Spelrum
Giraffen20
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade30
Mobilspel
Pågående19 593

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_kalina2012-07-19 18:48
Antal inlägg: 108

@adaptiv Så det är det stora förtroende som du känner för din partner som får dej att vilja att jag ska leva monogamt?

Adaptiv - Ej medlem längre2012-07-19 19:02
Antal inlägg: 1277

Pfftt.... jag väljer mitt underbara liv med min man och tänker aldrig någonsin tanken att dela honom med någon.
Du gör som du vill och mår bra av men det du gjorde var att du fördömde de som inte tycker om öppna förhållanden utan kallade oss fördomsfulla.

_kalina2012-07-19 19:10

Att hävda att ett ickemonogamt förhållande är ytligt, inte på riktigt och att vi som skulle ha det bara är intresserade av att knulla runt och inte kan knyta an till en annan människa ser jag helt klart som fördömande. Jag vet att det inte var du som skrev det, men som du kanske märkte var mitt första inlägg allmänt och inte riktat till en specifik person, du väljer själv hur mycket du tar åt dej.

Adaptiv - Ej medlem längre2012-07-19 19:14

Orka..... Ha ett bra ickemonogamt liv och lev väl _kalina.

sara202012-07-20 07:28
Antal inlägg: 22

om man vill ha ett öppet förhållande är det väl bättre och vara singel då kan man ju hoppa i säng med vem som helst tycker jag

_kalina2012-07-20 14:50

Men sara, jag vill inte vara singel. Jag vill vara ihop med min kille.

Zoroastro2012-07-20 15:00
Antal inlägg: 46

- Var är mamma?
- Hon är ute med Nisse! Imorgon ska jag ut med Karin.
- Men är ni hemma på fredag?
- Ja, då är vi hemma bägge två, men på lördag får ni ha barnvakt för då
ska jag ut med Ulla och mamma skulle visst pröva en ny kille....

Branco - Ej medlem längre2012-07-20 15:29
Antal inlägg: 102

ett förhållande som bara är kroppsligt är inget helt förhållande. finns inga öppna förhållanden, men halva förhållanden.

undantaget är om endera parten är medicinskt förhindrad att vara kroppslig, men det ska mycket till, man kan ge upp sådana önskemål för ett helt förhållande. hel eller halv? det är frågan.

Branco - Ej medlem längre2012-07-20 15:30
Antal inlägg: 102

ps. halva människor är sorgliga fegisar, men det framställs gärna som om de är modiga och moderna. som sagt, sanningen är att de inte har ett förhållande, på riktigt.

limpan__22012-07-20 15:44
Antal inlägg: 2847

Hur vet du det? Det är läskigt vad folk är snabba attt döma andra i den här tråden. Om en, två eller flera vill leva tillsammans på sitt sätt är det väl bra om de får göra det? Bara för att vi lever i en kultur som länge förespråkat tvåsamhet mellan man och kvinna behöver det inte passa alla.

Mouche - Administratör2012-07-20 16:00
Antal inlägg: 24193

Jag struntar totalt i vad andra sysslar med men för mig personligen är det otänkbart att ens tänka på sex med någon annan än med den kvinna jag älskar.
Jag ser nämligen min kvinna framför mig när jag ser på allt som är vackert och jag blir lika förvånad varje gång när jag inser att hon är vackrare än precis allt annat.

Hur skulle jag kunna smutsa ner min kärlek till henne genom att ha rå-sex utan känslor med någon annan kvinna?
Ligga med någon enbart för att få utlösning, utan engagemang och känslor, låter in i helsike dötrist tycker jag.

Mouche

kermis2012-07-20 16:05
Antal inlägg: 1323

Zoroastro: så du menar att föräldrar i "stängda" förhållanden berättar när och hur de har sex med varandra inför sina barn? Eller vad var poängen med den påhittade dialogen?

Men ja, ts har väl fått svar på sin fråga om hur dömande befolkningen är mot öppna förhållanden. Helt befängt. Förstår inte varför någon alls har åsikter om andras förhållanden. Om folk i öppna förhållanden vill ha det så ska väl ingen sätta sig över dem och säga att de är "halva människor" eller insinuera att de knullar runt eller något. Live and let live, för fan.

Adaptiv - Ej medlem längre2012-07-20 16:07

Du har ju åsikter om att andra är fördömande........

kermis2012-07-20 16:08

du tycker ingen i tråden varit dömande mot folk i öppna förhållanden?

Jag ser inte att just den biten var en åsikt utan ren fakta. Läs tråden igen om du missat det.

Adaptiv - Ej medlem längre2012-07-20 16:13

Har läst och ser inte att någon är bättre eller sämre, det var inte det jag uttryckte, det är du som gör det.

kermis2012-07-20 16:23

"Öppna förhållanden har den som inte vågar ha ett djupt förhållande med någon annan människa. "

"Känns som ett alternativ för folk som inte kan hålla sig trogna." samt "Tycker det verkar stört." (dock får jag säga att just det här inlägget åtminstone var skrivet utifrån eget perspektiv "jag känner" och "jag tycker" är skillnad mot "det är si" och "det är så")

samt hela inlägget med dialogen som zoroastro stod för och dessutom det branco skrev om halva människor som är både sorgliga och fega.

Nejnej, ok, det var inte dömande alls, ber om ursäkt. :) Tur att det finns öppnare människor och jag håller mig till dem. Såna här saker bör inte diskuteras bland kreti och pleti, då de sällan har en vilja att ens förstå utan kör på med sina inlärda fördomar. Och ja, där var jag dömande och utgår också från tråden. Ha det fint. :)

olofemil2012-07-20 16:57
Antal inlägg: 4

Kan tycka att det är lite märkligt hur vissa är stupsäkra på hur dålig relation jag och min sambo som lever i ett öppet förhållande har med varandra. Borde inte personen som är i förhållandet kunna uttala sig om det bäst?

Att ligga med andra är en gemensam upplevelse för oss och inget vi undanhåller från varandra. Det tycks i mångas ögon vara synonymt med med smyga och undanhålla information när man har en "affär", men det är ju just det man inte gör om man lever öppet.

temperance2012-07-20 20:50
Antal inlägg: 2314

uppenbarligen finns det människor som är lyckliga i öppna relationer so what's the fuss? "Nä, det kan de inte alls för de är nog störda." Snark.

Resurrection - Ej medlem längre2012-07-20 20:53
Antal inlägg: 11463

Vi måste slå vakt om moralen. Snart börjar väl Svenssons köra annat än missionären och rentav kolla på porr. Var ska detta sluta?

ond_ kanin2012-07-20 20:54
Antal inlägg: 377

Kan inte vuxna människor få göra som de vill? Det finns, som temp säger, de som är lyckliga i öppna relationer. Swingers och sånt. Likväl finns det de som är lyckliga i "stängda" relationer. Är det nåt att starta en tråd om?

Inget olagligt, och så länge båda parter är med på det så, kör för fäen!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?