben istället för att tvätta sönder dem efter varje gång man använt dem, är man skitaktig då? | |
| blue_moon | 2012-06-25 13:38 | |
![]() | Håller med Gautama! En minutiös (läs: överdriven) hygien rubbar balansen mellan nyttiga och skadliga mikroorganismer och sänker kroppens naturliga försvar. | |
| le-lou | 2012-06-25 13:42 | |
![]() | Gautama - du kanske såg att jag skrev överdrifter åt alla håll? Jag använder kläder mer än en dag tex, jag tror det är få människor som slänger en tröja i tvättkorgen efter en dags användning. Jag pratar om byte av sängkläder 1 gång i månaden. Tycker/tror du att det är fräscht? | |
| temperance | 2012-06-25 13:43 | |
![]() | Det är nog få som tycker att sängklädesbyte 1 gång i månaden är fräscht. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-25 13:44 | |
![]() | Lmc79,all skit hamnar i sovrummet det skriver jag under på.all dynga hamnar i mitt rum jag undrar vad golvet tog vägen?klorin har jag aldrig köpt.jag kräks av lukten av klorin ,här är ganska smuttsigt det blir lätt det när det är många som bor,hundhår över allt jag är ganska dålig på att städa eller kass på att städa | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-25 13:45 | |
![]() | det är säkert inte fräscht att byta sängkläder 1 gång i månaden men upplevelsen blir desto större då | |
| temperance | 2012-06-25 13:46 | |
![]() | Men jag får inte panik om jag inte duschar innan jag lägger mig varje kväll. Lukt på kudden är något som helt gått mig förbi, ärligt talat. Tvättar ni håret varje kväll också? DET är knappast bra. Om man inte vill få fett hår varje dag, vill säga. | |
| le-lou | 2012-06-25 13:50 | |
![]() | lukt på kudden kommer när man inte byter. ack i mina yngre dagar när jag var het och fick hugg, så hamnar man hos en snygg kille med så ofräscha sängkläder som luktade och ibland syndes fettet på huvudkudden tom ..tja. erotikdödare hej. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-06-25 13:50 | |
![]() | Jag tycker att hårbotten luktar gott, särskilt på barn och gamla. | |
| smulgubbe | 2012-06-25 13:50 | |
![]() | Jag duschar varje morgon, måste bli av med nattasvetten ju. Men det är ju annars ett känt faktum att många äldre som bor för sig själva och ska sköta sig själva. När de kommit under vård på nått hem och blir tvättade så lever de inte så mycket längre. | |
| le-lou | 2012-06-25 13:51 | |
![]() | aha det är alltså tvätten som dödar di gamle? är det nåt du kommit på själv? | |
| le-lou | 2012-06-25 13:52 | |
![]() | det kan inte vara så att de just hamnar på hemmet just för att livet håller på att rinna ut ? eller... bara en vild och tokig gissning. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-25 13:53 | |
![]() | jag tvättar håret 1 gång i veckan mitt hår är aldrig fett ,och har aldrig varit fett | |
| Gautama | 2012-06-25 13:54 | |
![]() | Nej, jag tycker inte det är fräscht att byta sängkläder en gång i månaden..., det var inte riktigt det som jag pratade om. Jag pratar allmänt om renlighet som går till överdrift. Jag tvättar håret två gånger i veckan, om jag ska tänka på örngottet så behöver jag ju byta det flera gånger i veckan i så fall, det är en smula sjukt faktiskt. | |