Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 19 604 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2012-08-19 21:45 | |
![]() | Min lilla studieskadade skalle undrar följande: Hur har du tänkt sätta ihop en buffé av alla dessa önskemål? Det finns ju lika många smaker och önskemål som det finns människor, och hur du än vrider på det så kommer det alltid finnas folk som gillar och ogillar den buffé du erbjuder. I grund och botten är det väl, med tanke på din beskrivning av ditt problem, bara för dig att se över vad i buffén som verkligen går åt och successivt fasa ut de delar av den som inte är populära? :) | |
| bobo flux | 2012-08-19 21:48 | |
![]() | Min poäng är att din enkät i mitt tycke borde lämnas ut till dina faktiska gäster istället för att läggas här, om nu inte det latenta syftet förstås är att medvetandegöra betapetare om din hotellverksamhet? :) | |
| blue_moon | 2012-08-19 21:57 | |
![]() | bobo: Jonisk skrev 2012-08-19 13:08 som svar på mitt förslag att lägga ut enkäter till gästerna: "Det har vi redan gjort; men jag vill också ha åsikter som inte är färgade av att redan ha sett frukosten här. :) Vår är rätt dignande i nuläget (ca 70 olika artiklar), och kommer inte bli liten sen heller. Men vill gärna kapa svinnet." | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-08-19 21:58 | |
![]() | In my dreams finns följande på menyn: Gott bröd, gott pålägg (skinka, ost, salami), mycket färska grönsaker att ha på mackan, yoghurt, äggröra, bacon, juice. Sen är jag en gottegris så finns pannkakor med grädde eller wienerbröd eller något annat så blir jag överlycklig! Möjlighet till latte är en stor bonus. :) | |
| bobo flux | 2012-08-19 22:00 | |
![]() | Okej, blue_moon. Så långt hade inte jag läst. | |
| Bazoo | 2012-08-19 22:05 | |
![]() | Jag tar det som Sylvia tar - salamin... Mums! | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-08-19 22:13 | |
![]() | Men nu glömmer ni alla något otroligt viktigt. www.google.com/searc...mp ;bih=627 | |
| blue_moon | 2012-08-19 22:16 | |
![]() | Visst är det gott, men tänk på kalorierna! Jag nöjer mig med en croissant. :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-08-19 22:30 | |
![]() | Jag förstår mig inte på folk som är så trista att de äter samma sak till hotellfrukost som hemma - fil och musli och gröt och sånt sunt och livsförnekande. Det är ju festen man vill åt! | |
| feck | 2012-08-19 22:40 | |
![]() | Sylvia: "Festen" ligger ju i att slippa behöva ta hand om skiten innan och efter, all disk osv.. Jag brukar äta samma på hotell som hemma.. Gott grovt bröd, gärna typ baguett eller fralla. På den nån god ost och tomat, kanske nåt salladsblad. Jag är sjukt svag för avocado, kanske svårt dock på en hotellfrukost då den blir brun och ful ganska omgående. Ibland havregrynsgröt och då uppskattar jag om det finns skålar med t.ex solroskärnor, pumpakärnor, kanske nån nöt etc. Sylt och mjölk till gröten. Apelsinjuice också! Och kanske det viktigaste, en kopp svart kaffe! | |
| numsan | 2012-08-19 22:57 | |
![]() | Jag bor också väldigt mycket på hotell i jobbet. Är sällan imponerad över frukostarna. Är iofs ingen frukostmänniska direkt. Men det som känns viktigast för mig är att det är fräscht och genomtänkt. Jag uppskattar verkligen små detaljer som känns lyxiga. Något som förhöjer trevnadskänslan. Som till exempel att kunna färskpressa juice. Eller att man kan göra sina egna våfflor. Finns det surdegsbröd blir jag glad. Min favoritfrukost är på Hilton i Malmö. Chokladfontän och ostron. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-19 23:06 | |
![]() | bobo>> som blue moon sa; jag ser det som ett enkelt fixat komplement till gästenkäter, jämförelse med liknande (och helt skilda) hotell, info från personalen och anteckningar över vad som slängs. Och jag tror många redan har koll på vad jag gör, dock har jag inte sagt ett pip om vilket hotellet är. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-08-19 23:08 | |
![]() | Nä, men det vill jag gärna få info om i pm! :) | |
| huggiz | 2012-08-19 23:09 | |
![]() | Fil, yoghurt, flingor. Gröt på havre el mannagryn med äpplemos. Ägg m kaviar el äggröra med bacon, mörka o ljusa bräck, skinka, ost, salami eller varför inte renkött, rökt lax äter jag på min macka varje morgon. Färskpressad juice, färsk frukt en eller två olika, päron - banan ex. The, kaffe mjölk och ett litet wienerbröd som avslutning. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-08-19 23:21 | |
![]() | Det är ändå något visst med en frukostvagn med linneservetter och blommor som rullas in på rummet, så frukost på rummet med kärleken närvarande slår ju allt. Sen kan ni äta hur mycket dinkelgröt med låglaktosdryck som helst, aldrig nära. | |
| bobo flux | 2012-08-19 23:28 | |
![]() | Ändock, du informerar forumfolket om din hotellverksamhet. Sorry, var bara tvungen att få in ordet "ändock" i en mening innan klockan slår tolv :) Nu kan jag feberdrömma om Mr Peanuts utan att behöva tänka på den saken. Te, vattenmelon, fyra smörgåsar, youghurt och två ägg. | |
| bujum | 2012-08-19 23:29 | |
![]() | Det jag personligen føredrar på morgonen ær røkt eller gravad lax samt en god møgelost. Færsk frukt på en frukostbuffe ær jætteviktigt: skivade kiwi, ananas, grape, physalis samt de vanligare frukterna. på flera bættre hotell har de ju æven en "shot" eller smoothie att bjuda på. Den senaste jag smakade på hotell Holmenkollen var jættegod; innehøll lime æpple,pæron, ananas och kiwi. små læckra tomater ær också ett måste tycker jag. Två olika gula ostar bør finnas, en starkare och en lite mildare. En god salami, kanske något røkt køtt samt något mildare orøkt pålægg som kokt skinka. Ægg och bacon ær ett must. Juice, mjølk, yoghurt och musli såklart. Croissants ær också något jag førbinder med en bættre frukostbuffe | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-19 23:39 | |
![]() | bobo>> ja? För dom som inte redan visste. Väldigt intressant info, säkert. | |
| BradPutt | 2012-08-19 23:47 | |
![]() | Jag föredrar nog en trevlig kvinna / tjej ;) samt lite Classics kaffe | |
| Lillstölla | 2012-08-19 23:50 | |
![]() | Tvivlar på att de främjar kannibalism på hotellet BradPutt. Glömde en sak i min lista innan, om man ska lyxa till det så amerikanska pannkakor med lönnsirap, mums! | |