Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 868 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2012-09-26 13:05 | |
![]() | Jag engagerar mig inte i att låta bli att säga neger jag engagerar mig inte heller i att inte häckla feta eller att låta bli att mobba rökare. Med bara lite respekt för andra, ett uns empati och viljan att själv inte framstå som en idiot så behöver jag inte engagera mig ett enda dugg. Jag har mycket svårt att tro att empatin och respekten liksom tar slut och inte räcker till alla, det låter väl som ett ganska konstigt resonemang AMF? | |
| AMF | 2012-09-26 21:03 | |
![]() | Nej, det låter som ett mycket klokt resonemang Måns_E Men........tyvärr idag i vårt samhälle alltför sällsynt. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-09-26 21:14 | |
![]() | "Begreppet neger, och det är väl problemet, innebär inte att man har en mörk hudfärg, utan att man är dum, vidskeplig, lättledd, lat och behöver någon överhöghet som styr en och sätter en i arbete. " Ja. Och de som använder begreppet syftar på svarta människor. Gullig trivia att det i trainspotting används om vita, men det är inte riktigt så det brukar användas nej. Och AMF, skillnaden i (både historisk och nutida) diskriminering gentemot "negrer" vs tjocka är enorm, det vet du med så vi ska inte låtsas som ngt annat. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-09-26 21:19 | |
![]() | Menar nu inte att det skulle vara ok att skratta åt feta för att de inte haft de lika svårt som negrer, bara att jämförelsen är kass. De feta är inte vårt samhälles negrer, negrerna är vårt samhälles negrer. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-26 21:20 | |
![]() | Fettboll? | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-26 21:21 | |
![]() | Eller bara fetboll kanske. | |
| Råtta | 2012-09-26 21:24 | |
![]() | Förtryck är stärkande. Diamanter glänser och lämnar sitt smutsiga svarta förflutna efter att ha pressats samman under lång tid. Vad försöker jag säga med det här? Shit, pillerburken är nästan tom. | |
| Black Mao | 2012-09-26 21:29 | |
![]() | en vit kan aldrig förstå kontexten på riktigt. | |
| corlini | 2012-09-26 21:40 | |
![]() | efter att ha läst den berikande debatten här är jag väldigt glad över att inte vara en fet neger iaf | |
| MsPiggelin | 2012-09-26 23:05 | |
![]() | Tintin <3 Att "retuschera" vårt europeiska kulturarv, vare sig det handlar om bortplockade böcker på bibliotek eller omskrivna barnramsor är censur. Det förvånar mig där emot inte då det rådande liberala paradigmet hyser farliga spår av totalitarism i sin monoteistiska strävan att likrikta allting, ekonomiskt, kulturellt och politiskt. Men det är just den egalitära andans mål. Jag hänvisar var och en som vill förstå varför behrang och den politiskt korrekta nomeklaturan gör vad den gör, till Alain de benoist och den europeiska nya högern. En bra resurs är bokförlaget Arktos: www.arktos.com/ | |
| corlini | 2012-09-27 07:19 | |
![]() | vilket språk??!! | |
| MsPiggelin | 2012-09-27 12:50 | |
![]() | Har det gått så pass långt att ni glömt er svenska :P ?? Då förstår jag att Tintin ligger pyrt till :S !! | |
| limpan__2 | 2012-09-27 12:58 | |
![]() | MsPiggelin, Tack för tipset, jag tvivlar på att jag kommer dela slutsatserna men det är skoj att utmana sig själv lite. Har du själv läst "The problem of democracy"? Är den värd att beställa hem, upptäckte att den inte fanns på biblioteket. | |
| Råtta | 2012-09-27 13:19 | |
![]() | nomeNklatura. Pretentiöst ordbajs gör sig bäst rättstavat. *ler* | |
| MsPiggelin | 2012-09-27 20:45 | |
![]() | Ja, jag läser faktiskt den just nu för andra gången. och jag rekommenderar den varmt. jag var uppe på mitt lokala bibliotek och bad dom beställa hem "The problem of democracy" och hans andra bok "Beyond human rights, defending freedoms. Jag önskar dig en trevlig läsupplevelse! | |
| MsPiggelin | 2012-09-27 20:47 | |
![]() | RÅTTA; Det var ett rent slarvfel. *Ler* | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-09-27 21:50 | |
![]() | Nämen se där, flashback är här och hälsar på. | |
| MsPiggelin | 2012-09-27 22:13 | |
![]() | Nej, jag har inte ens ett konto på fb. Ibland tycker jag nästan lite synd om kulturmarxister och dyl som bara kan referera till fb och "Nordisk" när dom stöter på den identitära strömningen, en strömning som dom utan tvivel kommer att vara tvungna att möta allt mer frekvent den kommande tiden. En ny front öppnar sig, och banne mig, jag tror inte att ni kommer vara redo. | |
| Måns_E | 2012-09-27 22:18 | |
![]() | Du menar när de stöter på bildade människor som inte tror att de lever i en konspiration där alla politiska partier och samtliga medier är involverade? | |
| MsPiggelin | 2012-09-27 22:30 | |
![]() | Nu vet jag inte exakt vem du riktade dig till Måns. Jag har inte särskilt mycket till övers för konspirationsteorier och dyl. att samhället påverkas av olika paradigm i samhällsdiskursen och att den "politiska kulturen" som kommer där av innefattar de flesta institutioner och partier ,det är inte en konspirationsteori, det är sociologiska modeller. ni borde prova att applicera dem på olika just nu pågående skeenden i samhället själva, så ser ni nog ett mönster. Läs den italienske Marxisten Antonio Gramsci och hans teorier kring meta-politik. | |